Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi R10 TDI: Трета стъпка към върха

10.06.2008 10:06

На 14 и 15 юни Audi ще стартира за десети път в легендарното състезание за издръжливост „24-те часа на Льо Ман”. За немския производител това е нещо повече от възможност за осма победа във френската класика, защото пистата е мястото, където новите технологии преминават необходимия тест, за да поемат към серийното производство.

Създателят на TDI двигателите е насочил развойната си дейност към следващата генерация дизелови агрегати с помощта на Audi R10 TDI. Тяхното бъдеще е сигурно, защото на „Льо Ман” Audi доказа, че спортната динамика и икономичността не са задължително противоречащи си термини.

За трета поредна година Audi застава на стартовата решетка на „Льо Ман” с R10 TDI, който бе представен в края на 2005 г. и моментално стана център на внимание. Още при първия си опит прототипът на немската марка спечели френската класика и стана първият дизелов автомобил, реализирал подобен успех. През 2007 г. R10 TDI отново триумфира на пистата „Сарт”. В края на тази седмица Audi Sport Team Joest има напълно реален шанс за хеттрик – цел, която отборът е реализирал вече веднъж с предшественика R8 в годините 2000, 2001 и 2002.

Audi залага на ефективността и надеждността за десетото си участие на „Льо Ман”. В третата си година R10 TDI вече не е най-бързият прототип на решетката или поне не e най-бързият в рамките на една обиколка. В дълги серии обаче превъзхожда останалите претенденти за титлата. Audi Sport Team Joest има напълно реален шанс за победата, тъй като едно от най-важните условия за нея на „Льо Ман” е да губиш максимално малко време в бокса за презареждане.

Двигателят V12 TDI, чиято максимална мощност е приблизително 650 к. с., е значително по-икономичен от прекия си съперник, който „бие” под капака на Peugeot 908 Hdi FAP. Този показател и високата надеждност на R10 TDI, който без проблеми премина 30-часовия тест за издръжливост през април, са двата основни коза на марката. В допълнение конструкцията на автомобила е такава, че да може евентуалните повреди да бъдат отстранявани възможно най-бързо.

Пилотите и отбора са едно цяло. Със спечелените девет победи екипът на Райнхолд Йост е най-успешният отбор в историята на „Льо Ман”. Пилотската линия е същата като миналата година. Рекордьорът Том Кристенсен, триумфирал седем пъти на „Сарт”, и останалите осем представители на марката (Биела, Пиро, Вернер, Капело, Макниш, Лур, Према и Рокенфелер) имат общо 23 победи на легендарното състезание.

Audi е печелил „Льо Ман" общо седем пъти. Ако към тези победи прибавим успеха на Bentley Speed 8 от 2003 г., оборудван с разработения от Audi Sport TFSI агрегат, то Audi Technology няма конкуренция от 2000 година насам. Отборът на спортния директор на компанията д-р Волфганг Улрих ще направи всичко възможно традицията да продължи и през този уикенд.

Коментари
comments powered by Disqus