Тестовият автомобил изцяло наподобява студията, представена на IAA 2015
Audi обяви война на Tesla и с E-Tron Quattro, през август 2018 ще пусне на пазара първия модел с чисто електрическо задвижване. Този E-SUV във формат Audi Q5 полага началото на цяла E-Tron серия.
Нашият ловец на прототипи успя да улови в обектива си Audi E-Tron Quattro. Тестовият автомобил изцяло наподобява студията, представена на IAA 2015. Моделът с четири врати е с тесни като процепи фарове, както и с "радиаторна" маска, която отговаря на актуалната форма на решетката на Audi. Въпреки това решетката много ще се различава от моделите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, най-вече поради това че необходимостта от охлаждащ въздух е определено по-малка.
Audi E-Tron Quattro с дискретни промени в сравнение със студията
Докато студията нямаше външни огледала, в серийната версия инженерите трябваше да интегрират тесни огледала в триъгълника на предното стъкло. Погледнато в профил, хоризонталната линия на долните прозорци грабва погледа, наред с впечатляващите калници и хлътналите в долната си част врати. На ръба на леко наклонения покрив е кацнал спойлер. Не липсва и рейлинг на покрива на E-Tron Quattro.
Задната част се представя с тесни светлини, които се простират чак до капака. В сравнение със студията табелата на регистрационния номер е по-малка.
Предполага се, че серийният модел е заимствал размерите на концептуалния, които са съответно- 4,88 м. дължина, 1,93 широчина и 1,54 височина, с междуосие от 2,91 метра. Обемът на багажника варира от 615 до 1725 литра.
Може би E-Tron Quattro, който се базира на доработената версия на разширената модулна надлъжна конструкция (MLB), ще носи на покрива си тънкослойни слънчеви фотоклетки, които Audi в момента разработва с китайския специалист по соларни клетки Hanergy. Слънчевите фотоклетки имат ефективност над 25% и са особено тънки и гъвкави. Освен това те функционират много добре дори при слаба светлина и при високи температури. Слънчевите фотоклетки се произвеждат от Alta Devices в Калифорния. Добитото електричество е предназначено за бордовата мрежа и може например да захранва климатичната система или отоплението на седалките. В перспектива се предвижда слънчевото електричество дори директно да зарежда тяговата батерия.
Колко струва Audi E-Tron Quattro
Студията се задвижваше от три електрически мотора, от които единият беше само за задвижване на предната ос, а двата задната. Общата им мощност възлиза на 435 к.с., в режим на макс до 503 к.с. Спринтът до 100 км/ч трябва успешно да приключи за 4,6 секунди; Максималната скорост е ограничена до 210 км/ч. Акумулаторът на енергията е литиево-йонна батерия с 95 кВтч. Пробегът възлиза на 500 км. Audi E-Tron Quattro се базира на разширената модулна надлъжна конструкция (MLB) на концерна VW, която позволява нисък център на тежестта. Батерията е закрепена към пода под купето.
В Норвегия клиентите вече могат дори да си поръчат модела срещу депозит от 2154 евро. Що се отнася до продажната цена, носят се само спекулации. Jaguar i-Pace ще струва около 75 000 евро. По наша преценка Audi E-Tron Quattro няма да струва по-малко от 80 000. Audi ще пусне през 2019, E-Tron Quattro Sportback и попълва серията с още един чист електрически модел.