BMW X3 xDrive30d с мощния трилитров дизел ще премери сили с другия си баварски съперник - Audi Q5 3.0 TDI quattro. Кой ще надделее в спора – BMW или по-тежкият SUV модел Audi, предстои да разберем от сравнителния тест.
Неравни трасета и потоци – често срещано явление сред планинските местности в Алгои. Това обаче не смущава двамата герои в днешното съревнование. Но пък човек винаги се замисля, дали в действителност би искал да потопи своето малко бижу на четири колела в калните маршрути на планинските усои. Всъщност това не е особено голяма дилема, след като изящните 18-цолови алуминиеви колела, серийно монтирани на двете возила, биха могли по светкавичен начин да придобият своя първоначален блясък. Без коментар остават специално лакираните брони против надраскване.
Audi Q5 трябва да отстъпи на BMW X3
Беда – тази дума не важи за двата всъдехода, благодарение на техните трилитрови шестцилиндрови двигатели. BMW X3 се изправя срещу Audi Q5 със своите 258 к.с. и 560 Нм. Представителят от Инголщат разполага респективно с мощност от 240 к.с. и 500 Нм.
Важна част от сравнителния тест представляват планинските възвишения, където Audi Q5 отстъпва преднината на своя баварски съперник. Причина за това се крие в по-леката каросерия на BMW (1925 кг). По-тежкото с 49 кг Audi, все пак не се предава и влиза с достойнство в двубоя с прекия си съперник от Мюнхен.
На магистралната отсечка BMW X3 взима трисекундна преднина пред Audi Q5 при скорост от 180 км в час. За жалост обаче мюнхенският всъдеход регистрира относително шумна работа на двигателя при високи обороти за разлика от по-тежкия си съперник от Инголщат.
Безупречни автоматични трансмисии
Абсолютна хармония и нормален режим на работа, двигателите на двете возила се чувстват най-уютно при 2000 оборота в минута. Голям принос за това имат стандартните за двата модела автоматични трансмисии. Интересното в тях е, че се различават напълно в концептуално отношение – седемстепена автоматична скоростна кутия задвижва Audi Q5, снабдена с двоен съединител, докато от BMW залагат на осемстепената Steptronic. И двете предавателни кутии служат успешно при спускане като моторна спирачка на ниска предавка.
Отново на пътя, спринт до следващия светофар. Миг застой на червен сигнал. Поглед върху изящните форми на X3. Неговата серийна старт-стоп система спира и рестартира двигателя сигурно и надеждно. Непрестанното ON-OFF, ON-OFF навярно често смущава пасажерите, но привилегията от това личи най-добре на бензиностанцията. Девет литра разход на гориво през целия тестов ден и 6,6 литра на 100 километра среден разход се явяват една доста добра величина за BMW X3.
Audi Q5 с по-висок разход на гориво
Audi Q5, чийто трилитров дизелов агрегат не е снабден със старт-стоп, регистрира по-висок разход от този на съперника си от Мюнхен. 9,9 литра през тестовия ден и 7,3 литра на 100 километра е изразходваното гориво на Audi. Това представлява един голям недостатък и по отношение на околната среда.
Свежо презареждане на резервоарите дава възможност на сравнителния тест да продължи. Предстои слаломната отсечка. И двете превозни средства са снабдени с опционални адаптивни амортисьори (при Audi те струват 1 400 евро, a X3 може да се снабди с тях срещу 1 100 евро). Вероятно по-скъпите с 300 евро амортисьори на Audi Q5 будят немалка изненада, тъй като автомобилът демонстрира подчертана нестабилност и колебливост по отношение на управлението в скоростната отсечка.
BMW X3 е по-пъргав
BMW X3 остава в по-неутрална позиция, демонстрира прецизно управление и ясна пъргавина. Във всеки случай и двете тествани возила проявяват подчертано спортно поведение, което личи съвсем явно и не се нуждае от доказателства. При непредвидени ситуации, системите за сигурност показват великолепна съгласуваност – плавни стабилизиращи системи, стабилна спирачна система и шест въздушни възглавници.
Audi Q5 предоставя система за контрол на поведението на пътя, която подпомага водача, веднага щом той се отклони от платното. Тази опция обаче не се предлага за BMW X3. За сметка на това баварският представител е оборудван с изключително удобни спортни седалки (с доплащане), които предоставят достатъчно странична опора и завиден комфорт.
Audi Q5 предоставя отлична видимост и функционалност
Впечатляващо е товарното пространство и при двата тествани автомобила. То възлиза на 540 и 550 литра обем, което ги прави почти равни. Предимствата на Audi в салона обаче се изразяват не толкова в обема, а във функционалността и отличната видимост, която той предоставя. Облегалката на задната седалка може да бъде регулирана по височина и позиция, но това се предлага като опция, чиято цена възлиза на 200 евро. BMW X3 разполага с 2.4 тона капацитет за прикачен товар и едно практично багажно отделение..
Луксът разбира се струва своята цена. Базовата цена на Audi Q5 3.0 TDI започва от 48 000 евро, а по-мощният с 18 конски сили BMW X3 xDrive30d, струва само с 452 евро повече. Срещу тях вие получавате аудиосистема със CD, автоматична климатична инсталация, парктроник и множество ниши и поставки, които допринасят за комфорта и удобството на борда на двата всъдехода. В добавка към всичко това са и 18-цоловите колела. В списъка с опционалното оборудване попадат още множество екстри, които обаче променят цената драстично.
Порядъчно икономични или високо разходни?
Повече или по-малко дизел по време на пътуването, това решава единствено водачът. Ако искате да усетите тръпката от високите скорости по магистралата с над 170 км в час, то разходът на гориво неминуемо ще достигне до десет литра на сто километра. Все пак един SUV си остава тежък и обемист. При развлекателна разходка из планинските местности той може да падне от един до два литра по-малко, което прави двата автомобила една чудесна алтернатива на пазара.
Оценка
1. BMW X3 xDrive 30d - 519 точки
Мощният, но въпреки това икономичен двигател на BMW X3 xDrive 30d му помагат безусловно да измъкне победата в и без това оспорваната битка със своя опонент. Най-голям дял за първото място се полага обаче на прецизното управление и комфортното окачване. А що се отнася до оборудването и удобствата в купето – те въобще не подлежат на критика. По отношение на базовата цена и допълнителните екстри двата всъдехода са доста близки по между си.
2. Audi Q5 3.0 TDI quattro - 507 точки
По-големият, но сигурен Audi Q5 3.0 TDI quattro отстъпва на на BMW X3 -Drive 30d в сравнителния тест. Това се дължи на по-лакомия мотор, нестабилното управление, както и на смущаващите скърцания по неравни маршрути. Високата консумация, която от своя страна предопределя ниските шансове за препродажба, отнема окончателно победата на представителя от Инголщат.
Технически данни
1. BMW X3 xDrive 30d - 519 точки | 2. Audi Q5 3.0 TDI quattro - 507 точки | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 258 к.с. при 4000 об./мин | 240 к.с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,2 сек | 6,5 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- | --- |
Максимална скорост | 230 км/ч | 225 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
6,0 л | 7,6 л |
Базова цена | --- | --- |
Fukushima!
Да бе!!!! Видехме го японското.....
японеца
не стааат..... по слаби са от всичко японско