Audi публикува официалните технически характеристики, фотографии и видео на изцяло новия Audi A6, който ще се конкурира с петата серия на BMW и E-класата на Mercedes. Пазарната премиера е насрочена за началото на 2011 г., но пълната гама двигатели ще се появи по-късно през годината.
Инголщатци продължават да следва тенденцията за уеднаквяване на дизайна на отделните си модели, ето защо стилистиката на A6 не представлява никаква изненада. „Уголемен A4“, „смален A8“, „A7 с багажник“, всички тези етикети еднакво лесно могат да бъдат наложени на новия модел, чиято дължина достига 4,92 м, а междуосие – 2,91 м. Въпреки това в технологично отношение той отново задава стандартите в сегмента.
Приблизително 20% от каросерийните елементи, както и окачването, са изработени от алуминий, в резултат на което общото тегло на A6 е сведено до 1575 кг при версията с двулитровия дизел. Същевременно коефициентът на челно съпротивление е впечатляващите като за подобен тип автомобил 0.26 Cd, което в комбинация с ревизираната гама двигатели ще се отрази положително върху ефективността на новия модел.
Първоначално A6 ще предлага избор между пет двигателя, като според официалното прессъобщение разходът им е намален сумарно с 19%. Бензиновите са два – атмосферният 2,8-литров V6 (204 к.с. и 280 Нм) и трилитровият TFSI V6 (300 к.с. и 440 Нм). Дизеловата гама започва с преработения двулитров TDI (177 к.с. и 380 Нм), който е и най-слабият двигател за модела въобще, но пък може да се похвали с разход от под 5 литра за 100 км пробег. Трилитровият TDI V6 ще има две версии – първата генерира 204 к.с. и 400 Нм, докато по-мощният вариант – 245 к.с. и 500 Нм. В зависимост от модела Audi ще предлага A6 с предно предаване или quattro, като трансмисиите варират между шестстепенната механична, безстепенната multitronic или спортната S tronic с два съединителя.
Малко след премиерата на модела гамата двигатели на новия A6 ще бъде допълнена и от хибридна версия. Това ще бъде вторият сериен хибрид на инголщатци след Q5 Hybrid, като ще използва аналогичния силов тракт – двулитров TFSI с 211 к.с., комбиниран с електромотор, който развива 33 кВт (45 к.с.) и 211 Нм. Той е разположен директно зад двигателя с вътрешно горене и играе ролята на преобразувател на въртящия момент при осемстепенната трансмисия, отговорна за задвижването на предните колела. Литиево-йонната батерия предоставя 1,3 кВт/ч номинална мощност и генерира 39 кВт, които позволяват 3 км движение изцяло в електрически режим при средна скорост от 60 км/ч. Пиковата скорост при този режим на работа може да достигне дори и 100 км/ч, но това естествено се отразява върху пробега.
В резултат на общата мощност от 180 кВт и въртящ момент от 480 Нм хибридният A6 ускорява от място до 100 км/ч за 7,3 секунди и достига максимална скорост от 238 км/ч при среден разход на гориво от 6,2 литра за 100 км пробег и емисии CO2 от 142 г/км.
Базовата цена на A6 за пазара в Германия е 38 500 евро, като първите доставки ще започнат в началото на следващата година. По-късно гамата ще бъде допълнена от комби версия, S6, а защо не и от RS6, макар че за последната няма официално потвърждение.
xxl
sigurno nikoi ot vas nqma da si kupi tova a6 i to ne za6toto ne go haresva a za6toto nemoje da si go pozvoli ama ina4e sporite :D ,4e i obidi hvarlqte aman ot takiva razbira4i
Dorfmetzger
Екстра е!
Анонимен
Според мен ауди са направили повече от конкурентен за класа си автомобил. Е-класата ползва техника о ц- клас, а 5-цата, която е и истинският конкурент ползва доста от компонентите на 7-ма серия. Ауди типично пуснаха конкуренцията да извади свойте автомобили, видя качествата им и са сложили същите в техния модел. Относно дизайна ще кажа, че всичко е въпрос на вкус. А6 и А7-цата имат изчистен дизайн докато някой от конкурентите предлагат повече "натруфени" автомобили. Например мерцедес цлс, старият модел беше доста изчистен автомобил, а новият цлс има хиляди извивки и финтифлюшки. Никой не беше написал коя кола се визира като сешоар, но ти веднага си се сетил за ферари, това означава, че самия ти правиш тази асоциация.
Анонимен
Където правят спагети и ми..ти не могат да правят коли, хубаво го запомни. Ферари къде го буташ до тази кола сложи го до Ламбо или Порше, явно не правиш разлика на отделните класове автомобили, умник си ми си ми ти умник :)
Анонимен
За феррари ли казвате, че е сешоар? нека видим ако паркираме феррари и ауди едно до друго кой какво ще хареса
Анонимен
щом си я купуваш за да я харесват другите не си дорасъл за Ауди мой, колегата е прав вземи си сешоар да ти се смеят :)
Тъпак
Аз съм тъпак. Бъркам новото А8 с новото А4 както отпред, така и отзад. Само отстрани ги различавам, и то заради дължината и пропорциите. А А6 мога да го объркам и с двете. Но аз съм тъпак и това е нормално.
Анонимен
audi za poreden pat dokazvat 4e sa nomer 1,samo tapak bi obarkal A8 sus A4.OTNOSNO SILUETA TOI E KLASI NAD OSTANALITE,NJMA SKORO NIKOI DA IMA TAKUV SILUET.
Анонимен
Ако разбираш от автомобили няма да го объркаш:) Ако колата ти прилича на кичозен сешоар лесно ще те забележат:))
Анонимен
Това с уеднаквяването на моделите нз какво обяснение има мен лично ме дразни примерно да си купя а8 и някой да го обърка с а4 и никакво развитие в дизайна наистина тая решетка няма накъде да я разпъват повече.
4UK
Edin i su6t siluet ot 1998 nasam :))