Audi A5 и Peugeot 407 Coupe демонстрират коренно различен подход в борбата за спечелване на изискани клиенти, чийто начин на живот винаги предпоставя малко показност.
Компановката на двамата претенденти всъщност е идентична - участващите в нашето сравнение спортно-елегантни купета разчитат на 2,7-литров турбодизел, който задвижва предните колела посредством автоматична трансмисия. Действително, френският двигател разполага с 14 конски сили повече, неговото предимство обаче е практически заличено от значително по-високото му собствено тегло. Peugeot е не само по-тежък, но и доста по-дълъг от Audi - за съжаление, този факт не повлиява осезаемо вътрешните пространствени параметри. Макар на предните седалки и в двата автомобила да цари отличен комфорт, не можем да твърдим същото за втория ред места, където мястото за краката и главите на пасажерите пада в жерства на външните форми.По-хармонични пропорции при Audi
Въпреки привидното си концептуално сходство Audi A5 и Peugeot 407 залагат на различни технологични решения - в представителя на Инголщат например задвижващият агрегат е фиксиран надлъжно и заема позиция над предния мост. Под капака на 407 от друга страна откриваме напречно разположен мотор и предавателна кутия, монтирани пред предния мост. При А5 това води до по-изгодно разпределение на тежестта (60,2/39,8%), отколкото при неговия галски опонент (64,7/35,3%), но това проличава едва когато неделната разходка бъде заменена с динамично препускане.
Peugeot е по-комфортен
Разглежданият в този сравнителен тест продукт на Audi с право може да бъде определен за образец заради прецизното си управление. Вярно, че Peugeot не изостава между пилоните, но неговата склонност да се подчинява безропотно е не дотам вдъхновяваща като при А5. Липсват му светкавичните реакции на "германеца" - ето защо пъргавината в 407 отстъпва пред нуждата от абсолютен комфорт. В интерес на истината "французинът" се справя с вълнообразните неравности на всяка автомагистрала по-добре от своя твърдонастроен съперник. В Audi вертикалните движения на каросерията също са по-често срещано явление.
407 с висок разход на гориво
Несъмнено, Peugeot 407 щеше да получи по-висока крайна оценка, ако не беше високият среден разход на неговия common rail V6. Оставим ли този момент настрана, той наистина няма от какво да се срамува пред своя конкурент по отношение на задвижването, дори напротив. Щедрото стандартно обзавеждане на 407 добавя точки към неговия актив, разходите за поддръжка (отчетени в Германия) обаче го дърпат надолу. Така достигаме финалната права, която, въпреки всичко, първи пресича застъпникът на пословичното немско честолюбие А5.
Текст: Гьотц Лайер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. Audi A5 2.7 TDI Multitronic
И този път Audi А5 остава ненадминат заради своята сполучлива комбинация от качества. Автомобилът има спортна ориентация и затова не е толкова комфортен като своя конкурент от Франция - в негова полза обаче говорят уменията му на пътя, с чиято помощ в този тест той демонстрира надмощие.

2. Peugeot 407 V6 HDi 205 Platinum
Силните страни на 407 са неговото пълно обзавеждане, изключително култивираният задвижващ агрегат, както и комфортната возия. Недостатък на френското купе, което не изтъква особени амбиции за динамика, е относително високият разход на гориво.
Технически данни
1. Audi A5 2.7 TDI Multitronic | 2. Peugeot 407 V6 HDi 205 Platinum | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 140 кВт (190 к. с.) | 150 кВт (204 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
8,1 сек | 8,8 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 39 м |
Максимална скорост | 232 км/ч | 225 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,7 л/100 км | 9,9 л/100 км |
Базова цена | 81 934 лв | няма данни |
анонимен
Е то на ЛьоМан тази година си пролича кой колко може. Пежото е хубаво, комфортно но не е толкова спортно като поведение. При това те вкарва в повече разходи.
анонимен
Кокала с кръгчета по емблемата немож е да стъпи на малкия пръст на 407
aha
оборотн. га...ли си въртиш
оборотният
Аргументирай се, кой е този модел на "ПСА", който да се продава в Европа по-добре от голф пасат и т.н. Айде без да пишете глупости. Евро 5 го покриват всички нови модели на немците даже мерцедес имат дизелов двигате който покрива евро 6, който влиза в сила 2014г. Аман от всезнайковци.
---
Много хитро да сравняваме нова с кола на 5 години. Както и да е. ПСА наистина имат по-голпм оборот в Европа от ВАГ по ред причини,които са тясно свързани с други производители и простите,но устати няма да разберат. Само да спомена,че ПСА доставят двигатели на 5 евро-производителя... Направете си сметка какво се печели само от двигатели.
tisho
Руменчо,руменчо,като се пишеш на \"специалист\" поне да ги беше докоснал един път с ръка тези коли,че с такива коментари само от снимки малко се ..лагаш!
RADO PI4A
spored men peugeot 407 e nay hubaviya avtomobil meka voziya i hubav dizayn kolata si e kola vednuj za vinagi.
Румен
A5 е по-прецизен и премислен,а това кой ги кара няма нищо общо с качеството на A5.
Сэьх
Samo PSA
gosho_star
ako se pointeresuvate o6te malko 6te razberete 4e frenskiq diesel e 2 nai dobar v sveta sled qponskia ! Tez audita gi karat samo grozni debeli i ple6ivi tapanari !
HDi POWER 4EVER
PSA имат много,ама много по-голям оборот в млрд. евро, тъи че не ми ги хвали тея помпо-дюзови немски подобия.
HDI POWE
Peugeot pravqt koli s unikalen dizain, koito se ili haresva ili ne se haresva! Ako ne ti haresva tova e tvoi problem, no pone se razli4ava na pytq, dokato vsi4ki nemski avtomobili izglejdat ednakvi. SAMO PSA ;)
TDI-PD rule
Франсетата може и да правят чупливи коли, но със сигурност имат интересен дизайн и мека возия.
francuzite sa tolkova smotani
nqma li nai-nakraq da sprat da pravqt tova , koeto napodobqva na koli,4e da spre malko i mukata na horata,koito gi karat,ako otidem v ada tam 6te karame frenski koli sus sigurnost