На 14 и 15 юни Audi ще стартира за десети път в легендарното състезание за издръжливост „24-те часа на Льо Ман”. За немския производител това е нещо повече от възможност за осма победа във френската класика, защото пистата е мястото, където новите технологии преминават необходимия тест, за да поемат към серийното производство.
Създателят на TDI двигателите е насочил развойната си дейност към следващата генерация дизелови агрегати с помощта на Audi R10 TDI. Тяхното бъдеще е сигурно, защото на „Льо Ман” Audi доказа, че спортната динамика и икономичността не са задължително противоречащи си термини.За трета поредна година Audi застава на стартовата решетка на „Льо Ман” с R10 TDI, който бе представен в края на 2005 г. и моментално стана център на внимание. Още при първия си опит прототипът на немската марка спечели френската класика и стана първият дизелов автомобил, реализирал подобен успех. През 2007 г. R10 TDI отново триумфира на пистата „Сарт”. В края на тази седмица Audi Sport Team Joest има напълно реален шанс за хеттрик – цел, която отборът е реализирал вече веднъж с предшественика R8 в годините 2000, 2001 и 2002.
Audi залага на ефективността и надеждността за десетото си участие на „Льо Ман”. В третата си година R10 TDI вече не е най-бързият прототип на решетката или поне не e най-бързият в рамките на една обиколка. В дълги серии обаче превъзхожда останалите претенденти за титлата. Audi Sport Team Joest има напълно реален шанс за победата, тъй като едно от най-важните условия за нея на „Льо Ман” е да губиш максимално малко време в бокса за презареждане.
Двигателят V12 TDI, чиято максимална мощност е приблизително 650 к. с., е значително по-икономичен от прекия си съперник, който „бие” под капака на Peugeot 908 Hdi FAP. Този показател и високата надеждност на R10 TDI, който без проблеми премина 30-часовия тест за издръжливост през април, са двата основни коза на марката. В допълнение конструкцията на автомобила е такава, че да може евентуалните повреди да бъдат отстранявани възможно най-бързо.
Пилотите и отбора са едно цяло. Със спечелените девет победи екипът на Райнхолд Йост е най-успешният отбор в историята на „Льо Ман”. Пилотската линия е същата като миналата година. Рекордьорът Том Кристенсен, триумфирал седем пъти на „Сарт”, и останалите осем представители на марката (Биела, Пиро, Вернер, Капело, Макниш, Лур, Према и Рокенфелер) имат общо 23 победи на легендарното състезание.
Audi е печелил „Льо Ман" общо седем пъти. Ако към тези победи прибавим успеха на Bentley Speed 8 от 2003 г., оборудван с разработения от Audi Sport TFSI агрегат, то Audi Technology няма конкуренция от 2000 година насам. Отборът на спортния директор на компанията д-р Волфганг Улрих ще направи всичко възможно традицията да продължи и през този уикенд.