Последните изображения разкриват много повече от дизайна, дело на Марк Лихте
Audi ще стартира новото А8 в края на 2017 г. За пръв път Audi тества новото Audi A8 (D5) по нормалните пътища и нашите ловци на прототипи дебнат по петите му.
Новото Audi A8 върху платформата Q7
Новото Audi A8 се базира на ревизираната модулна платформа (MLB / PL65), която за първи път намери приложение в новото Audi Q7, а по-късно и при A9 Coupé и Q8 Crossover. Малко вероятно е новото Audi A8 да се довери на по-спортната платформа MSB със задвижване на задните колела на Porsche. Върху тази платформа са конструирани новото Porsche Panamera, както и Bentley Continental.
Благодарение на новата платформа теглото на луксозния лайнер се очаква силно да намалее, като тя позволява също така интегрирането на автономно управление, режими на шофиране, както и инфотейнмънт системи, базирани на системата инфотейнмънт MIB2+. Така че новата MMI версия ще се радва на по-голям LCD монитор с жестов и гласов контрол, пътникът до шофьора също си има отделен екран.
Немска прецизност при Audi A8
Последните изображения на прототипа разкриват много повече от дизайна на новото Audi A8, който е изцяло е дело на Марк Лихте и до голяма степен се доближава до студията Prologue. Дължината и междуосието изглежда малко са променени. Както издават британските медии, светлините наподобяват малко на дизайна на предстоящето Audi A8. Така, радиаторната решетка занапред ще бъде по-малка и новото Audi A8 ще бъде смесица от "английска елегантност, италиански спортен дух и немска прецизност". Купето има купевидна форма, като задната част изглежда по-тясна. Пропорциите ще се окажат доста хармонични.
Audi държи особено много новото А8 да има "автономното шофиране", при което самостоятелно да вдига скорост от 130 км/ч.
Въпрос на престиж е Audi да се довери на конвенционалните агрегати V6, V8 и W12. 48V бордова мрежа позволява електрически компресор. Новият 4,0-литров V8 двигател от Porsche Panamera се очаква да генерира около 470 к.с., а заимстваният от Bentley Bentayga шестлитров W12 битурбо носи на борда 600 к.с. По отношение на дизеловите агрегати, обхватът на мощността се простира от 320 к.с. на 3,0 TDI и над 400 к.с. при 4,2 TDI. Съответно агрегатите се куплират с осемстепенна автоматична скоростна кутия. А плъгин хибридната версия се смята за задължителна. Дори Quattro задвижването безспорно се приема при почти всички двигатели, както и дългата версия, спортното Audi S8, което може би стига до 560 к.с. Задвижването на всички колела и осемстепенната автоматична трансмисия са неразделна част от задвижващия инструментариум.