Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Q5, Mercedes GLK, BMW X3: За всекиго по нещо

09.04.2009 11:09 10
10
2571841788

Q5 и GLK са новите предложения на Audi и Mercedes в компактния SUV сегмент. Дали двата автомобила ще успеят да надвият утвърдения си опонент BMW Х3? Сравнение на версиите с четирицилиндрови дизелови двигатели.

Откакто разходът на гориво се превърна в понятие, което повечето хора споменават с особено неудоволствие, продажбите на пълноразмерните високопроходими автомобили съвсем закономерно започнаха да падат. От друга страна обаче, обичта на публиката към компактните SUV модели засега не отслабва - особено в премиум сегмента, където по традиция цената не е най-важният фактор.

Светата троица

BMW X3 оправда високите очаквания на баварския производител и се превърна в истинска златна мина за компанията. Вечните конкуренти Mercedes и Audi насочват новите си оръжия GLK и Q5 към същите цели, само че всеки - по свой собствен начин.

Приоритетите на двата модела са съобразени с философиите на марките - докато Audi категорично заявява желание да последва BMW в стремежа към максимална динамика на пътя, Mercedes неслучайно обозначава новото си творение като GLK – този автомобил е замислен като „миниатюра” на колоса GL. Това означава, че пред нас стои машина с ръбати форми, които не всеки ще определи като привлекателни. Не може да се отрече обаче, че с правите си линии и необичайно косо падащото челно стъкло предизвикателният GLK просто не може да бъде объркан с друг представител на класа.

Audi са използвали точно обратната тактика – те са се опитали да се харесат на всички. Автомобилът им изглежда добре, но вероятността да предизвика дискусии по отношение на дизайна е почти нулева. В голяма степен същото се отнася и за BMW, което може би се дължи най-вече на факта, че отдавна сме свикнали с Х3.

Вкусът на времето

Практическите качества, на които клиентелата на SUV автомобили обикновено отделя огромно внимание, са на приблизително едно и също ниво и при тримата опоненти. Визуално BMW изглежда с една идея по-компактен от двамата си противници, което проличава по-ясно по вътрешния обем. Всеки от тестовите кандидати обаче предоставя отлични възможности за превозване на четирима души. Мястото за багаж също е в изобилие – под дъното на нормалния си багажник Mercedes предлага допълнително пространство, друго негово предимство е равният под при сгъване на задните седалки. Audi и BMW се представят добре, но не са чак такива майстори на товаро-разтоварните дейности като модела от Щутгарт.

Предвид високите цени е съвсем логично очакванията към качеството на изработката да са завишени, като по този показател Audi показва леко превъзходство. BMW и Mercedes също са извънредно солидни, но присъствието на радващи сетивата материали и детайли е малко по-скромно, отколкото в Q5. При Mercedes функционалността е поставена на пиедестал – боравенето с всеки уред е опростено до теоретичния максимум. Системата MMI на Audi изостава с една генерация, при BMW също има място за някои дребни подобрения в ергономията.

Въобще настоящият тест показва по много впечатляващ начин с какви бързи стъпки се движи прогресът в тази автомобилна категория. До подобни изводи можем да достигнем при изучаването на куп детайли. Например дизеловият двигател на BMW, който продължава да трупа ценни точки с най-добрите динамични показатели и най-ниския разход на гориво, звучи почти грубо, поставен в пряко сравнение с другите два модела. Агрегатът на Audi разполага с модернизирана технология за директно впръскване на горивото в цилиндрите и показва добри маниери на работа, но за сметка на това харчи значително повече, отколкото X3. От друга страна, GLК се нуждае точно от толкова гориво, колкото и Q5. Което е учудващо с оглед на обстоятелството, че под предния си капак той разполага с най-авангардната техника с два турбокомпресора.

Черната кутия

Като плавност на работата и бързина на реакциите при подаване на газ двигателят на Mercedes бележи абсолютен връх в този тест, но надписът BlueEfficiency на предните калници предизвиква очаквания, които остават неизпълнени.

Защо се случва така? Отговорът е доста прост - Mercedes е не само най-тежкият от трите атомобила в теста, но и единствен се предлага само с автоматична трансмисия. Затова пък със сигурност не е нужно да отделяме много време в приказки за качествата на седемстепенния автоматик на марката – той отдавна се е доказал като едно от най-добрите предложения в тази област.

Шестстепенните ръчни кутии на BMW и Audi също могат да се похвалят с безупречна прецизност. И при двата модела предавките се сменят като от само себе си, така че работата със скоростния лост заслужава да се нарече по-скоро удоволствие, отколкото натоварване. Така предавателните кутии на трите претендента получават еднаква оценка – в крайна сметка производителите са тези, които решават дали да заложат на механиката или автоматиката в подобни случаи. Audi Q5 скоро ще започне да се предлага и с автоматична трансмисия, а от BMW отдавна предоставят на клиентите си избор между двата вида предавателен механизъм.

На пътя

Най-важното според нас е хармонията на цялото, а тя е налице. На BMW и Audi им подхожда да са с механични скорости, тъй като и двата модела са с динамично ориентиран нрав и се карат също толкова приятно и леко, колкото спортен седан. А пришпорването им по завои е чисто удоволствие. Разбира се, всичко на този свят си има цена и в конкретния случай тя се плаща по лоши пътища – специално резервите на BMW се изчерпват рано и неравностите започват да се предават почти нефилтрирани към салона. Вълнообразната пътна настилка предизвиква мощни вертикални сътресения на каросерията.

От Audi са се справили по-добре с компромиса между удобство на возене и стабилно пътно поведение - Q5 е стегнат, но не некомфортен. Или поне така му се струва на човек, докато не се качи в Mercedes... Казваме това просто защото, ако има компактен SUV, достоен да служи като пример в учебника за понятието „комфорт на возене”, това със сигурност е именно GLK – този автомобил преодолява неравности от всякакъв тип с неизчерпаема компетентност. Возията на Mercedes ще получи още по-висока оценка от тези, които пътуват на задната седалка – при Audi и особено при BMW те са в непрекъснато състояние на принудителна "разходка" върху местата си.

В завой управляемостта на Mercedes изглежда по-тромава спрямо постиженията на Х3 и Q5, страничните колебания на каросерията също се проявяват по-отчетливо. За недостатъци в активната безопасност обаче не може и да става и дума – комбинацията от прецизно настроена система ESP и високоефективна система за задвижване на четирите колела парира в зародиш всяка предпоставка за нестабилност.

Без субективизъм

Очевидно разликите са в усещането, което оставят автомобилите у водача – точно това показват обективните и безпристрастни показания на измервателната апаратура. В изпитанията за поведение на пътя Mercedes е на едно и също равнище с другите два модела, фрапиращи различия няма и при резултатите от спирачните тестове, откроява се единствено Q5 с най-доброто постижение за спиране от 160 км/ч.

Казаното дотук като че ли предопределя крайния резултат. В един сравнителен тест, който засяга всички аспекти, победителят най-често е този, който не си позволява сериозни слабости по нито един критерий, а не модел, блеснал в дадена категория, но изостанал в друга.

Затова първото място отива при Mercedes, сребърният медал е за Audi, като малката разлика в точките показва ясно, че говорим за два близки като качества автомобила. Годините зад гърба на BMW оказват своето влияние и въпреки великолепното сцепление при всякакви условия Х3 остава на трета позиция.

Текст: Гьотц Лайрер
Снимки: Ахим Хартман, Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Mercedes GLK 220 CDI - 513 точки

1. Mercedes GLK 220 CDI - 513 точки

Този автомобил е един истински Mercedes, който изпъква на първо място с великолепния си комфорт. Липсата на спортни амбиции в пътното поведение не се отразява негативно на сигурността, а новоразработеният двигател е много хармоничен, но можеше да бъде по-икономичен.

2. Audi Q5 2.0 TDI - 508 точки

2. Audi Q5 2.0 TDI - 508 точки

Усещането от управлението Q5 е като от спортен седан, а за всъдеходите напомня единствено външността. Заради динамичния нрав донякъде е пожертван комфортът на возене, а разходът на гориво оставя поле за подобрения от страна на производителя.

3. BMW X3 2.0d - 480 точки

3. BMW X3 2.0d - 480 точки

Баварската машина показва най-добрите динамични показатели и най-ниския разход на гориво. BMW се отличава с редица класически за марката предимства, сред които спортното пътно поведение. В определени аспекти обаче възрастта на модела започва да се усеща.


Технически данни

1. Mercedes GLK 220 CDI - 513 точки 2. Audi Q5 2.0 TDI - 508 точки 3. BMW X3 2.0d - 480 точки
Работен обем --- --- ---
Мощност 170 к. с. при 3200 об./мин 170 к. с. при 4200 об./мин 177 к. с. при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,4 сек 10,5 сек. 9,0 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 37 м 39 м
Максимална скорост 205 км/ч 204 км/ч 206 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,4 л 9,4 л 8,7 л
Базова цена 77 887 лева 75 335 лева 73 600 лева
Коментари

mercedes
samo da vi kaja 4e Bavarcite sa palni bokluci.Vie si vikate "eee Bavarec ima mnoo konski sili i e mnoo mo6ten diga ot 0-100 za neznam si kolko sekundi".Davi kaja 4e si4ki bavarci sa mo6tni i za tva motorite im se skapvat na 5ta godina.Edin prqtel si kupi BMW X6 s nadejdata da ko kara bez da go remontira pone 10 godini,sha vi kaja 4e na 3 godina motora sr razvali i se e ravalil za tva 4e nee bil mnoo ka4estven i e bil mnoo mo6ten.Za mene edin 2ta nai dobri jipa na Mercedis i kato cqlo ot nemskite firmi tvasa GLK i ML

човекът с несериозните комента
Борисе от много каране ти е останало време и да пишеш.

борислав
Пичове коментарите ви са обсолютно несериозни,пък и вие нямате пари за тези коли.Един съвет правете като другите просто въздишайте,ние отиваме да караме.

Brabus
Молоумието зад гърба на BMХ оказват своето влияние и въпреки великолепното сцепление при всякакви условия Х3 остава на ТРЕТА позиция. >:-) >:-) >:-)

AMG
Мхм то се вижда кой е номер 1! БМХ са все много силни за това от 10 години в Ф1 нищо не правят. Карай си Е36 на село и си трай >:-) >:-) >:-) >:-)

BMW
хаха, само дето напоследък рядко са номер 1 мерджаните :-(|)

умник
Някой май е чел предишни мой коментари. :-D А момчето с печките и скайп номера си дава.

umnik
aman ot takiva razbirachi deto si "karat" kolite ot spisaniata samo a za istinskite samo si mechtajat.

aman ot pe4ki
za6to ne sravnqvate i benzinovi dvigateli,a samo pe4ki audi s 2.0-211hp 8.5L 0-100 7.2sek 40 000 evro sravneno s mercedes glk 280-230hp 10.2L o-100 7.6sek 43 554 evro i dvata avtomatik -7 skorosti i koi 6te e pobeditel togava

Mercedes
Винаги номер 1!

comments powered by Disqus