Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A8: Завръщане в бъдещето

05.02.2018 13:27

Първият сериен автомобил в света, който достига до ниво 3 на автономното шофиране

За наша радост, все пак по време на първите пътни изпитания на модела зад волана на автомобила седна и един от представителите на редакционния екип на auto motor und sport – в ролята на пълноценен водач, а не просто на зрител на случващото се.

Всъщност асистентът за напълно автономно придвижване в задръстване при скорост до 60 км/ч ще се появи на малко по-късен етап. В новия A8 55 TFSI, който имахме честта да управляваме по време на първите тестове на модела във Валенсия, все още имаше само немаркиран правоъгълник, разположен между бутона за управление на асистента при паркиране и този за системите за подпомагане на водача. Вляво е разположен бутонът за стартиране на двигателя, вдясно – регулаторът на силата на звука. Когато на въпросното все още празно място се появи истински функционален бутон, с неговото натискане ще става възможно автомобилът да се придвижва напълно самостоятелно при скорост до 60 км/ч по път с изрядна маркировка както в задръстване, така и при движение в колона. Или казано по-точно, A8 ще може да извършва тази дейност там, където законът му позволява.

Ние обаче все още сме част от онези хора, които се интересуват от автомобили, а не само от електронни и компютърни технологии. А  A8 определено има какво да покаже в ролята си на флагман в гамата на Audi. По отношение на техниката си, моделът е напълно, дори революционно нов. Новият дизайнерски език се отличава с по-широка предна решетка Singleframe, по-нисък силует на каросерията и широка задница, подчертана със светлинна ивица и хромиран дерокативен елемент. И все пак: в очите на повечето хора автомобилът изглежда просто като едно голямо Audi – не са много тези, които моментално го разпознават непременно като изцяло нов модел. Което всъщност не променя факта, че A8 е един елегантен и стилен автомобил.

Дизайнерът Даниел де Йонг подчертава, че разпознаваемостта на този автомобил като представител на марката с четирите пръстена на емблемата е била от ключово значение при създаването му. И издава една интересна подробност – първоначално моделът е разработен във версията си с дълго междуосие, а късото изпълнение е направено допълнително.
Очевидно в концерна VW към този момент са убедени, че бъдещето принадлежи изцяло на сензорните екрани. Поради тази причина почти всичко в новия върхов модел на Audi се управлява от сензорни екрани и сензорни полета. Авторът на тези редове за пореден път ще си позволи да изрази мнение, че управлението посредством въртящ и натискащ се регулатор е неимоверно по-удобно и по-безопасно, особено по време на шофиране, но от друга страна не може да се отрече, че след известно привикване ергономията в А8 се доказва като доста добра. Гласовото управление и бързите команди сериозно облекчават боравенето с най-често използваните функции.

Футуристичен, но същевременно уютен интериор

По принцип за голяма част от публиката несъмнено идеята централната конзола да бъде доминирана от два големи черни екрана изглежда изключително модерно. И въпреки това сме убедени, че би било по-добре, ако човешката роля във връзката човек-машина не бъде пренебрегвана в прекомерна степен. Например един най-обикновен въртящ се бутон за увеличаване и намаляване мащаба на картите на навигация би вършил чудесна работа. Управляващите прибори на климатичната инсталация и регулирането на седалките също бихме могли да си ги представим в, нека се изразим така, малко по-интуитивна форма.

Поне бутонът за запалване на двигателя е на обичайното си място. В случая с изпробвания екземпляр, той събужда за живот трилитров TFSI, който носи новото означание „55“. V6 машината генерира 340 к.с. и подобно на всички останали варианти в гамата на A8 е мек хибрид. Последното между другото почти не може да бъде забелязано от средностатистическия водач при нормална всекидневна употреба.

Двигателите на A8 са оборудвани със задвижван с ремък стартер-генератор, който осигурява електрическа енергия за 48-волтовата бордна мрежа. За нормалния старт на двигателя се грижи 12-волтов стартер – това прави системата по-сложна в сравнение с редовия шестцилиндров мотор на Mercedes, при който стартер-геренатора е разположен между двигателя и трансмисията, а конвенционален стартер липсва.

Култивиран бензинов V6

Повечето хора обаче се интересуват не толкова от подобни подробности, колкото от това как всъщност се представя на пътя цялото това множество от асистиращи системи и технологии за комфорт. 55 TFSI със своите 340 конски сили по симпатичен начин ни въвежда в света на A8, работи хармонично, реагира спонтанно при подаване на газ и единствено при рязко форсиране става с една идея по-шумен. 50 TDI засега от своя страна е най-достъпното изпълнение на модела въобще. При пряко съревнование дизеловият V6 има с една идея по-натрапчив звук, но като цяло е почти толкова рафиниран по отношение на комфорта на задвижване, колкото и бензиновия си събрат. Значително по-голяма доза удоволствие обещават очакваните на малко по-късен етап осемцилиндрови мотори, както и върховия W12.

Специално що се отнася до комфорта на возене, новата генерация на A8 обещава сериозно подобрение спрямо предшественика. Серийното пневматично окачване с адаптивни амортисьори се справя отлично с преодоляването на почти всички неравности по пътя. Единствено леките шумове от окачване и недотам рафинираното търкаляне на гумите може би ще направят впечатление на хората с особено високи изисквания. Активната ходова част, при която окачването на всяко колело получава индивидуални настройки в реално време, все още не се предлага.

Динамично управление на четирите колела

Опционалното управление на четирите колела (1950 евро) може много повече от това да смалява радиуса на завиване на дългата 5,20 метра лимузина до стойности, характерни за категорията на A4. При ниска скорост на движение задните колела се завъртат леко в посока, противоположна спрямо тази на предните. Това се вижда ясно отвън и зад волана се усеща малко комично, но в интерес на истината ефектът е направо поразителен. Технологията е свързана с режимите на работа, избираеми през системата Drive Select, и по желание носи още повече спортни изживявания при динамично каране. Една кратка отсечка със серпантини по тестовия маршрут имаше за цел да ни покаже колко чевръста е тази масивна лимузина в действителност. Няма спор – настройките на управлението и окачването впечатляват, а насочването на автомобила в правилната посока е истинско удоволствие. Ако нямаше и насрещно движение, бихме окачествили това занимание като наистина страхотно забавление.

Малко след тази чудесна отсечка за съжаление ни очаква малко задръстване. Тук наличието на все още липсващия бутон, за който споменахме в самото начало, определено би било от полза. Но и това ще стане скоро. Очакваме с интерес!

Текст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Тобиас Загмайстер, Audi

Коментари
comments powered by Disqus