Нашите ловци на прототипи го дебнат по пистата Нордшлайфе
Края на 2017 Audi ще отбележи с новото А8. В момента производителят пришпорват новия модел A8 (D5) по пистата Нордшлайфе и нашите ловци на прототипи дебнат по следите му.
Новото Audi A8 запазва платформата Q7
Новото Audi A8 се базира на ревизираната модулна платформа (MLB / PL65), която за първи път намери приложение в новото Audi Q7, а по-късно и при A9 Coupé и Q8 Crossover. Малко вероятно е новото Audi A8 да се довери на по-спортната платформа MSB със задвижване на задните колела от Porsche. Върху тази платформа са конструирани новото Porsche Panamera, както и Bentley Continental.
Благодарение на новата платформа теглото на луксозния лайнер се очаква силно да намалее, като тя позволява също така интегрирането на автономно управление, режими на шофиране, както и инфотейнмънт системи, базирани на системата Инфотейнмънт MIB2+. Това позволява да бъде интегрирана нова MMI версия с доста по-голям LCD монитор с жестов и гласов контрол, както и пътникът до шофьора също си има собствен екран.
Немска прецизност при Audi A8
Последните изображения ма прототипа разкриват много повече от дизайна на новото Audi A8, който изцяло е дело на дизайнера Марк Лихте и до голяма степен се доближава до студията Prologue. Дължината и междуосието изглежда малко са променени. Радиаторната решетка занапред ще бъде по-голяма. Каросерията има купевидна форма, като задната част изглежда по-тясна. Пропорциите ще се окажат доста хармонични.
Audi отдава изключителна важност на факта новото А8 да има "автономно шофиране" и самостоятелно да вдига скорост от 130 км/ч.
Въпрос на престиж е Audi да се довери на конвенционалните агрегати V6, V8 и W12. 48V бордова мрежа позволява електрически компресор. Новият, 4,0-литров V8 двигател от Porsche Panamera се очаква да генерира около 470 к.с., а заимстваният от Bentley Bentayga шестлитров W12 битурбо достига до 600 к.с. По отношение на дизеловите агрегати, обхватът на мощността се простира от 320 к.с. на 3,0 TDI и над 400 к.с. при 4,2 TDI.
Съответно агрегатите се куплират с осемстепенна автоматична скоростна кутия. А плъгин хибридната версия се смята за задължителна. Дори quattro задвижването безспорно се приема при почти всички двигатели, както и дългата версия, спортното Audi S8, което може би стига до 560 к.с. Задвижването на всички колела и осемстепенната автоматична трансмисия са неразделна част от задвижващия инструментариум.
Новото Audi A8 ще дебютира на Audi Summit в Барселона на 11 юли 2017.