Дойде време кралят на въртящия момент негово величество 4,2-литровият V8 TDI да възседне своя породист жребец Q7. С пълно бойно снаряжение и 760 Нм двамата се отправят на поход към непознати територии.
Междувременно дори внушителните размери на Q7 не са достатъчни, за да привлекат вниманието на минувачите по улицата. SUV моделът на Audi е на пазара повече от година и вече се е превърнал в нещо обикновено за автомобилното ежедневие. Единственото, което може да го върне в светлината на прожекторите, е новият 4,2-литров осемцилиндров дизелов двигател, който със своите 760 Нм по настоящем оглавява класацията за максимален въртящ момент в сегмента на високопроходимите автомобили. Агрегатът слага в джоба си дори петлитровия V10 TDI на Touareg, който генерира 750 Нм.
Разбира се очакванията на публиката към такава комбинация от тяга и собствено тегло са завишени. Всъщност за разлика от очертаващия се като най-достоен кокурент на Q7 4,2 TDI - Mercedes GL 420 CDI (700 Нм), който си пада повече по американския спокоен стил на шофиране, продуктът на Audi е настроен съвсем по европейски. Той предава на водача и пътниците истинско усещане за динамика... Все пак доколкото това е възможно в класа на най-големите и тежки SUV.
Мощен дизелов V8
Още няколко километра след потеглянето осемцилинровият V8 TDI ни убеждава да насочим към други области търсенето на слабости в автомобила. Без забавяне или осезаема "турбодупка" агрегатът преобразува подадените команди в чудовищно ускорение, а коляновият вал получава максимален въртящ момент още при 1800 оборота в минута. Неговата common rail технология, използваща пиезокристали, прави Q7 4,2 TDI най-мощния дизелов всъдеход на световния пазар произвеждан серийно.
Достигайки 3800 оборота, моторът впряга цялата си мощност, а двойното задвижване и опционалните 19-цолови колела не позволяват и грам приплъзване. При невнимателно боравене с педала на газта обаче съществува опасност от навлизане в "личното пространство" на движещия се отпред автомобил.
Беден на вибрации
Двигателят работи култивирано и хармонично и оставя субективното усещане за поне седемлитров бензинов мотор. Различните навици на шофиране не променят нивото на шум и дори при висока скорост в купето не проникват звуци от обтичане на въздушни маси. Въздушното съпротивление спира ускорението на Q7 чак при 236 км/ч.
Разходът на гориво от 12,5 литра на 100 км е респектиращ за автомобил с тези мащаби и отново изпъква в сравнение с конкуренцията (GL 420 CDI гори 13,6 л/100 км).
Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: auto motor und sport
Оценка

Audi Q7 4.2 TDI
Дизеловият V8 на Q7 може да се похвали с възхитително плавна работа и чудовищни резерви от мощ. Наред с това, Q7 отново печели симпатии с традиционните си качества като просторен интериор и солидна изработка. Прекалено рязкото потегляне на автомобила обаче изисква период на привикване.
Технически данни
Audi Q7 4.2 TDI | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 240 кВт (326 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,7 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
37 м |
Максимална скорост | 236 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
12,5 л/100 км |
Базова цена | 70 500 евро |
LX570
до Стефан - ами който му е в класа.. например LX570, който си е Land Cruiser V8, за Американския пазар(а този джип може да отиде навсякъде.. от личен опит)или Lexus GX 460 (база- Лand Cruiser 150). Като цяло за мен най-добрата кола от този клас би била Lexus LX570 с V8 дизел, жалко че не го предлагат. Карал съм и Q7 3.0 TDI. Сравнително спортно му е окачването,но е със слаби качества извън пътя, чести посещение в сервиза и много скъпа поддръжка. Също разхода на гориво е далече от каталожните цифри - около 16/100 средно.
Стефан
до LEXUS А кой Лексъс може да го бие off-road
ilan
Това е автомобил ,съчетаващ в себе си мощ и първокласен лукс,а донякъде и респектиращ офроуд талант.Все пак почти никога не ни се налага да ходим в планината,нали P.S.Сравненията на Q7 с автобус и катафалка,които прочетох в някои от коментарите,са неуместни и обидни.Хората,които са ги писали,въобще не разбират от коли. Между другото,цената на Аudi Q7 4.2 TDI общо с ДДС-то е 188000 лева,но инвестицията си заслужава.
daf95ati
това много прилича на Infiniti.може да се ползва за бизнеса например.за частна погребална агенция.
Prodan4YyYyY
Audi q7 si e nai-qkata kola :)
skoda
touareg си е кралят.Той се доказа като тегли 155-тонен Боинг,а Ауди само се кефи с мощния си двигател.Q7 е кралят на автобусите
LEXUS
Този автобус :p е ясно,че няма никакви Off-road качества.И всъщност кралят на кое е?....кралят на автобусите?!...на междуградските автобусни превози?!.....
Румен
Audi Q7 4,2 TDI: Да живее кралят! те хората много хубаво са го казали ;)
Ценител
Авторът на статията-нали си е германец, си хвали родния автобус! Но не казва при спускане на тези 2-3 тона по заснежено шосе със завои в кое "пространство" ще се озове това МПС.
Веселин Любенов
Това е нещо много истинско и впечатляващо от всички гледни точки!