Audi А7 Sportback дефилира за първи път у нас съвсем скоро след световната премиера на модела в Мюнхен на 26 юли в Музея на модерните изкуства Pinakothek der Moderne.
Новият автомобил бе представен у нас на 14 септември 2010 г. във Florimont Expo в присъствието на медии и приятели на марката. Почитателите на Audi в България са сред първите европейци, които имат възможност да се сдобият с него.
Audi А7 Sportback вече се предлага в дилърската мрежа на марката в цялата страна. Първите автомобили за тестово шофиране ще бъдат на разположение на клиентите от началото на ноември. Цената на базовия модел с бензинов двигател е 105 650 лв. (54 018 евро).
Стилистиката на A7 Sportback определено следва типичните за купе каросерията линии, но от Audi са категорични, че са създали модел с пет врати, който комбинира елегантността на купето, спортния дух на седана и практичността на комбито.
Повсеместното използване на алуминий и високоякостни стомани позволява на инженерите от Инголщат да конструират автомобил с 15% по-лек от съответния стандартен аналог, като теглото на базовата версия стартира от 1695 кг. Платформата е предназначена само за работа с V6 двигатели (вероятно и V8, но те ще се появят впоследствие под капака на A7 Sportback), като на първо време те са четири и покриват мощностния диапазон от 204 до 300 к.с.
В базовата си версия трилитровият TDI генерира скромните за този обем 204 к.с. и 400 Нм, но може да се похвали със среден разход от 5,3 литра при 139 г/км емисии CO2. Той е комбиниран с безстепенната multitronic трансмисия на Audi и ще се предлага само с предно предаване. По-мощният вариант на този двигател достига далеч по-приличната за моделa максимална мощност от 245 к.с. (500 Нм), като за него стандартни са S-tronic седемстепенната автоматична трансмисия и quattro системата за двойно предаване. В резултат за спринта от 0 до 100 км/ч са нужни само 6,5 секунди при максимална скорост от 250 км/ч, а средният разход остава в рамките на 6 литра.
Бензиновите двигатели са 2,8-литровият FSI и трилитровият TFSI, съответно с 204 к.с. (280 Нм) и 300 к.с. (440 Нм). Дори и „малкият“ двигател може да се поръча с S-tronic и quattro, но при 3.0 TFSI те са стандартни. Разликата в разхода между двата модела е минимална – съответно 8 и 8,2 литра, но по отношение на динамиката те буквално нямат нищо общо. Базовият бензин ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди, докато трилитровият аналог изпълнява класическия спринт за 5,6.
Всички двигатели на A7 Sportback са оборудвани със старт-стоп, система за рекупериране на спирачната енергия и иновативната система на инголщатци за поддържане на оптимален температурен режим на мотора. quattro версиите автоматично получават новия централен диференциал на Audi, както и система за по-прецизно и динамично завиване с прилагане на спирачно усилие върху едно или повече от колелата. Ново е и електромеханичното сервоуправление.
Стандартното окачване на Audi A7 Sportback е със стоманени пружини, като по желание на клиента тяхната твърдост може да бъде значително увеличена, а клиренсът – намален с 10 мм. В списъка с опциите обаче попада адаптивното пневматично окачване на инголщатци. A7 Sportback получава също системата за директно управление на базовите характеристики на модела (двигател, трансмисия и кормилна уредба), която в стандартната версия има четири предварително настроени режима – comfort, auto, dynamic и individual. Ако моделът е оборудван с пневматичното окачване, quattro системата и спортния диференциал, опциите стават много повече. В стандартния пакет влизат 18-цолови колела с гуми с 255/45, но по-желание на клиента A7 Sportback може да бъде оборудван с 19 и 20-цолови версии.
В салона на четириместния автомобил и то в базовата му версия ще откриете климатична система, безключово запалване, четириспицов многофункционален волан, 6,5-инчов дисплей, електромеханична ръчна спирачка, автоматичен капак на багажника и шест въздушни възглавници.