Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A3 Sportback: Напред и нагоре

13.07.2020 09:57

Първи впечатление от новата генерация на компактния модел от Инголщат

Новото поколение на Audi Sportback е станало малко по-голямо на размер и още по-рафинирано като характер. Моделът споделя обща технологична база с VW Golf VIII и Seat Leon – Еvo версията на модулната платформа за модели с напречен двигател.

Премиум модели от компактния клас са един много интересен сегмент от пазара. За производителите те са възможност да намерят нови за марката клиенти, а и да намалят общия разход на гориво на гамите си. За клиентите пък тези модели са начин да получат усещане за висша класа, без да се налага да плащат безкрайно висока цена. Именно такава е мисията на Audi A3 от вече почти 25 години, и както красноречиво показва производственият тираж, който вече надхвърля числото пет милиона автомобила, явно моделът се справа много добре.

Сега пред нас е четвъртото издание на модела. То се перчи с искрящо червено лаково покритие и определено изглежда добре. Става дума за A3 във версия 35 TFSI с технология мек хибрид, работеща на основата на 48-волтова бордна мрежа. Аналоговите прибори вече са част от историята – Digital-Cockpit е част от серийното оборудване, а срещу доплащане се предлага и негов вариант с по-голям екран и допълнително разширена функционалност.

Натискаме стартовия бутон на двигателя и е време за потегляне. Лостът за управление на седемстепенната трансмисия с два съединителя S tronic вече е под формата на миниатюрен джойстик, планките за ръчна смяна на предавките са стандарт. Досега бензиновите двигатели TSI неведнъж са печелили симпатиите ни със своя балансиран ход, а в A3 четирицилиндровата машина работи дори още по-незабележимо, отколкото сме свикнали. Стартер-генераторът позволява изключително плавно запалване и тръгване. Вече сме със 120 км/ч, време е да проверим как работят асистиращите системи.

Серийно A3 предлага Pre Sense Front, асистент за следене на пътната лента и асистент при поднасяне. В допълнително предлаган пакет можете да получите още цял куп електронни помощници, включително адаптивен асистент за регулиране на скоростта.

Слизаме от магистралата, време е за малко по-сериозни завои. A3 позволява избор на различни режими с помощта на т.нар. Drive-Mode селектор, включваме на Dynamic, който вдвърдява амортисьорите и прави кормилното управление по-директно. Автомобилът успява да впечатли със своята забележителна неутралност и спотаннност в завоите, до недозавиване се стига едва ако наистина грубо прекрачите физичните закони. Ръчното превключване на предавките е приятно занимание, но в интерес на истината в режим Dynamic се справя толкова добре с всичко, включително с автоматичното преминаване на по-ниска предавка при намаляване на скоростта, че практическата нужда от него е под въпрос. Настилката по пътя взе да става по-неравна, така че преминаваме в режим Comfort. Audi остава подчертано стегнат, но без да прекалява с твърдостта. Специално късите неравности се усещат, но без излишна грубост.
Вътрешното пространство е достатъчно, но не изобилно. Тоест, ако сте се чувствали добре в предишното A3, новото поколение също ще ви бъде по мярка. Не толкова прияно е усещането на местата на втория ред, където широките задни колони доста прихлупват гледката и субективното усещане за простор.

За пазарния старт наред с бензиновия 35 TFSI моделът се предлага и в два дизелови варианта: 30 TDI със 116 к.с. и 35 TDI със 150 к.с. Подобно на гамата на Golf, тук също модификациите с по-ниска мощност имат торсионна греда вместо независимо окачване на задния мост. Такъв е случаят и с 30 TDI, който за наша приятна изненада реално не вози по-малко добре, отколкото по-големия си събрат. По всички останали показатели „малкият” дизел не отстъпва много на по-скъпите си роднини – което всъщност го превръща в не само икономична, но и наистина смислена алтернатива за А3. В крайна сметка, премиум характерът е факт при всеки от двигателите.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

По отношение на пътното поведение, асистиращите системи и използваните в областта на светлините технологии, новият A3 Sportback буквално диша във врата на своя по-голям събрат A4. Компактният модел на Audi впечатлява със зрялото си балансирано пътно поведение и с високото качество на материалите в интериора.

Текст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Р. Ретцке, Т. Загмайстер

Коментари
comments powered by Disqus