Audi ще разшири програмата си за спортни прототипи през 2010 г. Инголщатци ще се включат в новосформираната "Международна купа на Льо Ман", в старта на „СпаФранкоршан” от сериите „Льо Ман” и естествено в класиката „24-те часа на Льо Ман”.
Audi оряза драстично програмата си тази година заради икономическата криза и прекрати участието си в сериите „Льо Ман” в Европа и САЩ. Новият R15 стартира единствено в „12-те часа на Себринг”, „24-те часа на Льо Ман” и „Пти Льо Ман”, като прототипът на германците спечели първото състезание, но претърпя две поражения от Peugeot 908 HDi FAP на „Сарт” и „Роуд Атланта”.
Въпреки че Audi изгуби предимството, което имаше в битката с французите, догодина водещият им тим Joest ще стартира с три автомобила на „Спа” и в „Льо Ман” и с два в новата международна купа. Пилотската линия предстои да бъде уточнена.
Причината германците да разширят програмата си се корени в промените, които организаторите на „Льо Ман” направиха и предстои да направят в LMP1 категорията, както и заради технологичото предизвикателство, признава д-р Волфганг Улрих.
„През 2001 г., на „Льо Ман” участвахме за първи път с TFSI мотор, който впоследствие стана стандартен за серийното производство”, обяснява спортният директор на Audi. „През 2006 г. станахме първият производител в историята на „Льо Ман”, печелил с дизелов автомобил. И в бъдеще ще продължим да използваме LMP1 машините, за да тестваме нови технологии и да прокламираме нашето мото Vorsprung durch Technik (от немски „Напредък чрез технология“) на пистата.”
„Ето защо с радост приветстваме решението на Automobile Club de l'Ouest (организатора на „Льо Ман”) да направи международни серии за LMP1 автомобили. Убедени сме, че тази категория, която е най-атрактивна от гледна точка развитието на технологиите, има страхотно бъдеще и съотвества отлично на времената, в които живеем.”