Автомобилният производител с централа в Инголщат, Германия си е поставил за цел до 2015 година да надмине своите конкуренти във високия клас BMW и Mercedes. Основна роля в тази надпревара се отрежда на пазарите в Русия, Китай и САЩ.
Мениджърите на Audi се целят високо: амбициите им да доминират луксозния сегмент в световен мащаб съвсем не са скромни, имайки предвид третата позиция, която компанията заема в момента.
Неотдавна изпълнителният директор на Audi Руперт Щадлер информира медиите за отличните финансови показатели на компанията за последната, дванадесета по ред рекордна година за фирмата, но едва сега изрази готовност да разкрие подробности.
Щадлер обяви пред немския Welt am Sonntag намерението на компанията да увеличава продажбите, оборота и чистата си печалба в цялата продуктова гама с по пет до шест процента годишно . Плановете включват засилване на присъствието в САЩ, където през изминалата 2006 Audi успя да продаде около 90 100 автомобила. По думите на изпълнителния директор до 2015 година тази стойност трябва да се удвои и нарасне до 200 000 превозни средства. Други важни пазари с голям потенциал за развитие Щадлер вижда в Източна Европа, Русия и Китай.
Шефът на Audi възлага също големи надежди на автомобилния салон във Франкфурт тази есен за раздвижване на слабия в момента немски пазар на автомобили. Като причина за спада Руперт Щадлер изтъква изгубеното доверие в производителите заради актуалните дискусии по наболели въпроси за опазване на климата и околната среда.
През 2006 година Audi сключи 905 188 договора за продажба, достигна оборот от 31,14 милиарда евро и така осъществи печалби от 1,34 милиарда евро. За първите шест месеца на тази година дъщерната фирма на Volkwagen увеличи оборота си с 12% на 17,4 милиарда евро, а печалбите скочиха с повече от 66%, достигайки 679 милиона евро. И не на последно място, продажбите претърпяха ръст от 10%, което отговаря на около 509 000 автомобила.