Hyundai, Renault и Audi са сред първите производители, които възобновяват работа
Масовите глобални поражения от пандемията на коронавирус имат също толкова сеизмично въздействие върху автомобилната индустрия.
Фабриките са затворени по целия свят, драматичните спадове на фондовите борси засегнаха стойността на почти всяка автомобилна фирма, продажбите на нови автомобили постоянно падат и повечето големи събития в автомобилния свят са отменени.
Сряда, 15 април: Audi, Renault започват да отварят фабрики, разходите за възстановяване на Vauxhall намаляват.
● Daimler и Suzuki също обявиха планове за възобновяване на някои производствени операции в Унгария. Страната е особено зависима от различните си автомобилни заводи, които са затворени в продължение на седмици поради пандемията. Съоръженията ще бъдат постепенно връщани в действие, като бъде гарантирано, че разпространението на вируса ще бъде сведен до минимален риск.
● Audi се присъедини към Hyundai, като обяви планове за възобновяване на производството си в Европа, въпреки че голяма част от континента остава в режим на блокиране. Агенция Bloomberg съобщава, че премиум немската марка сега има около 100 работници в своя завод за двигатели в Гьор, Унгария, които работят само на една смяна. Очаква се втора смяна да започне работа до края на тази седмица.
● Renault също надига глава, след като говорител на компанията потвърждава, че френският производител е възобновил някои от операциите си в завода в Португалия. Компанията също твърди, че иска да възобнови производството в Румъния до края на седмицата.
● Vauxhall намали разходите за обслужване и ремонти в своята дилърска мрежа, като същевременно даде приоритет на ключови позициии. Предлагат се две нови ценови плана: Vauxhall Genuine, за тези, които искат оригинални части от производителя, и Vauxhall, за тези, които искат да спестят пари и имат "одобрени" части с двегодишна гаранция.
Вторник, 14 април: Лицето на Ford се появява отново на сцената, Hyundai пак започва производство.
● Hyundai е един от първите големи производители на автомобили в Европа, който възобнови производството в завода си в Ношовч, Чешката република. Предприятието обикновено произвежда i30, заедно с други модели и е бе затворено като част от блокирането на целия континент. Страната намали ограниченията за блокиране след разрастването на пандемията.
● Ford USA твърди, че вече е произвел повече от 3 млн. лицеви щита в подкрепа на здравеопазването и спешните служби в САЩ, а също така започна усилия за масово производство на защитни облекла за многократна употреба.
Компанята започва днеспроизводството на Powered Air-Purifying Respirator (PAPR) устройство, което е разработило с 3M в завода си в Плимут, Мичиган . Освен това американската компания помага на Thermo Fisher Scientific да увеличи производството на комплектите на тестове Covid-19.
● Ferrari удължи спирането на своята фабрика в Маранело до 3 май, в съответствие с последните инструкции на италианското правителство. Фирмата се надява да възобнови производството веднага след тази дата.
Въпреки забавянето, Ferrari ще продължи да разгръща своя проект „Back on Track“, за да гарантира здравето и безопасността на персонала си. Той включва доброволен скрининг на всички служители, техните семейства и персонала на доставчиците. Проектът предлага и безплатно застрахователно покритие за служителите и, ако е необходимо, настаняване, подходящо за самоизолация и медицинска и сестринска помощ в домашни условия.
Петък, 10 април: Aston Martin и Rolls-Royce се присъединяват към усилията за производство на медицинска апаратура, за да помогнат на медицинския персонал.
● Aston Martin работи с инженеринговата компания Multimatic и изследователската организация Manufacturing Technology Centre за проектиране и производство на лична защитна екипировка за подпомагане на медицинския персонал.