Премиерата на новия Audi А4 в България е непосредствено след въвеждането на модела в останалите европейски пазари. Представянето на Ауди А4 се състоя у нас на 13 декември 2007 г. - само три месеца след световното му представяне на автомобилното изложение във Франкфурт и един месец след въвеждането на немския пазар.
Audi А4 може смело да се нарече бестселъра на концерна от Инголщат. От 1972 г., когато е лансиран предшественикът му - Audi 80, до днес са продадени приблизително 8,5 милиона автомобила. Това го прави най-продавания модел на Audi на всички времена.
Новото поколение А4 включва версия седан, комби - A4 Avant и спортната модификация S4. Автомобилът предлага удоволствие зад волана и лукс, който е характерен за високия клас автомобили.Смяната на поколенията личи от пръв поглед. А4 е пораснал във всички посоки, особено по отношение на дължината - 4586 мм. Това се усеща най-вече в купето, което предлага повече вътрешно пространство и комфорт. За пътниците на задната седалка са на разположение 30 мм повече пространство за краката. Предната ос е изместена със 154 мм напред и така междуосието е нараснало до 2808 мм., което го прави най-дългото в този клас автомобили.
Нов качествен скок
Качеството на материалите и нивото на изпълнение във вътрешното пространство са на равнище, характерно за по-високия автомобилен клас. Иновативните решения личат както в оформлението на пространството за водача, така и в конструкцията на арматурното табло, отразяващи перфектния синтез от ергономичност, функционалност и стил. Водачът е обграден от изискано пространство с хоризонтални, създаващи усещане за широта линии, преливащи от арматурното табло във вратите. Далеч над обичайното за този клас е и просторът, който новата генерация на Audi A4 предлага в багажното пространство. Със своите 460 литра и равния си под, багажникът на версията седан може спокойно да поеме предизвикателствата на ежедневието, а комби-модификацията Avant може да предложи истинско изобилие, достигащо до 1184 литра при сгънати задни седалки.
Ново усещане зад волана
Но истинските новости се намират под предния капак на автомобила. Затова някои експерти не се поколебаха да нарекат промените революционни. В новият Audi А4 са разменени местата на предния диференциал и на скоростната кутия. Това е позволило на двигателя да се измести по-назад. Оттук следват три други неща – предницата е още по-скосена отпред, разстоянието между осите е нараснало, а разпределението на тежестта е подобрено. Резултатът от това, най-вече заради изместването на основната тежест назад е, че автомобилът стои още по-сигурно при динамично влизане в завой.
Технологията за директно впръскване на гориво FSI и турбокомпресорните системи при бензиновите двигатели бележат също толкова голям напредък, колкото и революционните пиезо-инжектори при 3-литровия дизелов TDI-мотор. В същото време спортните характеристики и предлаганият от динамичното окачване комфорт са в състояние да претворят възможностите на двигателите в неподправено удоволствие зад волана.
Впечатляващо допълнително оборудване
Новият Audi А4 е получил доста добро оборудване и системи от по-високите класове модели на марката. Например bluetooth-връзка, помощник за паркиране с камера за наблюдаване на пространството зад автомобила (Audi Parking System Advanced) и аудиосистема от Bang & Olufsen Sound System.
Може да бъде поръчана като екстра и системата за динамично управление (Audi Dynamic Steering), която предлага три режима на работа на кормилната уредба – „комфорт”, „класик” и „динамик”. Особено впечатляващо е поведението на автомобила при режим „динамик”, при който се налага воланът да се върти много по-малко. Разликата при преминаване през „слалом” с наредени препятствия в този режим и без него наистина е драматична. Наред с това се предлага и изпитаната система Audi Drive Select, която координира при определени условия работата на двигателя, на скоростната кутия и твърдостта на окачването. Съвършенствата на системата за стабилизация ESP се проявяват при изпитания, при които едната страна на автомобила се движи по сух път, а другата - по мокър. Сред допълнителното оборудване присъства и системата Audi Lane Assist, която следи за лентата на движение и при нежеланото й напускане „събужда” водача с вибрации във волана.
За сигурността в Audi A4 се грижат впечатляващи системи за сигурност, които поставят нови стандарти в индустрията. Спирачната система се представя отлично и прави новия А4 автомобила с най-кратък спирачен път сред конкурентите в класа. Изключително високото ниво на мерките за пасивна и активна защита на пътниците се подчертава от детайли като двуфазовите фронтални въздушни възглавници, активните облегалки за глава и сложната електронна система за контрол на поведението на пътя ESP от последно поколение.
Продажбите започват
Предварителни поръчки на новия модел Audi А4 вече могат да бъдат направени в дилърската мрежа на официалния вносител на марката в България, Порше БГ. Сроковете за доставка на българския пазар са съкратени. Цените за Audi А4 започват от 53 000 лв. с включен акциз и ДДС.
�Smurtnami6kite
�Всъщност дължината на автомобила е точно 4.7м, 4.58 беше старото А4. Просто има някякво объркване в статията. Иначе автомобила най-вероятно ще е страхотен. Лошото е, че и цената вече настигна БМВ и Мерцедес, ако не ги и изпреварва.
димитър
харесва ми,ауди винаги са правели добри автoмобили а последните са направо чудесни
shihan
super e , audi vinagi sa pravili dobri koli, a 4 -ta prosto e nai-dobrata v svoqta klasa!
радостин
samo audi kato stana na 50 mojebi ste karam takava
Baro
hmm novoto A4 naistina e mng hubav.oba4e misleh 4e dyljinata mu e 4.7M no sym se obyrka\l na4i kym 4.6 :) kolkoto konkurentite mu C-klas i 3-ta seriq. :)
ИВАН
Всичко е много хубаво,докато не ти поискат мин. 5000 лв за КАСКО!!!