Концернът Volkswagen Group ше предложи на пазара 75 електрически автомобила до 2029 г.
Само два месеца след като встъпи в длъжност, новият изпълнителен директор на Audi Маркус Дуисман, идващ от BMW, основа специален проект за ускоряване на разработването на „допълнителни модели“. Под “допълнителни” не означава планираното разработване на следващи поколения на съществуващи модели, а нещо екзотично. Проектът се нарича Artemis (Артемида е богинята на лова), а Алекс Хитцингер ще ръководи новото подразделение(от 1 юни 2020 г.). „Алекс трябва бързо и без бюрократични закъснения да разработи иновативен модел на Audi“, каза Дуисман .
Информацията за създаването на новото подразделение в Инголщат е съпроводена със снимка, на която е показан маскиран демоавтомобил (вероятно върху перспективната платформа PPE), въпреки че е построен преди всички тези събития.
Хитцингер е инженер и специалист в автомобилния спорт. До този момент той ръководеше направлението за автономни автомобили за целия концерн Volkswagen Group като старши вицепрезидент, а също така беше и член на борда на Volkswagen Commercial Vehicles, отговарящ за техническото развитие.
В новата си роля Хитцингер ще се възползва от опита си не само във Volkswagen (например, той създаде автономния концепт Volkswagen I.D. Buzz), но и в други компании. В зората на кариерата си той работи в Toyota Motorsport, по-късно в Cosworth проектира двигатели за Формула 1. Не без неговата помощ като инженер, състезателният екип на Porsche спечели шампионата WEC и 24 часа на Льо Ман. Алекс също има зад гърба си компаниите Red Bull Technology и Apple (в последната е работил върху автономни автомобили ).
Volkswagen Group възнамерява да предложи на пазара 75 различни електрически автомобила до 2029 г.. Тези проекти се разработват по план и Artemis ще трябва да състави нещо напълно необичайно. На подразделението е възложена задачата да бъде разработена перспективна „екосистема“ за електрическите автомобили. Служителите на Artemis ще работят в различни центрове - от Германия (всъщност в Инголщат) до САЩ.
Пъвата задача на Artemis е създаването на високоефективен електромобил до 2024 г. Но самото разработване на автомобила не се ограничава. Според Дуисман Artemis ще се възползва от всички необходими ресурси на Volkswagen Group и нещо повече , ще се превърне в пример (шаблон) за „бъдещо гъвкаво разработване на автомобили“ за целия концерн Volkswagen Group. Така на практика ще бъде въплътена стратегията, според която Audi трябва да засили ролята си на водещ изследователски и развоен център за концерна. Симптоматично е, че в момента шефът на Audi Маркус Дуисман е ръководител на научните изследвания и разработки за Volkswagen Group.