Новият купе-кросоувър Audi Q5 Sportback с богато оборудване ще се продава и в Европа
Audi представя новия купеобразен кросоувър Q5 Sportback.. Дебютът на автомобила се състоя онлайн. Първоначално беше планирано да бъде показан заедно с обновения Q5 през юни, но в крайна сметка немците решиха да разделят премиерите на тези автомобили. Основните съперници на новия модел от Инголщат ще бъдат Mercedes-Benz GLC Coupe и BMW X4.
Audi Q5 Sportback ще се предлага с версия Advanced и с разширен списък със стандартно оборудване. На клиентите ще бъде предложен и опционалният пакет S-Line, който прилича на Q3 Sportback. Кросоувърът купе се различава от обичайния Audi Q5 по наклонената линия на покрива и разлечва задна врата със спойлер. Коефициентът на съпротивление е 0,30.
Автомобилът получава множество хромирани и сребрести външни елементи, а пакетът S-Line включва инсталирането на трапецовидна редиаторна решетка тип пчелна пита. Въздухозаборниците в предната броня претежават различно покритие. Кросоувърът е оборудван и с декоративна лента между задните светлини и дифузора в долната част на бронята. LED светлените са стандартно оборудване.
Автомобилът е оборудван с трето поколение модулна информационно-развлекателна система MIB 3 и голям сензорен екран. Audi Virtual Cockpit и head-up дисплей се предлагат срещу допълнително заплащане. Много от функциите на автомобила могат да се управляват с помощта на гласа на водача.
В началото на продажбите в Европа, новият Audi Q5 Sportback ще се предлага с единствен дизелов агрегат, който отговаря на най-новите екологични стандарти Euro 6. Мощността на четирицилиндровия редови двигател е 204 к.с. и 400 Нмвъртящ момент. По-късно ще се предлага дизелов двигател със 163 к.с..
Модификацията с базов двигател е оборудвана с предно предаване, всички останали са оборудвани с quattro ultra задвижване на всички колела. За автомобили с шестцилиндрови агрегати по избор се предлага заден спортен диференциал. Спортното окачване е стандартно за новия Audi Q5 Sportback. Срещу доплащане автомобилът може да бъде оборудван с адаптивно въздушно окачване. Като опция се предлага и динамично управление, което може да промени съотношението на кормилното управление в зависимост от ситуацията.