Платформата ще се използва както от марките на VW Group, така и от други производители
Audi и FAW подписаха меморандум за разбирателство на германско-китайска конференция в Чанчун. Дългосрочните партньори се съгласяват да произвеждат съвместно електрически автомобили върху нова платформа PPE (Premium Platform Electric), разработена от четирите пръстена и Porsche. Говорим за „няколко модела“ за пазара в КНР, които ще бъдат налични от 2024 година. За тяхното копиране се създава нова компания.
Audi вярва, че нейната „електрическа инициатива“ в Китай вече е в ход. И така, в завода във Фошан се произвежда електрическият автомобил Audi Q2L e-tron, снабден с мощност от 100 кВт (136 к.с., 290 Нм), батерия с капацитет 37,9 кВтч и пробег от 265 км (NEDC). Цени: 226 800-237 300 юана ( 28 600- 29900 евро).
Хибридът със зареждане от мрежата Audi A6L TFSI e (367 к.с., 500 Нм), изминаващ само на ток 54 км, се произвежда от завода в Чанчун. Същото предприятие овладя производството на кросоувъра Audi e-tron от септември. През следващите години ще бъдат локализирани други (нови) членове на семейството e-tron.
Премиум платформата ще се използва както от марките на VW Group, така и от производители на трети страни. Първите модели PPE се очакват през 2021 г., като електрическия Porsche Macan. Зад Audi в Китай стои FAW-Volkswagen, основан през 1991 г. От януари до септември това съвместно предприятие, въпреки коронавируса, достави 512 081 автомобила (+ 4,5%) на клиентите и постигна най-добрия резултат от продажбите в почти 30-годишната история. До 2025 г. една трета от обема трябва да бъде електрифицирана.