Време е за тест на новото SUV-купе на марката Audi
Компанията Audi отдавна е доказала таланта си да заема най-разнообразни ниши от пазара, като в много случаи реално създава напълно нови сегменти. В случая с новия Q3 Sportback става дума за SUV-купе от горния сегмент на компактния клас, който мнозина очакваха да носи означението Q4. Както лесно може да се предположи, моделът е базиран на техниката на новото издание на Q3, но с по-динамично оформена задна половина на каросерията. Височината на каросерията е намалена с три сантиметра, издувките на калниците са по-отчетливо изразени, а линията на покрива и полегатия завършек на задницата създават доста атлетично излъчване на автомобила.
Вътрешен простор почти колкото в стандартното Q3
С оглед на динамичния страничен изглед на Q3 Sportback, полезният обем в задната част на салона е учудващо изобилен – не на последно място благодарение на регулируемата с 13 сантиметра в хоризонтална посока седалка. Единствено за по-високи пасажери мястото във височина би могло да създаде известни поводи за недоволство, но все пак говорим за купе с четири врати, макар и във вид на SUV, така че това е повече от нормално. Номиналната вместимост на багажника е като при конвенционалния събрат – цели 530 литра, единствено максималният обем след сгъване на задните места е намален със 100 литра и тук възлиза на 1400 л, което пак е много добра стойност за класа.
На първия ред нещата са точно такива, каквито вече ги познаваме от Q3, и това е чудесна новина за почитателите на марката – технократската атмосфера, изчистеният дизайн и отличното качество на материалите и изработката сред сериозните преимущества и за модификацията Sportback. Мултимедийното оборудване, възможностите за свързаност и асистиращите системи са сред най-доброто, което може да бъде открито в класа, което напълно подобава на имиджа на Audi.
Също типични за марката са и богатите възможности за допълнително оборудване и индивидуализация, които лесно могат да покачат значително цената на модела. Вариантите за ходовата част са общо три – стандартно изпълнение, спортно окачване и версия с адаптивни амортисьори, която се справя най-добре с постигането на широк шпагат от добра возия до динамично поведение при спортно шофиране.
Активно пътно поведение
Серийното прогресивно кормилно управление осигурява доста приятна водимост с определени спортни нотки, а в зависимост от избраната комбинация от колела и гуми начинът, по който Q3 Sportback се държи при динамичен маниер на шофиране може да бъде и осезаемо по-активно от това на нормален представител на серията Q3.
Впечатленията от задвижването, което при тестовия екземпляр включваше двулитров дизелов двигател със 190 конски сили и 400 нютонметра, седемстепенна трансмисия S tronic с два съединителя и система за задвижване на четирите колела quattro са на обичайното за изброените агрегати високо ниво – моторът печели симпатии с мощна тяга, добри маниери на работа и умерен апетит за гориво, предавателната кутия върши работата си много добре, а сцеплението е отлично при почти всякакви условия.
Доплащането за Q3 Sportback e в рамките на около 3000 лева и се придържа в доста скромни граници, така че изборът между двата каросерийни варианта на модела остава най-вече въпрос на вкус.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов