В единия ъгъл на ринга: Ferrari F430, господарят на своя сегмент от пазара. В другия ъгъл: новият спортист с централен двигател на Audi – R8, претендентът за трона на италианския модел. Една величествена битка в пет рунда.
Първи рундТук правилото е само едно: да съумееш да всееш ужас в противника с предишните си успехи. Ferrari има 14 конструкторски титли във Формула 1, 14 световни шампиона в същата надпревара, общо 192 победи в Гран При... А Audi? Състезателният болид R8, който носи същото означение като новия спортен модел на марката, вече пет пъти печели 24-часовата надпревара на Льо Ман.
Втори рунд
Целта във втория рунд е да покажеш че си във форма и са спечелиш сърцата на публиката. Отстрани на каросерията на италианския красавец ясно се вижда надписът "Pininfarina", което като че ли казва предостатъчно... Що се отнася до R8, то тук най-подходящо би било да пише "de Silva". Шеф-дизайнерът на Audi е реализирал толкова много идеи в суперспортиста, че те спокойно биха стигнали за направата на поне три автомобила, така че ръбовете, извивките и изобщо формите на R8 му придават силно респектиращ вид.
Трети рунд
Сега е време да се пусне в действия цялото техническо снаряжение. И при двамата спортисти каросерията е изработена от алуминиеви сплави. При струващото малко над 100 000 евро Аudi залепената и занитена с 800 нита пространствена рама тежи едва 210 килограма.. И въпреки това, автомобилът тежи1560 килограма – със 110 повече от по-скъпото с около 50 000 евро F430 (F1-трансмисията при него се доплаща). Ferrari са икономисали 70 килограма от решението да не използват задвижване на четирите колела, а задно предаване с електронно управляван диференциал с допълнителни съединители на двата задвижващи вала, което осигурява изключително добро сцепление с настилката.
Четвърти рунд
В четвъртия рунд противниците трябва да са винаги готови максимално бързо да се изправят на крака. Няма спор, R8 е същинска сензация. Дори само поради обстоятелството, че за разлика от останалите модели на Audi, които са ограничени на 250 км/ч, той е в състояние да развива максимална скорос от 301 километра в час. За Ferrari максималната скорост е въпрос на чест – F430 развива до 316 км/ч и това сякаш се разбира от само себе си. Също като от само себе си, италианецът се ускорява от място до 100 км/ч за 3,9 секунди, с което е с 0,7 секунди по-бърз от Audi. Всъщност обективно погледнато при Audi засега се налага да се доверим само на заводските данни за динамика, тъй като преди първите официални тестове на автомобила за медиите, които ще се състоят през 2007 г., шофирането на автомобила е напълно забранено. Но дори и от седалката на копилота ясно се усеща, че R8 определено има какво да покаже...
Пети рунд
Ето и заключителната фаза на битката: тук трябва непрекъснато да показваш респект пред противника си. Едно Ferrari винаги си е Ferrari. Точка за червената стихия. Ferrari си остава един самастоятелен свят сам за себе си, със силно изразен индивидуален, ненаподобим характер. Две години чакане за доставката на автоомбил от тази марка трябва да се счита за нещо нормално. R8, от който в хале 14b на завода в Некарлсум ще се произвеждат по 15 автомобила на ден, е Audi. Или поне така пизглежда отвън. А всъщност и отвътре – атмосферата в качествено изпълнения кокпит е привична за марката. Чувството при пътуване също е характерно за германската фирма. И все пак за пръв път в историята на Audi, компанията се усмелява да създаде конкурент на Ferrari и Lamborghini. V8-двигателят на Ferrari с 490 к. с. е тема сам за себе си. „Осмакът” на Audi с 420 к. с. е разположен много ниско и през нощта е дори дискретно осветен. Дифузьорите в задната част се грижат за отлична стабилност и при двата модела. При F430 визуалният ефект е още по-силен благодарение на допълнителните „перки” в долната част на задната броня, служещи за насочването на въздушната струя.