Цените на обновения модел ще започнат от около 31 000 евро
Audi ще пусне на пазара новото Q5 в средата на 2016 г. , нашите ловци на прототипи успяха да издебнат в обектива си второто поколение на компактния всъдеход. Audi предлага първото поколение на Q5 от 2008 г. насам. Новият модел тръгва към нас след малко ревизиране.
Новото Audi Q5 губи 100 килограма
Дизайнерското студио на Q6 E-Tron Quattro направи пръв преглед на дизайна на новото Audi Q5 на изложението IAA. С малко въображение човек може да си помисли, че току-що представеното Audi Q7 е късо.
Това изобщо не би създало технически проблем, защото, подобно на всички модели на новите Audi A4, Q7 и Q5 също се базират на разширената модулна надлъжна конструкция(MLB Evo). Разбира се, миксът от високоякостни стомани и алуминий няма да успее да намали теглото, както при големия брат с 325 кг, но въпреки това новото Audi Q5 постигна 100 кг по-малко. В зависимост от двигателя и задвижването теглото на Q5 от първото поколение се движи в диапазона между 1995 и 1795 кг.
Опция от матрични светлина за Q5
Когато в средата на 2016 Audi Q5 с предно и задвижване на всички колела слезе от поточната линия на вексиканския завод на VW в Сан Хосе Чиапа, компактният SUV ще грабва вниманието с гигантска триизмерна радиаторна решетка, в съседство с тесни фарове. Непосредствено под фаровете, които могат евентуално да бъдат оборудвани с LED Matrix-светлини, се показва огромна престилка. Контурираният преден капак води погледа към задната част, гнездата на калниците са уширени, две гънки се простират до задната част. Отзад покривът е наклонен и завършва с малък спойлер. За разлика от линията на покрива, тази на прозореца леко се качва нагоре и така придава на новото Audi Q5 повече динамика.
Audi ще пусне Q5 също и като RS Q5
Говорейки за динамика: Под капака на двигателя за пръв път задвижващият агрегат е плъгин хибрид, който съчетава задвижването на всички колела в E-Quattro. Тази техника беше монтирана в студията Audi Allroad Shooting Brake и представена на автомобилното изложение в Детройт през 2014 - тя комбинира един мощен 292 к.с. 2.0 TFSI с два електрически мотора на предната и съответно на задната ос. Отпред електрическият двигател е с мощност 40 кВт, а на задната ос - 85 кВт. Тогава Audi Q5 с двулитровия бензин ще генерира 252 к.с. .
Иначе Audi използва познатите четири- и шестцилиндрови двигатели за кросоувъра, а по-късно ще пусне и SQ5 TDI. Той вероятно ще развива повече от досегашнити 313 к.с., възможно е дори да забие стрелката на 330 к.с. Разбира се, Audi би могъл също да проектира успеха на RS Q3 в Q5.
Интериорът на Audi Q5 се базира също на Q7, както и на други модели. Операционната концепция е от новото А4, срещу допълнително заплащане се предлага и виртуален кокпит, познат от ТТ. Интегрирането със смартфон е същото като при големия брат Q7, на борда има и навигация MMI плюс.
Цените на новото Audi Q5 ще започнат от около 31 000 евро.