Продажбите в Германия и другите европейски страни ще започнат на цена от 30 706 евро
Двугоривната версия g-tron, заедно с бензин използва метан и газ e-gas, беше в семейството на Audi A3 в предишното поколение. A3 Sportback 30 g-tron вече е в арсенала от четвърто поколение. Турбо двигателят 1,5 TFSI, в комбинация със седемстепенна роботизирана S tronic развива 131 к.с., 200 Нм, докато по-рано двигателят 1.4 TFSI генерираше 110 к.с., 200 Нм и може да бъде куплиран с шестстепенна механична трансмися. Пробегът само на газовото гориво сега е 495 км (-5) в цикъл NEDC и 445 според стандарта WLTP. Деветлитровият резервоар за газ пред задния мост може леко да увеличи пробега.
Ускоряването до сто на хечбека отнема 9,7 сек (преди това беше 11 сек) при максимална скорост от 211 км/ч (преди 190 км/ч) Средният разход на газ остава практически непроменен - 3,5-3,6 кг / 100 км, което се счита за еквивалентно на емисиите на CO2 от 96-99 г / км.
Компресираният природен газ (CNG) се съхранява в три бутилки. Чифт големи (изработени от композитни материали) са прибрани в задната част на хечбека и могат да побират седем килограма, докато малък стоманен резервоар пред резервоара за бензин има четири килограма. (Схемата е позната от Octavia G-Tec.) Цилиндрите издържат 580 бара, въпреки че законът изисква стабилност при 470. Обемът на багажника е намален до 280 литра (-100).
Базовият A3 Sportback 30 g-tron получава цифрово арматурно табло , 10,1-инчов сензорен екран, кожен многофункционален волан и така нататък. Опциите включват матрични светлини (вместо само диодни), тризонов климатроник, head-up дисплей, спортни седалки, панорамен покрив с люк.
Продажбите на G-tron в Германия и другите европейски страни ще започнат през есента с базова цена от 30 706 евро , докато стандартният хечбек на Audi A3 започва от 26 124 евро . Говорейки за предимствата на версията за биогоривото, немците посочват благоприятна данъчна ставка върху природния газ и биометана, одобрена до 2026 г., намаляване на емисиите на въглероден диоксид с 20% и наличието на инфраструктура: в Германия има около 850 станции за CNG и броят им нараства.