Новият автомобил беше уловен за пръв път от нашите ловци на прототипи
Audi ще стартира през юни 2018 новото Audi A6, с което отново ще разпали трибоя между Mercedes E-класа и новото BMW Серия 5. Новото А6 беше уловено за пръв път от нашите ловци на прототипи, освен това ние получихме информация за оборудването и двигателите.
Лек хибрид позволява на Audi A6 да се рее като платноходка
При конвенционалните двигатели Audi ще предложи A6 с 2,0-литров TFSI с мощност от 190 к.с. до 252 к.с. Двулитровият дизел стъпва с мощност от 150, 190 и 218 к.с. Също така трилитровият двигател V6 с 354 к.с. се завръща. 4-литровият битурбо V8 от S6 определено си изпълни мисията. Вместо това 2,9-литровият V6 вече зае неговото място.
48-волтова централна бордова мрежа също помага да се пести бензин, по-точно до 0,7 литра на 100 километра. Този мек хибрид вероятно само в комбинация с автоматични трансмисии стъпва с 48-волтов стартер генератор (RSG) с водно охлаждане. Той замества конвенционалния стартер с бендикс. Заедно с литиево-йонната батерия, разположена в багажника, която е с капацитет от 10 Ah, Audi A6 може да се носи безшумно между 55 и 160 км/ч, както и до 40 секунди с напълно изключен двигател. Ако автомобилът забележи, че водачът си дръпне кракът от газта, старт-стоп системата работи само при 22 км/ч, двигателят работи автоматично. Системата за управление на задвижването получава данни за маршрута и посредством сензори може да идентифицира предсказуеми/предвидими трафик ситуации.
Audi A6 паркира автоматично
Audi А6 ще постави нови стандарти при асистиращите системи, автомобилът стъпва две години след новата E-класа. Тук моделът се базира на Audi A7 и Audi A8.Така А6 ще може автоматично да изпълнява успоредно и напречно паркиране и на магистрала ще държи лентата на движение с темпо 200 км/ч, както и отстоянието на автомобила отпред.
Audi ще предлага три пакета за аситиране: паркинг, град и тур. Тези, които резервират всичките три, ще получат 39 асистиращи системи, информацията за всяка от които се осигурява от пет камери и радарни сензори, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер. Информацията се събира в централния блок – уред за управление (zFAS).
По-широк радиатор за Audi A6
Вътре има ориентирани към водача екрани с три дисплея. Бутоните и шалтерите значително са редуцирани, добре познатият ротационен бутон вече е минало, вместо това сензорен екран подава данните. Срещу допълнително заплащане дисплеят с размери 12,3 инча има и допълнителен Head-up дисплей, който проектира информация в зрителното поле на водача.
Визуално, новото Audi A6 наподобява на представения концептуален автомобил Audi Proloque Allroad. Студията вече показа изключително широка радиаторна решетка с тесни фарове и OLED технология.
Отляво и отдясно на масивната радиаторна решетка, в престилката са разположени големи въздушни отвори, които имат също и лента за дневни светлини.
Особено впечатляващи са многобройните гънки отзад в каросерията, късите надвеси и широката В колона. Благодарение на по-големите арки на колелата в серийната версия се въртят 21-цолови колела, а в RS версията -22-цолови.
Цените започват от 44 000 евро
По отношение та теглото, Audi го е редуцирал със 100 кг, така че масата на най-леката версия не преминава границата от 1600 кг. За шофьори, които не искат да се доверят на автоматична скоростна кутия: А6 ще се предлага и с ръчна трансмисия, както и версия комби Audi A6 Avant (с 15 литра по-голям багажник). Последният стартира през есента на 2018. Благодарение на многобройните иновации, цените на новото Audi A6 ще продължат да растат нагоре. В момента Audi A6 1,8 TFSI ultra струва 42 400 евро, а комби версията е с 2000 евро по-скъпа. A6 с 2,0-литровия дизелов двигател струва само 40 850 евро, надценката за комби е 2500 евро. Очакваме цената за бензиновите да не е по-малко от 44 000 евро, а дизелите не по-малко от 42 000 евро.