Изпълнителният директор Руперт Щадлер остава на тази позиция, за да се справя с дизелгейт
Марката Audi в състава на Volkswagen Group обяви най-големите си персонални промени в управлението през последните години, като по този начин се стреми да постави ново начало след скандала с фалшифицирането на показателите за вредните емисии на дизеловите двигатели.
В официална информация от понеделник Audi обявява, че сменя шефовете на финансите Аксел Стротбек, на производството Хуберт Вайтл, на човешките ресурси Томас Сиги и на продажбите Дитмар Вогенрайтер.
Изпълнителният директор Руперт Щадлер, който бе подложен на кръстосан огън от страна на медиите и синдикатите остава на тази позиция, за да се справя с емисионния скандал, както и се очакваше.
Александър Сайц, на 55 г., сменя Стротбек. До момента той заема поста първи вицепрезидент на SAIC Volkswagen.
Брем Шот, на 56 години, е наследникът на Вогнрайтера. Шот е ръководител по продажбите и маркетинга на лекотоварни автомобили на Volkswagen от 2012 г. насам.
53-годишният Венделин Гобел ще ръководи човешките ресурси, като сменя Сиги. Гобел в момента ръководи офиса на Управителния съвет на VW Group. Той е близък съюзник на довереник на главния изпълнителен директор на VW Group Матиас Мюлер и Щадлер.
Петер Кьослер, 58-годишен, ще отговаря за производството и логистиката, като напуска поста си като директор на завода на Audi в Унгария. Кьослер ще смени Вайтл.
Audi не дава никакви подробности за кадровите промени.
Хора, запознати с въпроса, коментираха пред Reuters промените в управлението на немската марка. Един от тях заяви, че Щадлер се ползва с подкрепата на фамилиите Порше и Пийх, които контролират VW Group, поради което договорът му бе продължен с още пет години през май.
Аudi трябва да се справя с отзоваване на огромно количество автомобили, с прокурорско разследване и критиките на синдикатите за скандала за емисиите на дизелово гориво, след като аферата гръмна през септември 2015 г.
Audi призна през ноември 2015 г., че неговите 3,0-литрови V-6 дизелови двигатели са оборудвани със спомагателно устройство за управление, считано за незаконно в Съединените щати, което позволява на превозните средства да избягват емисионни ограничения в САЩ.
Концернът VW Group се съгласи да изплати 25 млрд. щатски долара в Съединените щати, за да удовлетвори исканията на собствениците, регулаторите на околната среда, щатските власти и дилърите и предложи да изкупи обратно около 500 000 автомобила с фалшив софтуер.