Дали със своята „въздушна шапка” (Aircap) новият Mercedes E-класа кабриолет ще отнеме вятъра от платната на откритите четириместни версии на Audi A5 и BMW 3? Тест на трите ветровити шестцилиндрови модела.
Възможността да заемете някоя от задните седалки в един кабриолет е почти толкова примамлива, колкото да посетите открита бирария в проливен дъжд. Въпреки това има хора, които все още говорят с наслада за отличната аеродинамика на откритата „костенурка” на VW и колко чудесен бил неговият набран отзад гюрук. Такива са си любителите на „костенурката”... В действителност при нея дори обемистите, разгъващи и закопчаващи се дефлектори не защитават седящите отзад от пораженията на вятъра, защото целта им всъщност е единствено да издигнат барикада пред задния ред, за да предпазят пътуващите отпред.
Амбицията на Mercedes и тяхната най-нова разработка е да прекратят всики тези драми, обуздавайки насрещния вятър и превръщайки го в мек, приятен бриз. Рецептата се нарича Aircap и срещу 1655 лв. евро доплащане обещава да приведе връхлитащите стихии в поносим за възприятията формат. Това се отнася дори за пътуващите на задната седалка (виж карето на следващата страница).
Преди обаче да започнем да се къпем в облака от топъл въздух, нека хвърлим още един поглед към самия автомобил
– откритата версия на Е-класата. Подобно на купето, тя представлява смесица от части на С- и Е-класата, същото впечатление прави и интериорът. Солидно изработен, чисто изпълнен, по принцип с опростена ергономия, той настанява пасажерите в сериозна обстановка, а преди старта сервилно им подава предпазния колан. След потеглянето водачът се радва на грижите на различни системи за подпомагане и седи уютно сгушен в донякъде високо разположените седалки (срещу доплащане с кожена тапицерия, отопление и пневматично регулиране). „Шалът” от топъл въздух Airscarf (по желание) като че ли е по-гъсто изплетен специално за Е-класата и сега вече може да бъде настройван и по отношение на посоката. Електрическото отваряне на покрива е включено в цената от 56 882 евро за 350 CGI (в България се предлага версията 350 Cabrio с 272 к.с. и базова цена 108 619 лв.) и скрива под капака трислойния текстилен гюрук в рамките на 30 секунди – ако е нужно, при скорост до 40 км/ч.
Audi A5 Cabrio е в състояние да надипли покрива си до 50 км/ч и срещу 50 300 евро предлага 3,2-литров V6 с безстепенна автоматична трансмисия и предно предаване. Към това се прибавя старателна изработка, подходяща ергономия с ниска позиция на седене и прилично вътрешно пространство. Като изключим някои детайли при работата със системата MMI и трудно достъпния бутон на Airscarf върху конзолата на седалката, всичко се командва и регулира без проблеми. И при А5 обаче за малките прояви на лукс се налага да се плаща допълнително – като се започне с кожената тапицерия и отоплението на седалките и през темпомата и централния подлакътник се стигне до тапицираното шумоизолирано покривало и шала от топъл въздух.
Привържениците на BMW 335i Cabrio, чиято цена в Германия е 105 100 лв. плюс 4733 лв. за седемстепенна предавателна кутия с два съединителя, са принудени собственоръчно да увиват около врата си обикновени шалове от плат и да спират, докато металният покрив се отваря или затваря. Освен това трите му части намаляват обема на багажника от 350 на 210 литра. В замяна на това притежателите на „тройката” могат спокойно да минават със своето съкровище през автоматични автомивки, а в добавка не са принудени всяка вечер да дебнат зад пердетата от страх някой крадец да не проникне през гюрука.
Но пък кой ли има желание да спира на място със своето 335i? Независимо дали е с отворен или затворен покрив, моделът на BMW прилича на млад жребец, който след мрачната зима в конюшнята препуска към зеления простор – жизнерадостен, див и неудържим. В най-голяма степен това се дължи на трилитровия редови шестцилиндров мотор – в последната си версия със само един турбокомпресор (който обаче е двуструен) и със система за променливо отваряне на клапаните Valvetronic. Агрегатът с директно впръскване ви кара моментално да забравите тъгата от ампутацията на единия турбокомпресор и с мощта на своите 400 нютонметра (от 1200 об./мин) за 5,8 секунди изстрелва 1,8-тонния автомобил до 100 км/ч. Това действие е подкрепено с акустично изпълнение, което владее всички нюанси от мекото ръмжене до енергичните фанфари – с една дума, автентичния глас на Баварските моторни заводи. В концерта участва и седемстепенната трансмисия с два съединителя – тя постоянно владее топката и превключва чевръсто в зависимост от моментните нужди, като дори при спортно шофиране не губи контрол над ситуацията. Единствено при маневри за паркиране действията й стават малко груби.
С мощна тяга 335i се изнася от завоите, скъсява правите участъци, за да се втурне отново в поредния завой
– всичко това става с дружелюбната подкрепа на малко тежката, но работеща без тласъци и предаваща информация за пътя кормилна уредба, както и на светкавично реагиращата и при това достатъчно комфортна ходова част. Благодарение на достигналата техническа зрялост система i-Drive управлението и контролът на функциите са приятни като усещането от свежия въздух в откритата каросерия. Пренасяният багаж при отворен покрив обаче е ограничен до 210 литра и трябва да се провира през тясна пролука, напомняща процеп на пощенска кутия. Полезният товар във всички случаи е 348 килограма. Собствениците на открито Audi снизходително се усмихват на тези стойности. A5 Cabrio поема до 420 кг и до 750 л багажен обем при сгънати задни облегалки. Моделът смекчава присъщите на предното предаване недостатъци чрез специална конструкция на предната част, като успехът се дължи и на съдействието на фино настроената електроника на системите за контрол. За да се появи недозавиване, са нужни явни провокации от страна на водача, иначе с нарастване на скоростта 1,8-тонната машина дълго време остава неутрална, а в острите завои се държи близо до вътрешната страна. Едва когато попадне върху зле поддържан път, автомобилът създава известно неудобство с движението на тласъци и твърдата реакция върху дълги вълни по настилката. Така се появява едно неспокойствие, което стига и до чувствителната към неравностите кормилна уредба, а понякога дори смущава движението в права посока.
Дори ако тази несигурност е повишила за малко пулса ви, 3,2-литровият мотор с директно впръскване отново ще го успокои. Въпреки че няма турбо, че е с по-малък работен обем от агрегата на Mercedes и е с най-ниската мощност от 265 к.с., двигателят на Audi е всичко друго, но не и посредствен. В комбинация с безстепенната трансмисия този V6 демонстрира великолепна мекота, набира обороти равномерно и винаги остава дискретно на заден план. За икономия на гориво той използва широкия диапазон от предавателни отношения на трансмисията Multitronic, която му позволява да се носи плавно, поддържайки ниски обороти. И накрая при отворен покрив A5 е готов да ви окъпе с фин въздушен душ, който ще ви подейства нежно и съживяващо, вместо да разроши прическата ви. Можете да го приемете и като утеха за осезаемите вибрации на каросерията.
Повече здравина и комфорт при пътуване с открит покрив предлага Mercedes,
чийто подвижен спойлер Aircap визуално напомня за вълнената шапка, която мама ви е карала да носите независимо от грубото усещане при допира. Наистина не изглежда особено елегантно, но пък топли. Така уютът на задните седалки се запазва до около 120 км/ч, а на предните - дори при още по-високи скорости. Това ви дава основание спокойно да пренебрегнете външния вид, изискващ време за привикване. И без това Е-класата кабриолет е ориентирана към улегнали клиенти, търсещи спокойна наслада. Вместо след луда езда да измиват от лицата си дебелия слой прах, те могат спокойно да се къпят заедно с още трима гости в създаденото с помощта на Aircap и превъзходното отопление море от топъл въздух (Ето го, идва!) и да се наслаждават на благотворния полъх откъм дюзите зад тила си.
Спокойно реагиращата от средно положение и действаща винаги стабилно и плътно кормилна уредба подчертава комфортния характер на автомобила. Откритият Mercedes не провокира с натрапваща се динамика, но с предлаганите по желание 18-цолови гуми се движи с дискретна бързина (виж стойностите за поведение на пътя), като предпочита дългите отсечки с плавни завои пред преодоляването на остри серпантини. Такова усещане създават както тежкият ход на педала за газта и субективно тромавото разгръщане на мощността на 3,5-литровия мотор с директно впръскване и разслояване на заряда, така и клонящият към плавни и спокойни действия характер на седемстепенната автоматична трансмисия.
С цялостното внушение за високо качество и стабилност Е-класата кабриолет на Mercedes печели победа в теста, но малката преднина оставя за феновете на BMW 335i Cabrio или Audi A5 Cabrio 3.2 FSI достатъчно широко поле за алтернативно класиране, съобразено с индивидуалните им предпочитания.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. Mercedes E 350 CGI Cabrio - 481 точки
Джентълменът в този тест – никой от останалите няма по-комфортно окачване, никой не пази толкова елегантно пътниците си от неприятни въздушни течения. На този образ подхождат както флегматично реагиращият, но равномерно работещ мотор, така и спокойното поведение на пътя.
2. BMW 335i Cabrio - 478 точки
Спортистът, който предизвиква възторг с фантастичен турбомотор, съчетан с пъргава трансмисия с два съединителя, а също и с автентично усещане за пътя и безупречна водимост. В замяна на това „тройката” изисква леки компромиси по отношение на комфорта и на предлаганото място.
3. Audi A5 3.2 FSI Cabrio - 476 точки
Камериерът, който винаги ще намери достатъчно място за пътниците и багажа, ще се задоволява с малко и ще бъде на вашите услуги с една стабилна комбинация от двигател и трансмисия. Взискателният поглед открива леки слабости при комфорта и управляемостта.
Технически данни
1. Mercedes E 350 CGI Cabrio - 481 точки | 2. BMW 335i Cabrio - 478 точки | 3. Audi A5 3.2 FSI Cabrio - 476 точки | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 292 к.с. при 6400 об/мин | 306 к.с. при 5800 об/мин | 265 к.с. при 6500 об/мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,5 с | 5,8 с | 7,0 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
36 м | 37 м | 37 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 250 км/ч | 246 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,8 л | 8,8 л | 8,6 л |
Базова цена | 108 619 лева | 105 100 лева | 94 275 лева |
Aнонимен
явно повечето от вас не са прочели цялата статия , каде видяхте че ауди няма сешоари за топал ваздух точно обратното , има система за топал ваздух , само бмв-то няма такава система прочетете по добре , а на бмв феновете ще кажа само едно вижте коя марка е най-продавана и каква и е цената , другото не ауди затвори заводите за 2 месеца а точно бмв , а защо ? сами ще стигнете до отговора
Aнонимен
Що се пънете то си пише Мерцедеса е номер 1.
Aнонимен
Момчета говорим за кабриолети!? Единствено мерцедес можеш да поканиш мацките да се настънят удобно на задния ред, без да бъдат издухани. Има още един плюс, че можеш да караш през студено време, докато другите не. Не спорете кой двигател е добър и кой не. В този клас слаби няма, а даже не е и най- важното.
Aнонимен
Тивончо 3.0ТФСИ мотора също е двигател на година за 2010 в категория 2.5-3.0литра, ама че си неук. Audi 3-литра DI Supercharged (S4, S5) 12 Отделно това, че един мотор е двигател на годината не го прави сам по себе си по-добър или по здрав мотор от друг, който не е? Той 1.4ТСИ е има сигурно 5титли мотор на година, но не бих си купил кола с него!
tivon
TRILITROVIAT DVIGATEL 335,E TRI PATI POREDEN MOTOR NA GODINATA V CELIAT SVIAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KAKVO AUDI,KAKVI 5 LEVA!!!!!!!!!!
Aнонимен
Ето Ви и един клип да се позабавлявате: http://www.youtube.com/watch?v=uULudWLWFP0 В момента S4/S5 с 3.0ТФСИ е най-добрия автомобил на пазара в този сегмент на перформанс купета/седани...
Aнонимен
3.0TFSI е с много по-добри показатели от мотора на 335i !!! Има много сравнения в нета на S4 3.0TFSI с 335i и БМВ-от отстъпка по-всичко показатели динамика, спирачен път, странично ускорение, поведение на пътя и т.н., просто двете коли нямат никаква връзка!!!
Aнонимен
S5 Cabrio е точно тези пари! Когато е правен теста А5 още е била обурудвана с атмосферен двигател. 3 литровият модел е с механичен компресор, демек с много висок въртящ момент при ниски обороти, и с дирекната предавателна кутия. Бавареца има много добър двигател, но той е по-добър при купе версията (по лек с 200кг). Ако сте се возили някога в 4 местен кабриолет ще знаете, че отзад не е за возене особено за дълъг ппът. Мерцедеса печели съвсем логично, с това анти крило можеш спокойно да возиш дружината на всякъде, да не забравяме и сешуарите отзад, с помоща на които можеш да караш и през зимата.
Aнонимен
Нали се сещаш ,че S5 Cabrio няма да е за тез пари вече.Двигателя на бавареца е без конкуренция.
Aнонимен
Сравнението е най-малкото доста неадекватно, в теста трябваше да участва S5 cabrio, което е с 3.0литра ТСИ мотор с комресор и 333коня, а не нормланата А5ца с този умрял 3.2 амосферен мотор. Тогава неща излеждат оп съвсем различен начин.