Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A5 Sportback: Перфекционистът

02.06.2017 12:03

Зад волана на второто поколение на елегантното и практично купе с четири врати

Допреди малко повече от десетина години идеята за купе с четири врати звучеше екзотично, а за мнозина дори противоречиво. Днес тази автомобилна порода вече има широк ареал на разпространение, покриващ широк спектър от сегменти. Причините тази сравнително млада концепция да успее да набере сериозна популярност за толкова кратко време изобщо не са лишени от здрава логика, тъй като на няколко автомобилни производители действително им се удаде да съчетаят динамизма и пленителните форми на класическо купе с функционалността и удобството във всекидневието, характерни за далеч по-тривиални на вид типове каросерии.

Елегантен като купе, но значително по-практичен

Когато се появи на бял свят, A5 Sportback първоначално предизвика разнообразни дискусии как всъщност ще се позиционира в портфолиото на марката с четирите пръстена на емблемата. Всички въпроси обаче намериха своите отговори по напълно естествен път и моделът бързо се превърна в най-добре продаваната модификация на A5 наредица ключови за компанията пазари. Формулата на този успех всъщност не е никак трудна за разгадаване - A5 Sportback е предназначен за хора, които търсят динамиката и изисканите линии на купе, но смятат A5 Coupe за недостатъчно практично, възприемат формите на седана А4 като твърде обикновени, а същевременно не търсят нито комби, нито кросоувър. Така целевата група на автомобила се изяснява от само себе си, а качествата на самия продукт бяха оценени по достойнство.

Сега е ред на второто издание на модела да затвърди силното представяне на атрактивната концепция за купе от среден клас с четири врати и голям заден капак, зад който се крият богати възможности за трансформация на вътрешния обем. Външно автомобилът се ориентира към стила, който вече познаваме от изпълнението Coupe – линиите на предшественика са леко изострени, а педантичността дори към най-дребните детайли личи както от прецизните и сложни повърхности, така и от равните и изключително тесни фуги. Предния капак обхваща и част от калниците – рядко срещано и извънредно скъпо за изпълнение решение. LED фаровете отпред и динамичните мигачи отзад също са типични за новите представители в моделната гама на Audi и придават на автомобила характерен технократски вид.

Атмосферата, която се разкрива зад лишените от рамки на прозорците врати няма да изненада никой, който е запознат с новата генерация на A4 – качеството на материалите и изработката е на върхово за класа равнище, дизайнът е стилен и изчистен, ергономията също е типична за Audi. Седалките са изключително удобни, като тези на втория ред предлагат възможност за сгъване на части и позволяват лесно увеличаване на товарния обем. Между другото, при сгънати задни места разликата на товарния обем в сравнение с варианта Avant се ограничава до 210 литра в полза на комбито, а при нормално положение на седалките тя се ограничава до едва 25 литра – безспорно, с оглед на изисканите си външни линии A5 Sportback се представя като един забележително практичен за своята компановка автомобил. 

Подобно на своите събратя по платформа, A5 Sportback предлага изключително широко разнообразие от системи за подпомагане на водача, чийто общ брой достига внушителното число 30.

Без изненади в представянето

Напълно според очакванията е и представянето на пътя – ходовата част с адаптивни амортисьори с няколко режима на работа позволява на водача да променя характера на автомобила в зависимост от моментните си предпочитания и позволява както подчертано спортно, така и откровено спортно държане на пътя. Четирицилиндровите версии на модела се комбинират с новата система за задвижване на четирите колела quattro ultra, при който двойното предаване не е постоянно, както при класическите модификации на технологията, а се задейства в рамките на милисекунди само при загуба на сцепление от страна на предните колела. Истината е, че в реални условия този тип решение се представя повече от добре в съчетание с двулитровия турбодизел със 190 конски сили и 320 нютонметра – контактът на колелата с пътя остава надежден дори при по-спортен маниер на шофиране върху мокра настилка, като същевременно позитивният ефект върху разхода на гориво е налице.

За автомобил с тегло близо 1,7 тона и мощност почти 200 к.с. Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro може да се похвали с учудващо скромна жажда за гориво – при икономичен стил на каране извън града разходът лесно пада и под шест на сто, но дори и в градски условия рядко надвишава 8–9 л/100 км. Акустичният комфорт е впечатляващ при всякакви скорости, а дискретните реакции на седемстепенната трансмисия с два съединителя и възможност за работа в режим на инерция правят дългите преходи още по-спокойни.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus