Групата на VW води преговори с четири отбора
Мащабната промяна в техническия правилник за двигателите през 2026 г. провокира групата на VW да погледне отново към Формула 1. На този етап Porsche е водещият бранд на германците, който не крие интереса си към световния шампионат, но по всяка вероятност VW ще влезе с две марки.
Такава е стратегията, която Porsche и Audi прилагат при възобновяването на ендурънс програмите си. Двете компании разработват съвместно LMDh прототипа, който ще дебютира през 2023 г., и си поделят ангажиментите, съответно и разходите, а впоследствие групата на VW ще има два пъти по-голямо присъствие в шампионатите по издръжливост.
Аналогичен подход във Формула 1 ще осигури на немския производител значително по-добра възвращаемост. Въпросът е докъде ще стигнат амбициите му и дали бордът на директорите ще одобри толкова голяма инвестиция.
Най-бързият и най-евтиният начин за VW да влезе във Формула 1 е посредством Red Bull. Австрийската компания поема наследството от Honda и се подготвя да сглобява сама своите двигатели посредством новосформираната Red Bull Powertrains. В базата й вече са пристигнали шест дино стенда на реномираната австрийска компания AVL. По ирония на съдбата два от тях е трябвало да бъдат доставени на Porsche, след като преди време германците отново обмисляха завръщане в шампионата и дори за кратко тестваха експериментален V6.
Партньорството с Red Bull звучи примамливо. Особено на фона на това, че ако сега Porsche поръча дино стендове от AVL, ще трябва да чака поне година и половина, за да ги получи. Въпросът е, че настоящите производители Mercedes, Ferrari и Renault не одобряват подобен алианс заради преимуществото, което двете страни биха си гарантирали, работейки съвместно. ФИА планира да наложи съществени ограничения върху развойната дейност и бюджетите в посока задвижващите системи, но посредством евентуално сътрудничество Porsche и Red Bull ще могат да ги заобиколят, тъй като компаниите са две, въпреки че проектът е един.
Това вероятно ще принуди групата на VW да търси самостоятелна изява. Четири са възможностите, които бордът на директорите обсъжда. Споменатият алианс с Red Bull е една от тях. Останалите три са насочени към закупуването на цял отбор, като са водени преговори с McLaren, Sauber и Williams.
Според немското издание на auto motor und sport най-примамлив изглежда вариантът Audi да придобие McLaren, като една от възможностите е да бъде купена дори цялата компания, а не само отбора от Формула 1. Въпросът е , че на този етап настоящите собственици на тимове не искат да продават, тъй като най-накрая се очаква бизнесът във Формула 1 да стане рентабилен заради таваните на бюджетите и нарастващите приходи от телевизионни права. Това бе и причината Islero Investments да отхвърли офертата на Майкъл Андрети за Sauber миналия месец.
Бордът на директорите на VW Group трябва да вземе решение най-късно до 15 декември, когато е поредното заседание на Световния съвет по моторни спортове. Тогава трябва да станат ясни и подробностите около новите задвижващи системи, които ще се използват от 2026 г. нататък.