Немският супер седан с два електрически мотора споделя платформата с Porsche Taycan
Audi представи електрическия супер седан e-tron GT на специално онлайн събитие. Автомобилът е производствената версия на едноименния концепт, който беше представен на автомобилното изложение в Лос Анжелис през 2018 г. Новият модел е конкурент на Tesla Model S и ще бъде на разположение за поръчка в Европа тази пролет. Супер седанът се произвежда в завода в Böllinger Höfe в Некарсулм, Германия.
Външно серийният автомобил практически не се различава от прототипа. Седанът има само конвенционални дръжки на вратите и увеличени странични огледала. Автомобилът получава наклонен покрив, широки въздухозаборници, LED матрични светлини с графични елементи, аеродинамични елементи на каросерията, както и джанти с диаметър 19, 20 или 21 инча. Коефициентът на въздушното съпротивлиние е 0,24.
Интериорът е оборудван с виртуално арматурно табло, аудио система Bang & Olufsen (предлага се като опция), проекционен екран и голям сензорен екран на мултимедийната система. Обемът на багажното отделение е 405 литра.
Новият автомобил е построен върху същата платформа като електрическия Porsche Taycan. Седанът получава две версии - e-tron GT quattro и RS e-tron GT. И двете версии са оборудвани с два електрически мотора и система за задвижване на всички колела. Базовият e-tron GT има мощност 476 к.с.. Когато контролът за стартиране е активиран, мощността на автомобила за кратко ще се повиши до 530 к.с. Автономният пробег на електрическия автомобил, според предварителните изчисления, е повече от 480 км.
Сумарната мощност на Audi RS e-tron GT е 598 к.с. Контролът на старта може да увеличи тази цифра до 646 к.с. за кратко време. Ускоряването от 0 до 100 км/ч ще отнема на автомобила малко над 3 сек. Максималната скорост е 250 км в час.
Немският електрически автомобил е оборудван с трикамерно въздушно окачване, напълно управляемо шаси и, ако клиентът желае, въглеродно-керамични спирачки. Цените на автомобилите ще бъдат обявени по-късно.
sagr
bravo