Новата версия ще се продава в Германия през есента при начална цена от 37 470 евро
Audi A3 Sportback 40 TFSI e се присъединява към списъка на plug-in хибридите от Инголщат и самото семейство A3. Структурно всичко тук изглежда като хибрид от предишното поколение - A3 Sportback e-tron, и дори каталожната комбинирана мощност на системата (204 к.с., 350 Нм) е запазена. Турбо двигателят 1.4 TFSI генерира същите 150 к.с. и 250 Нм, както преди, но електрическият мотор е по-мощен: сега 109 к.с. срещу предишните 102 к.с. със същия максимален въртящ момент от 330 N • m.
Новата версия ще се продава в Германия през есента на начална цена от 37 470 евро, без правителствените обезщетения, предоставяни на купувачите на "зелени" автомобили.
Новият хибрид може да развива 140 км/ч без стартиране на двигателя с вътрешно горене, докато максималната скорост на предшественика в изцяло електрически режим бе 130 км/ч.
Електрическият мотор, както и преди, е интегриран в шестстепенната роботизирана S tronic трансмсия с два съединителя, но новият мотор е по-лек и по-компактен от предишния. Ускоряването от нула до сто в новия хечбек е подобно на предишното - 7,6 сек, но максималната скорост е нараснала от 222 на 227 км/ч. И, разбира се, основната разлика от предшественика се крие в литиево-йонната тягова батерия. В хибридния Audi A3 от предишното поколение той имаше капацитет 8,8 кВтч, а A3 40 TFSI e с пет врати, следвайки Golf eHybrid, получава нов агрегат с 13 кВтч.
Хибридът позволява шофирате „с един педал“, тъй като когато бъде вдигнат педалът на газта, електродвигателят преминава в режим на рекуперация, развива мощност до 40 кВт като генератор и осигурява забавяне до 0,3 g, без да се използват конвенционални спирачки.
Тази смяна радикално повлия на пробега , без да бъде стартиран двигателят с вътрешно горене. Бившият модел може да се похвали с пробег от 50 км според цикъла NEDC, докато за новото поколение този показател е 78 км (NEDC), тоест с 28 км повече. Според по-сложния стандарт WLTP, хечбекът се движи само на ток 67 км, което е достатъчно за много купувачи за вскдневно пътуване с нулеви емисии.
В допълнение към чисто хибридните функции, хечбекът, подобно на своите събратя, ви позволява избор от редица програми за шофиране: Comfort, Auto, Dynamic и Individual.
От типичен битов 230V контакт празен хибриден акумулатор ще се зареди 100% за малко повече от четири часа (2,9 кВт мощност на зареждане). Клиентът получава и карта за услуга за зареждане e-tron, която осигурява достъп до 150 000 точки за зареждане в Европа.
40 TFSI e винаги започва електрически до –28 ° C. В допълнение към принудителното преминаване към чисто електричество, режимите Battery hold и Battery chargeмогат да бъдат избрани чрез системата MMI. Първият запазва съществуващия заряд в батерията, като дава предпочитание на двигателя с вътрешно горене, вторият интензивно презарежда батерията в движение. Комбинираният разход на гориво в цикъл NEDC на новия хибрид е 1,4-1,5 л/100 км (при предишния 1,5). Електрониката, управлявана от външни сензори и навигация, помага да се спести гориво. Например, тя се опитва да спира двигателя с вътрешно горене по-често по време на свободно движение.