Типично по немски системата се нарича Staupilot ( stau – пътно задръстване)
Новият кръг от автоматизираното управление осъществи компанията Audi. Тя проведе публични тестове на своята версия на автопилота на магистрала във Флорида. И типично по немски системата се нарича Staupilot ( от немски stau – пътно задръстване). Основното предназначение на електронния помощник е да освободи шофьора от рутинното управление при пълно предсказуема ситуация с бавен пътен трафик.
Ролята на тестов автомобил изпълни моделът Audi A7 Sportback.
Централният блок за управление в помощ на водача (zFAS) събира данни вече от 22 сензора, в това число и от лазерен скенер, като по този начин създава пълна картина на околната обстановка, а след това подава команди на кормилния механизъм, двигателя и спирачките. По своите размери това мощно устройство е сравнимо с таблет и представлява нова стъпка към конвейера за широко приложение на бъдещите автопилоти. По-рано подобни системи като ефективност заемаха едва ли не половината багажно пространство.
Немците подчертават, че още нямат за цел да освободят напълно шофьора от действията си в автомобила. Електрониката, според замисъла на Audi, трябва да застрахова човека и да поеме управлението при монотонно пътно движение, когато вниманието и реакциите се притъпяват. Нейната помощ ще бъде особено ефективна и ценна при скорост на движение до 60 км/ч (следователно не само на магистрала, но и в града). Такъв принцип на сътрудничество между компютър и човек шефът на Audi по техническото развитие Улрих Хакенберг нарича със страното словосъчетание „пилотирано управление” (piloted driving).
Автопилотите на бъдещето ще бъдат изградени върху относително простите днешни устройства за контрол на пътната лента и адаптивния „круиз”. Ето например, един безотговорен потребителски тест на седана Infiniti Q50s Hybrid демонстрира възможностите на съвременните системи за автоматично задържане на автомобила в своята лента. По време на няколко опита водачът дори напускал шофьорското си място и се премествал на пътническата седалка.
Сред автомобилните производители, които се занимават задълбочено с темата автопилот, трябва да подчертаем компаниите Volvo, Ford и Nissan. А баварската компания BMW отдавна изпита условно свой автономен автомобил (водачът все пак трябва да бъде като предпазна мярка) на магистрала, а неотдавна научи автопилота да преминава през кръгово движение и да получи навици за противоаварийно управление. В краткосрочна перспектива подобни системи ще повишат безопасността и комфорта на автомобилите.