Получава промени в аеродинамиката, двигателя, окачването и контрола на сцеплението
СъстезателниятAudi R8 LMS GT3 Evo II, в пълно съответствие с името, е втора еволюция на автомобила, който се появи през 2015 г. като R8 LMS и бе доработен за първи път през 2018 г. С актив от 83 титли на пилоти и 106 победи (включително осем в 12-часови състезания и тринадесет в 24-часови състезания), GT3 получава промени в аеродинамиката, двигателя, окачването и контрола на сцеплението, а редовният климатик подобри условията за водача, като помага да се концентрира върху пистата.
R8 LMS GT3 е от второ поколение (първото е създадено през 2009 г.) и се нарежда в таблицата на класациите между състезателните събратя R8 LMS GT4 и Audi R8 LMS GT2.
Общата притискателна сила вече има по-голям дял от новото задно крило. Това намалява чувствителността на аеродинамичните характеристики към промени в просвета, повишава стабилността на поведението.
Атмосферният V10 5.2 развива предишната максимална мощност и въртящ момент (585 к.с., повече от 550 Нм). Но дължината на тракта при всмукателната система е увеличена с 30 мм, поради което въртящият момент е увеличен в зоната на ниските и средните обороти. Това подобрява ускоряването при ниски скорости.
Системата за контрол на сцеплението получава независимо регулиране на нивото на интервенция на върха и изхода от завоя (два нови ключа на волана отговарят за настройката). Амортисьорите с две настройки вече са сменени от амортисьори с четири настройки, което разширява възможностите за фина настройка на шасито.
Автомобилът е със задно задвижване, а двигателят е свързан с шестстепенна състезателна секвенциална трансмисия с пневматично превключване и превключватели с пера. На задния мост има механичен диференциал с ограничено приплъзване с възможност за предварително регулиране на заключващия коефициент.
Потенциалните клиенти ще могат да видят Audi R8 LMS GT3 Evo II в падока по време на състезанието Spa 24 Hours в края на юли. Тази година купето ще участва в няколко състезания за последния етап от тестовете.
Като цяло автомобилът се подготвя за сезон 2022. Уви, ревизираният R се оказва по-скъп от предишното изпълнение: цената е увеличена от 398 000 евро на 429 000 евро. R8 LMS GT3 обаче е популярен модел и е малко вероятно тук да се промени нещо. Предишните версии (2015 и 2018) са закупени 138 броя. Audi Sport припомня, че клиентите могат да закупят готово купе или да поръчат преобразуване на своя R8 LMS GT3 в R8 LMS GT3 Evo II.