Франкфурт стана домакин на три ключови премиери в областта на автомобилния спорт. Както може сами да предположите, и трите са на немски компании, като Audi и Mercedes показаха новите си машини в DTM, а VW – първата версия на Polo R WRC.
Новият състезателен модел на Audi, който носи кодовото име R17, ще замести A4 DTM, донесъл четири титли на инголщатци от 2004 г. досега.
A5 DTM е съобразен с последните изисквания в шампионата по отношение на безопасността и използва карбонов монокок, комбиниран със стоманен ролкейдж. V8 двигателят, който генерира приблизително 460 к.с., е на практика идентичен с този при A4 DTM и е комбиниран с доказалата се шестстепенна трансмисия.
Задното крило е по-голямо, но цялостният аеродинамичен пакет е по-консервативен заради новите правила в шампионата. Именно те са и причината от Audi да намалят разходите по развойната дейност на състезателния автомобил с до 40%.
Представителят на Mercedes в немските серии ще наследи AMG Mercedes C-класата, който е най-успешният автомобил в 27-годишната история на DTM със своите 84 победи и 5 титли при пилотите. Развойната дейност по него е започнала през юни миналата година в базата на HWA в Афалтербах, компанията, която отговаря както за производството както на шасито, така и за двигателя.
За съжаление в официалното съобщение няма подробности за техническите характеристики на купето, базирано на C-класата, а са публикувани изказванията на Михаел Шумахер и Нико Розберг, двамата пилоти на Mercedes във Формула 1. И както може сами да предположите, те са концентрирани единствено върху новите мерки за безопасност, които са „еталон в групата на туристическите автомобили“ и прочие.
Третият състезателен автомобил, който дефилира във Франкфурт, е Polo R WRC. Предварителната версия на модела бе показана още през май, но тази, която сега е на щанда на VW, е „първият готов за каране прототип, който ще бъде използван по време на активната тестова програма тази година.“
Техническите характеристики за Polo R WRC, естествено, са оскъдни и се ограничават до това, че 1,6-литровият TSI генерира около 300 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, който се „предава към колелата посредством секвенциална скоростна кутия и система за двойно предаване“. От VW не конкретизират какви точно са те, но правилникът на ФИА изисква шестепенна секвенциална трансмисия и задвижване и на четирите колела посредством два механични диференциала.