Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A8 D5 (2017) идва с нова конструкция Space Frame

12.06.2017 14:13

Флагманският модел за пръв път ще бъде с каросерия, която е сплав от четири материала

Audi A8 (D5) ще стъпи в края на 2017 върху нова конструкция Audi Space Frame, сплав от магнезий. Освен това той стъпва стандартно като лек хибрид с 48V- бордова мрежа.

Серията D5 на флагмана А8 на Audi за пръв път е с каросерия, която е сплав от четири материала. Алуминият си остава най-често използваният материал: 58% от състава на иновативната Space Frame е от лекия метал. Конструкцията на купето, така наречена клетка за безопасност, се състои от топло формован алуминий. Пластмасовата основа (CFK) на задната седалка е направена от подсилени въглеродни влакна, а напречната подпора в новото А8 е изработена от магнезий. Само фронталната подпора е с 28 % по-лека в сравнение с алуминиевия си предшественик. Защо тогава олекотената си конструкция седанът ще бъде още по-тежък?

Това се дължи на повишените изисквания за безопасност, техниката и задвижването. 282 кг тежи само каросерията, а на предшественика тежеше 231 килограма. Разбира се, еволюиралата каросерия трябва да предлага повече възможности, като например да осигури място за различен калибър батерии на електрифицираните модели и да гарантира сигурност и надеждност в случай на катастрофа. Повишените изисквания на шофьора и пътниците в съответствие с по-високи стандарти за комфорт и надеждност също трябва да бъдат задоволени. Именно затова, основното оборудване на автомобила има все повече и повече сензори и електроника и когато се увеличава съдържанието, тогава Audi адаптира материалите.

По-лесно качване и по-добра видимост във всички посоки

Като цяло новото A8 е с около 24% по-устойчиво на усукване от предшественика си, което съгласно производителя е от решаващо значение за прецизно управление и акустичен комфорт. Стойност, която е компилация от множество поделементи: така например, инженерите на Audi са разработили нова сплав от алуминиеви отливки, която след четиристепенна топлинна обработка става с 50% по-здрава и с 15% по-малки размери. Същото важи и за алуминиевите ламарини, на които се дължи една трета от стабилността. По този начин всяка точка от каросерията ще съдържа толкова материал, колкото е необходимо за предназначението. Тази основна идея обяснява също и защо някои части имат напречно сечение с различна дебелина. Тъй като на някои места не се изисква дебелина на материала от 2 мм, например заварените стоманени части са от множество пластини с различна дебелина.

"Ние не сме усъвършенствали само отделните материали, но и технологията на тяхното свързване, защото е много важно различните материали да бъдат оптимално свързвани", заяви Бернд Млекуш, директор на центъра за олекотени конструкции. Например, фланците на А-, В- и С-колоните. Тук се свързват алуминий и стомана, благодарение на това че колоните са по-тънки, отворите на входните врати са се увеличили с 16 мм и ъгълът на видимостта е с пет градуса по-добър.

Новото Audi A8 запазва платформата Q7

Новото Audi A8 се базира на ревизираната модулна платформа (MLB / PL65), която за първи път намери приложение в новото Audi Q7, а по-късно и при A9 Coupé и Q8 Crossover. Малко вероятно е новото Audi A8 да се довери на по-спортната платформа MSB на Porsche със задно задвижване. Върху тази платформа са конструирани новото Porsche Panamera, както и Bentley Continental.

Новата платформа позволява също така интегрирането на автономно управление, както и инфотейнмънт и режими на шофиране, базирани на системата Инфотейнмънт MIB2+. Това позволява да бъде интегрирана нова MMI версия с доста по-голям TFT-монитор с жестов и гласов контрол и пътникът до шофьора също си има собствен екран.
Audi A8 с 48V-бордова мрежа

Последните изображения на прототипа разкриват много повече от дизайна на новото Audi A8, който изцяло е дело на перото на Марк Лихте и до голяма степен се доближава до студията Prologue. Дължината и междуосието изглежда малко са променени. Радиаторната решетка занапред ще бъде по-голяма. Автомобилът запазва купевидната си форма, като задната част изглежда по-тясна. Пропорциите ще се окажат доста хармонични. Страните на новото A8 краси така наречената "Tornadolinie", остър ръб на каросерията (виж снимките). "За щастие ние успяхме да оформим такъв фин ръб от алуминий. В противен случай, дизайнерите щяха да имат още много работа", изказа удовлетворението си  Млекуш, директор на центъра за олекотени конструкции.

Audi отдава изключителна важност на факта новото А8 да има автономното шофиране и самостоятелно да вдига скорост от 130 км/ч.

Следващото поколение на модела Audi A8 за пръв път серийно ще разполага с електрическа задвижваща система.

Моторите са оборудвани с лека хибридна технология. В основата на тази технология седи 48-волтовата бордова мрежа, която в новото Audi A8 за пръв път служи за основна бордова мрежа. Лекото хибридно задвижване се състои от 48-волтов ремъчен стартер генератор (RSG) на водно охлаждане, замествайки досегашния конвенционален стартер със зъбно колело, който се включва само при студено стартиране, както и намиращата се  в багажното отделение литиево-йонната батерия с 10 Ah капацитет на заряд заедно с 48-волтова мрежа. Компонентите позволяват изключеният двигател само за 40 секунди да вдигне от 55 до 160 км/ч и да пори вятъра напълно без вредни емисии. Новият A8 е в състояние да се движи напред по зададен маршрут на база актуална информация и да рекуперира. Не на последно място трябва да отбележим, че в реална експлоатация лекото хибридно задвижване смъква разхода на гориво до 0,7 литра на 100 километра.

Въпрос на престиж е Audi да се довери на конвенционалните агрегати V6, V8 и W12. 48V бордовата мрежа позволява електрически компресор.

Новият 4,0-литров V8 двигател от  Porsche Panamera се очаква да генерира около 550 к.с., а заимстваният от Bentley Bentayga, шестлитров W12 битурбо достига до 608 к.с. Освен това има и 2,9-литров V6-TFSI битурбо с 450 к.с, както и 3,0-литров V6-TFSI турбо с 354 к.с..

По отношение на дизеловите агрегати, обхватът на мощността се простира от 286 к.с. на 3,0 TDI и над 435 к.с. при 4,0-TDI-V8. Съответно агрегатите се куплират с осем-степенна автоматична скоростна кутия. А плъгин хибридната версия се смята за задължителна. Дори Quattro задвижването безспорно се приема при почти всички двигатели, както и дългата версия, спортното Audi S8. 

Новото Audi A8 ще дебютира на Audi Summit в Барселона на 11 юли 2017. Очаква се цените да бъдат ориентирани спрямо предшественика, където 3,0 TDI струва около 83 000 евро.


Коментари
comments powered by Disqus