С известно закъснение Audi ще се качи на влака на икономичните малки автомобили. Удоволствие от икономиите обещават както А1, А2 и City, така и третото поколение на А3. Един нов роудстър би могъл да предложи на ТТ необходимото пространство за растеж.
Засега при Audi все още не е ясно как би могло да изглежда едно ново издание на спрения от производство през 2005 г. А2. Вярно е, че както председателят на управителния съвет Щадлер, така и шефът на развойната дейност Михаел Дик многократно потвърдиха, че се мисли върху подобен модел, но техническото задание все още далеч не е точно фиксирано.
Audi А2 с алтернативно задвижване
От друга страна, вече е ясно, че Audi А2 ще трябва да бъде ориентирано на първо място към алтернативни системи за задвижване, тъй като при А1 този влак вече е изпуснат. Това изглежда ще изисква платформа с двоен под, която, както и в предишния модел, ще обуславя по-висока позиция на седене.
Специалистите от Инголщат вече няма да използват в този чувствителен към цените сегмент скъпата алуминиева каросерия с пространствена рама, въпреки прокламираната от Дик офанзива на леките конструкции. Колкото и бързо да бъдат взети решенията, серийният А2 няма да постъпи в търговските салони на Audi преди 2013 година.
Там продавачите очакват с копнеж А1 (с вътрешно фирмено название AU210). Тук помощта може да дойде от VW Polo, с който А1 има многобройни общи компоненти – също както при Audi 50 и първия VW Polo от седемдесетте години.
Audi А1 – 90 000 екземпляра годишно с цена около 15 000 евро
Според днешните планове заводът в Брюксел ще произвежда до 90 000 броя А1 – първият модел на Audi, който ще се предлага само с мотори с принудително пълнене – бензинови и дизелови. Гамата на двигателите ще започва от 1,2-литровия TSI със 105 к.с. и 1,5-литровия TDI (EA189) с 90 к.с., който ще се предлага и със 105 к.с. Жадните за повече мощност клиенти ще получат на първо време 1,4-литровия TSI с до 180 к.с. Остава потенциал за един още по-спортен S-вариант, затова пък не се предвиждат по-слаби двигатели като при Polo. И с цената си от около 15 000 евро А1 ще бъде доста пред своя братовчед (с базова цена 12 150 евро), което едва ли ще изненада някого.
Половин година след пазарния дебют на версията с две врати през май догодина ще се появи вариантът с четири врати Sportback. За дълъг период А1 ще поеме ролята на най-евтин модел на Audi, независимо че през 2012 г. ще стартира един по-малък автомобил с четири кръга на характерната фирмена решетка. Т. нар. New Small Familiy на концерна VW ще съдържа и дериват на Audi, който се предвижда да е първият автомобил от марката с изцяло електрическо задвижване – това обаче ще стане не по-рано от 2014 г.
Моделът City ще се появи най-рано през 2014 г.
Дотогава кръстеният засега с името City модел ще бъде задвижван от ново поколение трицилиндрови мотори, които няма да имат почти нищо общо с познатите днес от различни модели като VW Polo и VW Fox двигатели. Двуцилиндров агрегат обаче няма да има, понеже за да може ходът му да е поне що-годе равномерен, ще има нужда от балансиращ вал, а това би ликвидирало предимството на по-ниското тегло.
Audi A3 с ново издание през 2011 г.
Audi A3 е състезател от тежка категория, ако съдим по обема на продажбите. Следващото му поколение ще стартира през 2011 г., когато ще види бял сват и Q3. Може би това е причината специалистите от Инголщат да си позволят както при версията с две врати, така и при Sportback по-спортен дизайн с по-ниска задна част. При варианта с четири врати извивката е по-лека, за да не притеснява пътуващите отзад. Изобщо стилистиката на касовия модел не е променяна радикално, а е само внимателно усъвършенствана. А3 ще продължи започналото с А1 оттегляне от атмосферните двигатели, ще изчезне и не особено търсеният V6.
Широкият асортимент от четирицилиндрови мотори TSI със спектър на мощността от 105 до 280 к. с. (S3), а също и 1,6-литровият TDI и ново поколение двулитрови дизели с впръскване common rail трябва да превърнат А3 в любимец на масите, търсещи нещо по-елитно. За първи път моделната серия ще бъде увенчана от един RS3 на Quattro GmbH с представения наскоро в ТТ RS петцилиндров турбомотор с 340 к.с. Тъй като в момента единствено BMW със своя 135i предлагат компактен автомобил с подобна мощност, тази ниша също би била съвсем подходяща за Audi.
Открит двуместен модел, споделящ общата платформа
Благодарение на новата модулна платформа за модели с напречно разположен двигател няма да е трудно да бъде проектиран и открит двуместен модел на Audi. С концептуалната разработка Blue Sport конструкторите на VW вече показаха как би могъл да изглежда един конкурент на Mazda MX-5. Ако проектът получи зелена светлина, Audi TT ще има простор за растеж нагоре, за да се доближи още повече до конкурентите си от Mercedes и BMW. „Създаването на роудстъра става все по-вероятно” - радват се вече в Инголщат, независимо че до най-ранния възможен старт на производството през втората половина на 2012 г. целият бизнес ще продължава да е в ръцете на Mazda.