Audi представи новия прототип, с който ще участва в „24 часа на Льо Ман“. R15 TDI е оборудван с 5,5-литров дизелов V10, чиято пикова мощност е 600 к. с., а максимален въртящ момент – 1050 Nm.
„R15 TDI включва множество технически решения, които никога досега не са били използвани в спортен прототип“, коментира спортният директор на Audi д-р Волфганг Улрих. „В някои области сме поели по съвсем различен път.“Най-съществената промяна в R15 TDI спрямо предшественика R10 TDI е новият дизелов агрегат. Цилиндрите вече са с два по-малко (V10 срещу V12), размерите са по-компактни, съответно и теглото е редуцирано значително, без това да се отрази върху динамичните качества на агрегата.
Системите за принудително пълнене и директно впръскване на горивото са преработени основно, което според инженерите на Audi ще доведе до по-добра еластичност на двигателя, по-нисък разход на гориво, което е изключително важно в състезанията за издръжливост, и не на последно място – до по-ниски нива на вредни емисии. R15 ще получи подобно на основния си съперник Peugeot 908 HDi FAP филтър за твърди частици.
Електрическата система на R15 TDI също е нова. За първи път прототипът на немската компания ще използва литиево-йонна акумулаторна батерия, която е значително по-лека от конвенционалната. Светодиоди ще отговарят за късите светлини, като концепцията ще присъства в следващата генерация на серийните автомобили на Audi.
Промени има и по-окачването, междуосното разстояние е нараснало спрямо R15 TDI, аеродинамиката също е ревизирана с оглед новите технически изисквания в „Льо Ман“.
R15 TDI ще дебютира на „12 часа на Себринг“ в САЩ на 21 март.
Shtukiger
Audi най-дорите!
pff
A puk nemcite sa izmislili avtomobila pfff
lubo
Common rail za 1 put ima v Alfa i Fait.. taka che stiga tolkoz falene na tia netehnologichni audi-ta... pffff....
borko
kakvoto i da govorite po dobar ot dieseloviq dvigatel na audi nqma , pejo sa kradci vinagi sa krali tehnologii common-rail tehnologiqta e nemska peja kradoha vednaga tehnologiqta ama nqma da napravqt po dobar diesel ot audi , zashtoto audi ima tradiciq , audi e mnogo golqma marka , za 2008 godina e nai prodavanata marka avtomobili , nadminala e generals motors s 500 000 broiki ne e nikak malko
Доро
Пежо подвива опашката, защото ги е страх и от Акура. Ако някой е пропуснал - Ауди се изтеглиха от клас LMP1 в Американските серии Льо Ман през тази година точно поради участието на Акура. За съжаление трибой между Акура, Ауди и Пежо ще наблюдаваме тази година само на Себринг, но да се надяваме че ще се върнат и за 8-те часа на Петит Льо Ман на пистата в Атланта.
Боро
Колкото и да не ми се иска, мога да прогнозирам на 80%, че Audi пак ще спечели. R10 не беше бърз колкото 908 HDi FAP, но страхотно надежден. При положение, че R15 има нужната скорост и е запазил здравината на R10, Peugeot просто няма шанс. А и те подвиха опашката още преди "Себринг" и казаха, че ще използват състезанието като тест и няма да се борят за победата.
Le Mans
Ще бъде интересен отговора на Пежо. На 21ви март ще има сверяване на часовниците. По принцип това си е генерална репетиция за Le Mans 24. Дали Евроспорт ще излъчат Себринг?
Jorko
Мощността може и да е намалена, но не трябва да се забравя че 650 кс се вадиха от 12 цилиндъра, а новите 600 кс на R15 TDI се правят само от ДЕСЕТ цилиндъра.
Боро
Вероятно заради новия технически регламент. За да направят битката в LMP1 по оспорвана, организаторите орязаха дизелите. Ако не се лъжа, имаха нови рестриктори на турбото, а същевременно налягането на компресора беше намалено допълнително.
Le Mans
Интересно защо мощноста е намалена, ако не се лъжа на R10 беше 650 hp.