Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Q7 3.0 TDI срещу Mercedes GL 320 CDI: Големите са на ход

27.11.2006 23:11

С дължината си от над пет метра Audi Q7 3.0 TDI и Mercedes GL 320 CDI определено не напомнят за нито един от аспектите на понятието “икономия”. Това на практика са двамата най-големи европейски представители в горния сегмент на категорията SUV.

Трилитровите V6-дизелови двигатели на тези два модела се грижат за сравнително разумен разход на гориво, особено с оглед на чудовищното тегло на четириколесните колоси. Сравнително малкият на пръв поглед работен обем при Q7 3.0 TDI и GL 320 CDI по никакъв начин не е попречил на постигането на крайно впечатляващи стойности на мощността и въртящия момент – 224 к. с. и 510 Нм при Mercedes и 233 к. с. и 500 Нм при Audi.

Специално Audi Q7 се доказва дори като същински спринтьор – при него  границата от 100 км/ч се преминава едва след 8,6 секунди, за същото упражнение на по-тежкия с около 200 килограма Mercedes са му необходими две секунди повече. Като цяло V6-двигателят на създава впечатление за повече пъргавина и спонтанност при натискане на педала на газта.

За сметка на това, звукът на задвижващия агрегат на модела от Инголщат е доста по-отчетлив, отколкото при конкурент от Щутгарт, чиято дизелова природа трудно би могла да бъде разпозната по акустиката. Освен това, трансмисията на GL разполага с дълга седма степен, която при максимална скорост смъква нивото на оборотите с около 500 завъртания на коляновия вал в минута.

Комфортът на превключване

е на върхово равнище и при двата автомобила, но все пак и тук можем да отбележим някои дребни недостатъци: например автоматикът на Audi Q7 би могъл да реагира и по-спонтанно при подаване на газ, а при намаляване на темпото при GL преминаването на по-ниски предавки става с леко придърпване. Q7 определено предлага по-спортното поведение на пътя – изключително директната кормилна уредба позволява на огромния автомобил да се управлява с лекота и учудваща прецизност, и то независимо дали се движите по асфалт или по черен път.

В това отношение GL също се представя крайно добре, въпреки че в завой не показва чак толкова силно изразен спортен афинитет, но все пак управляемостта е повече от респектираща за SUV с подобни размери и тегло. Известно недоволство създава единствено неособено директното управление, което изисква повече работа с волана. Затова пък когато става дума за комфорт, Mercedes GL просто не оставя незадоволени желания – системата за пневматично окачване филтрира еднакво добре както малките, така и по-големите неравности по настилката.

Равносметката от теста

показва, че Mercedes GL успява да победи Audi Q7 и може да се определи като още по-добрият избор, но цената му е доста по-солена от тази на представителя на марката с четирите обръча.

 

Коментари
comments powered by Disqus