Отскоро в автомобилния елит има ново попълнение – изцяло обновената Е-класа на Mercedes ще се бори за позицията на еталон в горния сегмент на средния клас. Първият сравнителен тест с най-важните й конкуренти противопоставя дизелови версии с автоматични трансмисии - Audi A6 2.7 TDI срещу BMW 520d и Mercedes E 220 CDI.
Пет звезди в единичния тест на auto motor und sport, 5000 пробни шофирания с кандидат-купувачи, 50 000 поръчки в търговската мрежа – очевидно новата Е-класа е в състояние да предложи доста интересни неща. От Mercedes дори я наричат „сърцето на марката” и смятат, че тя за пореден път ще се превърне в еталон в горния сегмент на средния клас.Нима наистина основните конкуренти в лицето на Audi A6 и „петицата” на BMW изглеждат остарели на фона на новото предложение от Щутгарт? За да изясним този въпрос, изправихме новия Mercedes E 220 CDI срещу BMW 520d и Audi A6 2.7 TDI. При A6 за 92 601 лева получавате шестцилиндров дизел и CVT трансмисия със седем фиксирани позиции, докато изискващият инвестиция в размер на 84 950 лева модел на Mercedes съчетава четирицилиндров мотор с петстепенен автоматик. Най-евтино излиза пазаруването от BMW - с двулитров дизел и шестстепенна автоматична трансмисия моделът от петата серия струва 79 719 лева. Мощността от 177 к. с. нарежда мотора му между двигателя V6 със 190 к. с. на Audi и 2,1-литровия четирицилиндров агрегат със 170 к. с. на Mercedes.
В тон с екологичните норми
Последният принадлежи към новото поколение мотори OM 651, което в духа на днешните времена изпълнява изискванията на стандарта за емисии Euro 5 - но това правят и двигателите на конкурентите. Пък и новият дизел не е особено икономичен - можете да свалите разхода под границата от шест литра само ако галите педала за газта, без да го настъпвате сериозно. Действително това не е зле за 1,7-тонен автомобил, но 520d се задоволява с по-малко. Консумацията на V6-агрегата на Audi е с половин литър по-висока от разхода на мотора на Mercedes.
За да намалят разхода, инженерите от Mercedes са използвали при петстепенния автоматик сравнително „дълги” предавки. В резултат от това решение автоматичната трансмисия може да ви се понрави единствено с комфортното превключване – във всички останали дисциплини тя превръща разполагащия с цели 400 Нм според фабричните данни дизел в книжен тигър. Моторът създава впечатление за претовареност, а водачът се пита къде се губи очакваната мощна вълна от въртящ момент. Към това се прибавя и обстоятелството, че моторът има по-дрезгав глас от двигателите на другите участници в теста.
Колко добре може да се впише един малък дизел в горния сегмент на средния клас, показва моделът на BMW. Тук моторът работи в пълна хармония с автоматичната трансмисия и е много трудно да повярвате, че отстъпва на двигателя на Mercedes с 50 нютонметра – впечатленията говорят по-скоро за обратното. За четирицилиндров дизел работата му е изненадващо равномерна, в акустично отношение почти няма основания за критика, а освен това двигателят набира обороти със завидна охота. Все пак, макар и с малко, Audi успява да спечели раздела „Задвижване”. При непосредствено сравнение между автомобилите наличието на повече мощ се проявява в значително по-комфортната работа на силовия тракт и тъй като разполагащата със седем фиксирани позиции автоматична трансмисия CVT е в състояние да подбере точно необходимото предавателно число, човек е склонен да се примири с по-високия разход в сравнение с четирицилиндровите модели.
Спорт или комфорт?
За съжаление представителят на Audi изгърмява почти всичките си патрони малко по-късно - този автомобил сякаш не може да реши дали иска да бъде комфортен или спортен. Оборудването на участника в теста включваше адаптивно пневматично окачване (предлагано срещу 4145 лева), което дава възможност за избор между различни характеристики на амортисьорите, затова изпълнихме тестовете за поведение на пътя в оптималния за целта режим Dynamiс, а всички останали в режим Comfort. Както се оказа, без особена полза, защото при изпитанията на остсечка с повече завои най-добра динамика показа моделът на BMW, а най-добър комфорт на возене демонстрира новият Mercedes въпреки стандартното окачване със стоманени пружини на Е-класата. Audi поглъща малко по-неохотно дългите вълни по настилката, а при голяма скорост в завой не притежава прецизността на BMW. Като модел с предно предаване, A6 е запазил и лека тенденция към недозавиване. Всичко това не означава, че участникът от Инголщат се справя със задълженията си лошо, а просто че не е толкова добър, колкото конкурентите си.
Най-добрият спортен седан в сравнението безспорно е „петицата” със своето изключително неутрално поведение на пътя. Ако не броим твърде дебелия венец на волана, кормилната уредба не предизвиква никакви упреци – не на последно място поради факта, че в автомобил със задно предаване задвижващите сили не влияят на управлението и водачът се радва на бързо редуващите се завои, без да търпи лишения по отношение на комфорта.
Е-класата изиграва най-силните си козове в раздела за комфорт. Тя е в състояние да поглъща неравностите по пътя така съвършено, че може спокойно да засрами и модели от луксозния клас. За щастие инженерите от Mercedes са си припомнили старата истина, че клиентите ценят отличния комфорт доста по-високо от незначителните предимства по отношение на динамиката. Е-класата дава възможност за енергично пилотиране по трасета с много завои, без от това да страда сигурното поведение на пътя. Накланянето на каросерията при нея е по-осезаемо, но нито за миг не създава усещане за несигурност.
Напротив – в новия модел на Mercedes се чувствате надеждно защитен, дори да забравите за богатия арсенал от серийно инсталирани системи за активна безопасност. Което не е много лесно, понеже при всяко потегляне системата Pre-Safe напомня за себе си с дозатягане на предпазния колан. Не толкова приятна черта е политиката на марката в областта на цените за допълнителното оборудване. Всеки клиент, пожелал активния темпомат АСС, който поддържа постоянна дистанция до движещия се отпред автомобил, ще трябва да инвестира 5162 лева, тъй като той се предлага само в пакет с устройствата, подпомагащи спазването на лентата, внезапното спиране и наблюдението на „мъртвия ъгъл”. При конкурентните модели системите могат да бъдат поръчани поотделно и ACC струва съответно 3650 лв. при BMW и 3469 лв. при Audi.
Вътрешно пространство
За щастие раздразнението от високите цени бързо се стопява под влияние на приятното съчетание между обширно вътрешно пространство и първокласно качество на изпълнението. Поводи за забележки към недостатъчното място над главите биха могли да имат само пътуващите на втория ред в Audi А6, а седящите на задната седалка в Е-класата с учудване ще отбележат силно наклонената облегалка. Никой от моделите не предлага три пълноценни пътнически места отзад, но отпред можете да се разположите идеално върху големите кресла под ласкавия полъх на серийните автоматични климатици.
Навсякъде погледът си почива върху класически кръгли циферблати на арматурните табла - разликите тук се свеждат до нюанси и са повече въпрос на личен вкус. Дали скоростомерът и оборотомерът трябва да са еднакво големи като в А6 и „петицата”, или индикаторът за оборотите би трябвало да е малко по-малък, отваряйки място за по-голям часовник като в Е-класата? Все едно – стига от това да не страда четливостта на показанията, а тя и в трите модела е много добра. Същото важи и за управлението на многобройните функции посредством въртене и натискане на контролера. Единствено твърде нашироко разположените клавиши около централния бутон в Audi не са особено прегледно решение.
С една идея по-слабо се представят и спирачките на автомобила от Инголщат, които не коват толкова безкомпромисно като системите на конкурентите, но пък демонстрират предимство пред спирачките на BMW при теста за спиране върху настилки с различно сцепление под левите и десните колела.
На финала Audi А6 заема третото място в надпреварата на равните поради малко по-ниските си оценки в раздела за сигурност, Е-класата печели в общата оценка на качествата с превъзходния си комфорт, а петата серия на BMW показва най-добро съотношение цена/качества и в крайна сметка се класира първа в този сравнителен тест.
Tекст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. BMW 520d - 517 точки
Качествата на задвижващия агрегат, поведението на пътя и разходите по експлоатацията на 520d продължават да са напълно конкурентоспособни. Известни ограничения се налагат единствено по отношение на комфорта на возене – иначе малкият дизел на „петицата” се представя на висота.
2. Mercedes-Benz E220 CDI - 511 точки
Независимо че силите й стигат само за второто място, Е-класата е много добро попадение с превъзходен комфорт и богато оборудване за безопасност. Не толкова убедително е съчетанието на най-слабия дизел в гамата и петстепенния автоматик, което осуетява изкачването до първа позиция в теста.
3. Audi A6 2.7 TDI - 489 точки
Въпреки мощния шестцилиндров мотор и наскоро проведената модернизация на модела, А6 се нарежда на третото място. Дори пневматичното окачване не го поставя наравно с Mercedes по комфорт, а по динамика на пътя „шестицата” видимо изостава от модела на BMW.
Технически данни
1. BMW 520d - 517 точки | 2. Mercedes-Benz E220 CDI - 511 точки | 3. Audi A6 2.7 TDI - 489 точки | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 177 к. с. | 170 к. с. | 190 к . с. |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
8,3 сек. | 9,1 сек. | 8,3 сек. |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м | 38 м | 39 м |
Максимална скорост | 229 км/ч | 229 км/ч | 227 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,0 л/100 км | 8,3 л/100 км | 8,8 л/100 км |
Базова цена | 79 719 лева | 84 950 лева | 92 601 лева |
форд мондео
що не включат форд мондео 2.0 тдци по голямо и комфортно е от повечето бракми там.
elitawto
Мерцедес и всички останали!!! Нали го знаете това.
VAYK
БМВ е страхотно, макар да е толкова старо, жалко че АУДИ правят коли със предно задвижване. Не бих купил АУДИ пред МБ и БМВ
....
(говорех за новото S4 на Ауди)
SpeedyMan до АМС
С нетърпение чакам скоро да тествате новата А4 със спортния диференциал наред с конкурентите.. Предполагам че ще ги бие и и на суха писта.
SpeedyMan
Недостатък ли е предното през зимата? По-скоро не е ;) А и ако се взема Ауди над 130 коня е добре да е Куатро
ilian do BAT_J
vinagi komforta predi dinamikata
BAT_J
Виждам че тук пишете са всичко останало но не и за трите коли от тест-а:)))Макар и да не е първа младост БМВ 5 успешно съперничи на останалите по дизайн, а както се вижда ги превъзхожда тотално в техническо отношение. Не знам къде спят тези от Мерцедес при разработката на новите си модели. Фен съм на тази марка но Баварците просто им скриват шапката. Да не забравяме че 2010 излиза нова 5-ца и ще вдигне летвата доста високо за следващите 5 години. Само да отбележа че в този клас всичко се гради на предрасъдъци и резултатите от този тест няма да променят мнението на заклетите фенове. Мерцедес си е мерцедес дори и на 5-то място да е в тест а Бавареца си е баварец. Важно е, че колите са запазили своята идентичност и не може да ги сбъркаш отдалеч.
Vladi
Prochetete vnimatelno statiqta,vijte vanshniq vid i ste razberete zashto 5-ta seriq e na 1-vo mqsto,vapreki che e nai starata v testa!
Двойкаджията
Даскале как се пише училелите или учителите, учителскта или учителската, а? ;););)
tisho
даскале,май верно не си бил учител по Български,а по цигански...
даскала
Аз да не съм учител по български. Може да съм по физическо :))). Ето защо си двойкаджия, защото ако си поправял училелите си, навремето то те са ти писали двойки. Мерси, се пак за поправката утре да дойдеш с майка си в учителскта стая.
Двойкаджията
Даскале как се пише изопщо или изобщо, а? ;););)
даскала
Пишете на БЪЛГАРСКИ! Ако сте неграмотни по добре изопщо не пишете!
MOLBA
Prostotiqta e navsqkyde,samo ti q vijda6 samo tuk!
ilian
nezavisimo 4e tuk bmw pe4eli za men mercedes si ostava nomer 1...bezgre6en vav vsqko edno otno6enie
киро
Ако можете да направите само хора, които си купуват списанието да могат да пишат коментари, ще е най добре. Сигурен съм, че читателите на това списание са интелигентни хора. По този начин пубертетите могат да се озаптят. Не вярвам заради едното заяждане да идат да си купят списанието, че да пишат тук.
МОЛБА
Ако има модератори нека се намесят!В коментарите само простотия и тъпи закачки,това не е сайт за дъра-бъра,а за автомобили!НИКЪДЕ ДРУГАДЕ Я НЯМА ТАЯ ВЪПЛАТЕНА ПРОСТОТИЯ!!!
tony
Wseki tuk e razbira4,i seki kwato stara 6taiga ima si fali taq marka,e twa e
tisho
Грубер,скоро ще има автомобилно изложение в софия,посети го,разгледай колите (и момите) и после ми пиши пак.След това поне ще пишеш коментари за нещо което си го виждал на живо.Ще се разберем кога да ти давам и другото за което пишеш,но няма да го видиш на автосалона.... ;)
Адолф Грубер
Браво на тишката ориентирал се е правилно за кои коли да чете, браво моето момче ще ти дойде акъла, тука е истината. За твое голямо съжаление такива не се правият във френско, може би след 20-ина години. Иначе как си върви ли ''феррарито'' расте ли п......?
deso
ТО СИ ПИШЕ КОЕ И ЗАЩО Е ПО ДОБРО !КАКВО ИСКАТЕ ОЩЕ ?
tisho
колега грубер,това от жигулата ли го установи?
tony
sega,ne moga da razbera,oniq ot auto bild ni obqsnqwaha w 1 test,4e 6 e po-dobre ot 4 cilindura,tiq tuka obratnoto,na koi da werwame,pa si spomnqm,4e predi6nata e klasa bie6e taq 5ca,sa kak stana,4e nowata e po-lo6a ot starata ne moga da razbera
Адолф Грубер
Пет звезди за четири цилиндъра! Големия недостатък на Ауди е предното предаване и от там всички останали, комфорта и динамиката, който има кола със задно знае за какво иде реч. "Тримата генерали" винаги са били на ниво, имената им значат престиж и качество, въпрос на личен избор.
do nia
momiche.. ( a ako ne si momiche i se pishesh nia ne e dobre rabotata, no kakto i da e) qsno se vijda che BMW sa napravili avtomobil po-dobyr ot konkurenciqta oshte v dalechnata 2003, audito e 2005, merca 2009.. ajde pravi si izvodite shtom oshte si e na 1vo mqsto!!!
ТИВОН
ВСЕ ПАК ГОВОРИМ ЗА ЗА КОЛА НА 5 ГОДИНИ!!!!!!!ЗА 5-ЦАТА СТАВА ВАПРОС.А ИМАХ УДОВОЛСТВИЕТО ДА СЕ ЗАПОЗНАЯ С ДАННИТЕ НА НОВАТА 5-ИЦА!!!САЖАЛЯВАМ ФЕНОВЕТЕ НА ДРУГИТЕ МАРКИ АВТОМОБИЛИ!!!!!!!1
пиф
Аз не съм съгласен напоследък ауди започва да прави страшно добри автомобили, но засега мерцедес е лидерът. Ще изчакаме да видим новото А8. тт-ер ес примерно е алуминиево купе с 2,5 литров турбо мотор и 340 коня. Ускорението е катоо на карера. Конкуренцията тук си е направо скупена.
tif
mercedes,bmw,audi-tova e reda na stalbicata....1,2,3
tif
mrecedes,bmw ,audi-tova e reda po stalbicata..
nia
bmw ne mogat da napravqt i polovinata ot tova koeto napraviha audi i mercedes,nito kato face,nito kato dvigatel.no vse o6te qvno ima nqkakvi zakleti fenove na bavareca
еми
Ест. че БМВ, А6-цата е красива кола но ауди никога няма да станат нещо повече от лъскав фолксваген с диодчета, а за мерцедес нямам думи ония ден излезе и неможе да бие настоящата 5-ца кято е на пазара от 2003 какво остава като БМВ искарат наследника 2010.