Макар да изглежда по-скоро дискретно в стилистиката си, новото Audi A6 е амбицирано да победи своите вечни съперници BMW Серия 5 и Mercedes E-класа. Първо сравнение на трите модела във версии с шестцилиндрови дизелови двигатели и двойно предаване.
Всъщност тази година трудно можеше да започне по-добре за BMW и Mercedes: Е-класата се превърна в най-продаваната представителна лимузина на света, а Серия 5 се радва на толкова голям успех, че в момента е единственият премиум продукт, успял да се вмъкне сред петте най-продавани модела в Германия. Заводите, в които се произвеждат двата модела, работят допълнителни смени, за да се задоволи огромното търсене и съответно да се намали чакането от страна на крайните клиенти. Очевидно задачата на Audi няма да е никак лесна…
Ето че дойде време новото A6 във версия 3.0 TDI Quattro да се впусне в първото си съревнование с пълноприводните модификации на 530d и E 350 CDI. След като предходното A6 не успя да пребори своите основни противници, инженерите от Инголщат очевидно са се амбицирали да променят картината.
Добре свършена работа
Външните мерки на автомобила са останали непроменени, но седалките от първия ред сега са монтирани със седем сантиметра по-напред – това позволява не само намаляване на надвесите, но и подобрява разпределението на теглото. Благодарение на широката употреба на алуминий и високоякостна стомана, теглото на А6 е намалено с до 80 килограма - в зависимост от двигателя и оборудването. Шумовете в интериора също са сериозно намалени чрез използване на новаторски звукоизолационни материали, специални уплътнения на вратите и шумопоглъщащи стъкла. Удълженото междуосно разстояние от своя страна осигурява значително повече място в интериора, а източената линия на покрива оставя достатъчно пространство за главите на пътниците от втория ред седалки. Компактното арматурно табло с подвижен централен екран дава усещане за ефирност и простор, тесните колони на купето пък подобряват обзора от мястото на водача.
Интериорът на А6 със сигурност е едно от силните постижения на модела: светлите дървесни декорации и хладната елегантност на алуминиевите детайли създават чувство за лекота и стил. Изборът от допълнителна екипировка в областта на сигурността и високите технологии също е огромен. Въпреки че конкуренцията също определено има какво да предложи в тази област, A6 успява да блесне с детайли като управлявана чрез Google-Earth тъчпад навигация, асистент за автоматично паркиране на автомобила и основни светлини с LED технология. За последните все пак е редно да се спомене, че със своите 40 вата те изразходват точно толкова енергия, колкото и конвенционалните светлини. Огромното разнообразие от функции изисква и подобаващо управление, което в случая на А6 е радващо интуитивно, ако не броим може би прекомерно многото бутони на системата MMI. Екранът на бордовия компютър зад волана обаче категорично е твърде претрупан с информация, а и разноцветните му графики са доста объркващи.
По пътя на логиката
Командната система i-Drive на BMW блести с логично управление и бързина на реакциите. Като цяло интериорът на „петицата” изглежда по-благороден в сравнение с конкуренцията, качеството на вложените материали също е с една идея по-високо, отколкото при другите два модела в теста. Предлаганите срещу доплащане от 4457 лева комфортни седалки с отделно регулиране на горната и долната част на облегалката от своя страна създават направо изумителен комфорт.
Когато става въпрос за мястото за пътниците и техния багаж, тримата претенденти за първото място се представят на приблизително едно и също равнище – без значение дали пътувате отпред или отзад, в тези автомобили винаги ще се чувствате в първа класа. Внушителното арматурно табло с неподвижно монтиран основен екран на BMW донякъде ограничава субективното усещане за простор. При E-класата нещата стоят по почти идентичен начин, тук обаче качването на втория ред седалки е по-удобно.
Чисто и просто
От Mercedes отново са заложили на типичния през последните години ъгловат стил. Двигателят се стартира с ключ вместо с бутон, а лостът на трансмисията по подобие на старите модели на компанията е разположен зад доста големия волан, което от своя страна освобождава пространство за допълнителни места за съхранение на предмети – предвид спокойния нрав на автомобила, тези решения изглеждат напълно на място. Ако търсите бутони за различни режими на работата на автомобила, ще останете разочаровани. Затова пък няма как да не се зарадвате на съвършено проектираното регулиране на седалките, което поставя един-единствен въпрос: защо това не се случва по същия начин и при всички останали автомобили? На информационно-навигационната система й липсват някои модерни и полезни функции като Head-up дисплей и достъп до интернет, принципът на управление също не е съвсем в крак с времето.
Независимо от липсата на адаптивно окачване, Е-класата се справя прекрасно с абсорбирането на неравности от всякакъв вид. Допълнителна лежерност внасят леко индиректната, но изключително спокойно работеща кормилна уредба и меко превключващата автоматична трансмисия, която не винаги бърза да върне на по-ниска предавка при всяка минимална промяна в положението на газта.
Време е за танци
Въпреки че разполагащият с 265 конски сили дизелов двигател на Mercedes може да се похвали с тяга почти като на маневрен локомотив (620 Нм максимален въртящ момент), със своето ориентирано по-скоро към оптимално сцепление, отколкото към удоволствието от шофирането двойно предаване, Е-класата оставя спиращата дъха динамика на своите опоненти.
Именно тук удря часът на 530d на BMW, който в пълноприводния си вариант разполага с 13 к.с. повече, отколкото модела със задно задвижване. Благодарение на почти идеалното разпределение на теглото между двата моста (съотношението е приблизително 50:50 процента) и ултрадиректното управление, BMW ще ви накара да забравите за 1,8-тонната маса на автомобила само след няколко завоя. В режим Sport+ на адаптивната ходова част Adaptive Drive (опция за 5917 лева) позволява дори леки поднасяния на задницата, преди системата ESP отново да постави разума на първо място.
За да се опълчат на динамичния талант на BMW, от Audi са екипирали новото A6 с нова електромеханична кормилна уредба и централен диференциал с коронна предавка по подобие на RS5. Крайният резултат заслужава внимание - 530d и A6 са почти толкова близки по отношение на динамиката на пътя, колкото малко е и разстоянието от Мюнхен до Инголщат на картата. Все пак Audi се управлява по-леко и създава впечатлението за по-здрав контакт с пътя. Освен това А6 се овладява по-лесно в граничен режим и показва фантастични резултати в спирачния тест. При пряко сравнение между двата модела проличава, че безспорно възхитителната управляемост на BMW е някак по-остра и изисква повече усилия от страна на водача. И при двата модела си заслужава да се отбележи, че активното пътно поведение ни най-малко не нарушава комфорта - както A6, така и Серия 5 возят изключително хармонично, независимо от големите си колела с диаметър 19 и съответно 18 цола. При Audi обаче това постижение положително се дължи в голяма степен и на пневматичното окачване (опция за 4426 лева), с което беше снабден тестовия автомобил.
Крайният резултат
Олекотената конструкция на А6 показва своите предимства и при динамичните показатели: макар с 245-те си конски сили трилитровият TDI на A6 да е малко по-слаб от противниците си, автомобилът постига най-добрите стойности за ускорение, подпомаган от изключително бързата трансмисия с два съединителя. Заедно с това А6 дава и най-ниския разход на гориво в теста – с цели 1,5 литра по-малко от Mercedes. Ако човек борави по-леко с десния си крак, и при трите модела без особени затруднения може да се постигне разход от между шест и седем литра на сто километра. Неслучайно големите турбодизелови двигатели отдавна се смятат за идеално средство за дълги и безметежни преходи.
Това, че A6 печели сравнението с изненадваща категоричност, в известна степен се дължи на графата „Разходи”, но истината е, че моделът методично събира точки с ниското си тегло, отличната водимост, сполучливото задвижване и впечатляващите спирачки. Едно е сигурно – който и от трите модела да избере човек, със сигурност няма да сгреши.
Текст: Дирк Гулде
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка
1. Audi A6 3.0 TDI quattro - 541 точки
Новото поколение на А6 печели сравнението с неочаквана преднина: ниското му тегло оказва благотворно влияние върху пътното поведение, динамичните показатели и консумацията на гориво. А6 е с лека преднина и при оценката на разходите.
2. Mercedes E 350 CDI 4MATIC - 521 точки
Улегналата Е-класа печели симпатии с прекрасен комфорт, изобилие от вътрешен простор и редица практични детайли. Управляемостта на автомобила и качествата на информационно-навигационните технологии обаче отстъпват пред BMW и Audi.
3. BMW 530d xDrive - 518 точки
Петата серия буди въодушевление с превъзходния си интериор, педантичната изработка и суперкомфортни седалки. Моделът продължава да прави впечатление с прецизното си пътно поведение, но не постига лекотата на управление на новото А6.
Технически данни
1. Audi A6 3.0 TDI quattro - 541 точки | 2. Mercedes E 350 CDI 4MATIC - 521 точки | 3. BMW 530d xDrive - 518 точки | |
---|---|---|---|
Работен обем | --- | --- | --- |
Мощност | 245 к.с. при 4000 об./мин | 265 к.с. при 3800 об./мин | 258 к.с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,1 сек | 7,1 с | 6,6 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
35 м | 38 м | 37 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 250 км/ч | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,7 л | 10,2 л | 9,5 л |
Базова цена | 105 491 лева | 107 822 лева | 106 640 лева |
4estniq
bmv to e dobro mercedesa e po dobar ama audito si e nai dobro
До буба
Ако за едната хартия си купуваш списанието това ......Това говори за теб!!! Май дори и не го четеш, защото не се правят тестове на коли втора ръка на по 50 хиляди километра и нови. Хубаво поне, че си почитателка на хубавата хартия
Буба
Голфа винаги ще е номер едно..... ако ще и с триъгълни гуми да е....ако ще и от мукава да е....
Буба
Относно въпроса горе защо ги четем...тия от АБ. Ми просто не остана много друго за четене.Тия сладури утрепаха повечето от конкуренцията като стартираха - с лъскава хартия и за 2 лева.Всичко останало (доколкото го имаше) изчезна - останаха само немските....Така лека полека докато се светнеш че си станал жертва на маркетинга им и VW си бетонирал имиджа и в БГ.Тия компаний не мислят само за 1 година напред - няма нищо по-доходно от добрия имидж гарниран с мнението на подбрани \"журналисти\",и те го знаят много добре.Не случайно продават в момента най - добре.....Вече като видя кои модели ще тестват и с 80-90% вероятност мога да кажа кой ще е \"победителя\".От време на време изкарват някое БМВ или МБ ,да не се сърдят от там пък и да не будят съвсем последните наивници дето ги възприемат на сериозно.От VW ,трябва процент да им дават от всяка продадена кола.Точковата им система е идеално подбрана за целта (това като конкурс с нагласени правила).За някой минимални предимства на \"нашия модел\"се дават твърде много точки (не случайно са много в този критерий),а в други не маловажни критерий конкуренцията \"избледнява\".Да не говорим за подбора на различно съоражени модели - типичен пример с активното окачване.Да не говорим и че не се сравняват модели на приблизително еднакъв пробег(това си е от значение ,ако сравниш два теста в които участва един и същи модел,но да речем в единия е вече на 30,40хил.км - разхода,шума,динамиката не са съвсем еднакви).Така с умело подбиране на нивото на оборудването,пробега,тестовата отсечка и тежестта на точките в отделните дисциплини,размера и марката на гумите/джантите + субективното помпане на германската снобарщина, всичко се наглася.Та за четенето.... добре е човек да чете ,ама не само от едно място и да мисли и да сравнява защото няма как за 2 лева и лъскава хартия, някой друг да не поръчва музиката.....А тоя някой много гърла храни у немско.
Храбър Черноризец
Това с момичетата междувпрочем е гениален ход на бат Станчо! Аз затова си колекционирам неговите статии...А за двете издания лоша дума да не чувам - гоуеми са!
Анонимен
Не говорим за бат'т Станчо, той е друга боза. :)) Даже напоследък и момичета снима с автомобилите, човек ще каже, че му хрумват гениални идеи. Той е гоуем, ако имаше български вариант на топ гиър, той е за там, разбиранията му за автомобила са по бегли и от тези на тъпите водещи от онова предаване. Въпросът ми е, че след като амс и АБ не са ти критерии, що ги четеш.
Черноризец Храбър
Ми как няма да го четем, бе, брате! Всеки път чакам с нетърпение да прочета материал от Станчо Шукеров! Даже предварително преглеждам броя и видя ли, че в съдържанието няма материал от бат Станчо не купувам! А някой път, да ви кажа, като видя и две статии от Шукера - е тогава направо се размазвам! Пазя си ги тези броеве като реликва! Та такива ми ти работи.....
Анонимен
А ти защо го четеш, като не е критерии???
Аз
Абсолютно съм съгласен с последният коментар.Същите неща и аз съм ги забелязал.Списанието го чета в оригинал на немски и там има много коментари на читатели точно заради факта,че избират по-високи нива на оборудване срещу по-ниски на моделите,които трябва да загубят или на „неволни“ грешки при публикуването на данните.Преди 2 години някъде имаше един тест и на едната кола бяха уж случайно сгрешени конските сили,нютон метрите и размерите на багажника та така спечели Фолксвагена с минимална преднина.В следващият брой имаше много гневни писма и искаха хората да се анулира теста,като неверен или да им върнат парите.Редактора се оправда,че било техническа грешка и теста не можело да се промени нито парите да се върнат.Просто наглост.В Германия това списание вече изобщо не е актуално и не е критерии за достоверна информация.В БГ обаче все още много хора се вързват на нагласените тестове.
VW vs. ...
А на някой минавало ли му е през ума, че това може да е истина? Освен това, в АБ моделите са с различно оборудване. Аз винаги съм се мъчил да открия някаква логика в победата на Фолксваген. Например, при теста с Мондео, Фолксваген бе оборудван с адаптивно окачване, а Мондео не. Ето, веднага оценки в полза на Пасат за окачване, макар аз да не виждам логика в това. След това сравнението на Голф с новия Фокус. Същата работа. Е, новият Фокус ще има адаптивни амортисьори чак есента, но... Друго, което накланя везните в полза на Фолксваген е това, че винаги се избира по-мощен мотор за сравненията, което естествено дава допълнителни точки, а при съвременните мотори почти няма разлика при различни мощности и еднакъв работен обем. Понякога немските журналисти си играят и с оборудването, за да се даде още някоя точица за Фолксваген. Друг много показателен пример за пристрастеността на германците, е сравненията между Galaxy - Sharan и Touran - Grand C-Max. Говоря за Ауто Билд. В първия случай едва ли не превъзнася до небесата Шаран за това, че имал задни плъзгащи врати и Форд бил демоде със стандартните си. Във второто сравнение, излязло малко след първото, се оплюва Grand C-Max, че имал плъзгащи врати, а те не били необходими и хората щели да изберат Touran, защото нямали значение вратите. Айде иди ги разбери. Сега и още един пример. Дизеловото Мондео показа половин литър по-малък среден разход на гориво от Пасат, но това по някакви странни критерии означава 23 срещу 22 точки или нещо такова. Разбирам да бяха 5 срещу 4, но те са 23 срещу 22!!! Егати! Половин литър по-малко го нямат за нищо. Иначе ореваха света за тоя CO2! Много пъти съм хващал таблиците с точките и съм гледал, къде журналистите послъгват и къде дават скришом предимство на дадена марка. При субективните оценки е нормално, но при обективните показва пристрастие в дадено сравнение. Може и такива да са им таблиците, но винаги дават предимство на някоя немска марка, като подбират подходящ модел за тестовете, който според тяхната оценъчна система има вероятност да спечели. Има още много фрапиращи раздавания на точки.Например, комбито на Мондео товари над 600 кг, докато Пасат четиристотин и нещо. Пак същата работа при раздаване на точки, но явно, понеже в тоя случай има някакъв таван за товара, двете комбита получават равен брой точки за товар!!!! Ай да ги питам аз, дали е все едно да натовариш 400 кила дини и 600? Та такива ми ти работи сред журналята. Истината е, всеки сам да пробва колата, която желае да закупи.
Дирк Гулде
Трябва да му вярваме на Дирк VW-Гулде , няма как . Във всички негови статии попедителите са все едни и същи (VW)- е някои модели го заслужават , но не всчики . Ако бяха тествали вместо аУди VW Beetle пак щеше да спечели с минимален аванс . Вероятно заради кръглите си фарове.
Анонимен
protivore4ie goljmo s AUTOBILD za sa6tite modeli???????????????
mayaveta
За сега няма да си купя нито една от трите(познай защо?) Най вероятния вариант на притежание ще е - "Пак ще се срещнем след десет години" -когато станат по моя джоб:)
lighton
Спр са и 3те, в аутобилд 2 поредни теста 5цата побеждава а6 тука пък обратното...