Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A8 hybrid: Електрически бизнес

25.08.2011 11:59

Представител на луксозния сегмент автомобили с двулитров двигател. Само преди няколко години подобна комбинация би звучала абсурдно, но ето че екипът на Audi ни най-малко не се притеснява от този факт и ще представи във Франкфурт хибридния A8, който използва именно двулитровия мотор на VW групата.

Хибридната версия на A8 бе представена като технологичен концепт на автосалона в Женева през 2010 г., но трансформацията й в сериен продукт ще се случи едва тази есен във Франкфурт. Разликите определено не са големи, защото цялостната концепция на силовия тракт е запазена – двулитровият TFSI (211 к.с. и 350 Нм) работи паралелно с електромотора (40 кВт и 210 Нм), което гарантира от една страна динамиката на шестцилиндров класически ДВГ, а от друга - разхода на четирицилиндров.

Синхронният електромотор с постоянни магнити е поставен на мястото, което по принцип е заето от преобразователя на въртящия момент в осемстепеменната tiptronic трансмисия. Многодисковият съединител, който работи в маслена баня, го куплира или разделя от двулитровия ДВГ. Съединителят функционира „ултра прецизно и нежно във всяка една ситуация“, а „комфортната и сменяща бързо предавките трансмисия предава въртящия момент към предните колела“.

Хибридната компановка (245 к.с. и 480 Нм) и максималният въртящ момент на електромотора, който е налице още при потегляне, ускоряват флагмана на Audi от място до 100 км/ч за 7,7 секунди. Максималната скорост пък достига 235 км/ч и въпреки това средният разход е в границите на 6,4 литра за 100 км пробег при 148 г/км емисии CO2. Това е възможно благодарение на факта, че хибридната система на Audi A8 позволява движение изцяло на електричество в рамките на три километра при скорост до 100 км/ч, когато е избран режимът EV. Останалите два са D, който осигурява максимално ефективната работа на двата двигателя, и S, при който акцентът е поставен върху спортната динамика.

Батерията, която е разположена в багажното отделение, е литиево-йонна (до 40 кВт и 1,3 кВт/ч) и е снабдена със система за въздушно охлаждане. Тя тежи само 36,7 килограма, а благодарение на ASF технологията Audi A8 hybrid е един от най-леките седани в сегмента.

Във визуално отношение разликите между хибрида и стандартната версия са минимални – 18-цоловите колела (19 като опция) имат формата на турбина, лаковото покритие Arctic Silver е специално за модела, както и емблемите hybrid. В стандартното оборудване попадат още тризоналният климатик, LED челните светлини и аудиосистемата на BOSE.

Коментари
comments powered by Disqus