Въпреки че се числи към елитните производители, Audi възнамерява да разшири своя асортимент с модел, заемащ най-ниското стъпало в автомобилната йерархия. Разкриването му беше очаквано на автосалона във Франкфурт, но официалното представяне на Metroproject Quattro ще се състои на 24 октомври в рамките на четиридесетото по ред Tokio Motor Show. С този прототип Audi показва първите нива в развитието на очаквания през 2009 година сериен модел A1.
Според стратезите на компанията, Metroproject Quattro се вписва чудесно в семейството на Audi. И тук предрадиаторната решетка в стил single frame доминира предницата - този път обаче тя е подсилена с хромирана мрежа. Фаровете за мъгла надничат от своето "скривалище" в ъглите на предната престилка, докато "бръснещият" поглед на предните светлини фиксира пътната настилка. Дискретен кант обгръща цялата каросерия и маркира горната граница на "сърдито" надничащите светлинни компоненти. Интегрираните в обемна, но изящна задна престилка кръгли накрайници на изпускателната система недвусмислено намекват за предвидените спортни изпълнения на бъдещия A1.
Дължината на Metroproject е 3,91 метра, ширината 1,75 м, а междуосното разстояние достига 2,46 м. Силуетът на прототипа е дефиниран от две матовополирани алуминиеви дъги, издигащи се от капака на двигателя и достигащи стегнатата задница. Погледнати в профил, формите на студията изглеждат изчистени и лишени от напрежение най-вече заради просторните стъклени площи и липсата на средни колони. В същото време мощните калници, широките гуми с размери 235/35 и масивните прагове придават на двувратия "мъник" солидна и уверена стъпка. Динамиката във визуално отношение ще търси съотвеност в поведението на пътя с помощта на окачване от типа magnetic ride. За разлика от съперника си MINI, бъдещият A1 притежава относително дълъг преден надвес, докато в компактната задница са на разположение едва 240 литра товарен обем.
Интериорът от друга страна проявява известно сходство с почерка на обзавеждането в MINI. Водачът възприема най-важните данни за състоянието на автомобила посредством два кръгли прибора пред себе си, а останалата информация се изписва върху мултуфункционален дисплей, разположен помежду им. Металическите вентилационни отвори констрастират с черното арматурно табло, а централната конзола (с вграден MP3-плейър) като че ли е привнесена от някоя научно-фантастична компютърна игра.
Задвижването на Metroproject Quattro Concept е поверено на поставен под стъклен похлупак електромотор над задния мост с мощност 30 кВт и 200 Нм максимален въртящ момент и 1,4-литров бензинов TFSI, генериращ 150 конски сили, който задвижва предните колела. При необходимост електродвигателят може да бъде ползван като единствен задвижващ агрегат – в такъв случай зарядът на литиево-йонните батерии е достатъчен за изминаване на около 100 километра.
Трансмисията на прототипа е с двоен съединител и възможност за ръчна смяна на предавките. От Audi обещават разходът на гориво да бъде снижен до 4,9 литра на 100 км посредством старт-стоп система и технология за оползотворяване на спирачната енергия. По данни на производителя Metroproject има нужда от 7,8 секудни за достигане на 100 км/ч, а максималната му скорост възлиза на 201 км/ч.