Кабриолетите на Audi TT и A4 скоро ще се сдобият с по-малко братче. Ще успее ли четириместният A3 Cabriolet да промени статуквото в класа на компактните кабриолети? Първо изпитание на A3 с традиционен текстиилен покрив.
Откритият А3 ще носи „физиономията” на модифицирания компактен модел, чийто пазарен старт баварците от Инголщат планират за лятото на настоящата 2008 г. За разлика от много други кабриолети в същия сегмент, представителят на Инголщат ще заложи отново на класическия текстилен покрив, оставайки верен на стриктно следваните по тези географски ширини традиции.
Класически избор
Мекият покрив, считан от много консерватори за единственото уместно решение при сгъваемите конструкции, е дело на немския специалист Edscha. Основен (и предостатъчен) аргумент за поддръжниците на тази идея е липсата на елегантност в пропорциите на твърдите сгъваеми покриви, когато се вграждат в компактни автомобилни каросерии. 15 цвята на лаковото покритие и три разцветки (синьо, червено и черно) на брезентовия плат, обвиващ гюрука, дават 45 възможности за индивидуализиране на екстериора, особено впечатляващи сред които са по-контрастните комбинации.
Audi A3 Cabrio предлага две разновидности на своя „каскет” – стандартна двупластова полуавтоматична версия, за чието опериране са необходими няколко собственоръчни манипулации, и напълно автоматизирано трипластово изпълнение с по-добра шумоизолация. Последният „акустичен” гюрук се отваря за девет секунди и се затваря за единадесет, което го прави един от най-бързите на пазара въобще. Съоръжението спестява няколко ценни секунди и със способността си да бъде задействано в движение със скорост до 30 км/ч.
Усещане за свобода
Пътувайки под открито небе в новия кабриолет на A3 човек би могъл да се почувства истински свободен - предните колони и рамката на челното стъкло спазват значителна дистанция от главите на пилота и копилота. Тук няма и следа от безогледното навлизане на челното стъкло в „територията”, запазена за покрива, типично за модерните купе-кабриолети. Четирите изцяло скриващи се странични стъкла и изключително ефективната, но за съжаление опционална преграда, монтирана над задните седалки, регулират попадащото в салона количество свеж въздух.
За да не бъдат нарушени динамичните характеристики на A3, ходовата част на кабриолета е пренастроена, което съхранява неговата пъргавина - напълнялият A3 се движи уверено и взима завоите изненадващо стабилно преди да навлезе в предвидимия и безопасен граничен режим. Програмата за стабилност ESP предотвратява загубата на управляемост, причинена от опит за маневриране при твърде висока скорост. Същевременно стават отчетливи по-твърдите реакции на окачването - за сравнение с някои ампутирани от всякакъв комфорт спортни изпълнения обаче и дума не може да става.
Всъщност A3 Cabrio е подходящ и за дълги преходи, в които могат да вземат участие максимум четири души със среден ръст. На първия ред седалките са съвършено удобни, в задницата също се пътува необезпокоявано въпреки ограниченото пространство за краката и лактите – тук дори ъгълът на облегалката е точно премерен.
В началото на своя жизнен цикъл през април баварският кабриолет ще бъде оборудван с два дизелови и два бензинови турбодвигателя. Макар само двулитровият дизел да разполага с common rail впръскване на горивото, докато 1,9-литровият все още разчита на по-шумната, но и суперикономична технология помпа-дюза, маркетолозите на Audi предвиждат за втория по-голям пазарен дял (30%), отколкото за по-модерния 2.0 TDI (25%). Двулитровият бензин с принудително пълнене фигурира в прогнозите с около 10%, а 1,8-литровият TFSI е гласен за топселър на моделната линия с дял от 35%.
Атрактивни двигатели
Особено препоръчителна е върховата модификация 2.0 TFSI, в която въпреки турбокомпресора при подаване на газ забавяне практически не се наблюдава, дори напротив - предните колела повеждат автомобила напред уверено и с култивирана мощ. Изпълнението 2.0 TDI също никак не е за подценяване – неговата коронна дисциплина е релаксиращото лежерно пътуване, разнообразявано с енергични изпреварвания и връщане към необезпокоявано „носене по течението”.
Да се върнем накрая още веднъж към предната част на A3. В нея вече е поместена специална буферна зона, която си поставя за цел да щади пешеходците в случай на нежелано съприкосновение. Простиращата се над двигателя и в областта на калниците деформационна зона от една страна „повдига” предницата с няколко милиметра, а от друга поставя допълнителен акцент върху светодиодните светлини.
Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ахим Хартман
IVAN
kak ne te haresva ti iskash vratite da se otvaryat nagore li tova e kabriolet ot sredna klasa a ne R8 ili Mercedes SLR
enzoferarri1
Prekaleno klasi4eski kabriolet ot audi. Ne mi haresva.