Новият блок ще бъде готов да взаимодейства с дълъг списък от системи
Audi смята, че новият подход към технологията на шасито започва, когато през 1980 г. бе представено Audi Quattro с постоянно задвижване на всички колела, за рали и пътни автомобили. Оттогава самото quattro задвижване се развива и се разделя на подтипове. Но сега не става въпрос за трансмисии, а за управление на шасито. От чисто механичните възли, автомобилната индустрия плавно стигна до електронните, които скромно започнаха експанзия с ABS и системи за контрол на сцеплението.
В съвременния Audi можем да намерим електронната платформа Electronic Chassis Platform (ECP). За първи път се появи на Q7 през 2015 г. Такъв блок е в състояние да контролира (в зависимост от модела) двадесет различни компонента в автомобила . Ще бъде по-интересно и по-нататък: Audi обяви компютър Integrated Vehicle Dynamics, който ще може да управлява до 90 възли на автомобила.
Основната посока на еволюцията на електронните компоненти според инженерите от Инголщат е по-тясното им взаимодействие помежду си и консолидиран контрол от един източник на надлъжната, страничната и вертикалната динамика на автомобила.
Наследникът на ECP трябва да управлява не само компонентите на кормилното управление, окачването и спирачките, но и силовото устройство. Пример, при който управлението на двигателя (двигателите) се припокрива с командите за елементите на ходовата част е интегрираната система за управление на спирачките (iBRS) на електрическото превозно средство e-tron. В него педалът на спирачката не е свързан с хидравликата. В зависимост от ситуацията, електрониката решава дали автомобилът ще се забави само чрез възстановяване (електрически двигатели, работещи в режим на генератор), хидравлични спирачки и конвенционални накладки - или комбинация от двете, и в каква пропорция. В същото време усещането върху педалите не показва прехода от електрическо към хидравлично спиране.
В модели като e-tron (на снимката си платформата) системата за управление на шасито, наред с други задачи, взема предвид възстановяването на енергията при работата си. А в кросоувъра e-tron S с три двигателя, към изчисленията на динамиката на автомобила се добавя фактор като векторизация на тягата поради различната работа на двата задни двигателя.
Новият блок ще бъде готов да взаимодейства с дълъг списък от системи, чрез различни интерфейси, а списъкът с функции ще се актуализира постоянно (архитектурата ще позволи добавянето им според нуждите).
Компютърът Integrated Vehicle Dynamics ще бъде проектиран за цялата гама автомобили, с двигатели с вътрешно горене, хибридно или електрическо задвижване, с предни, задни или и двете задвижващи оси. Той ще изчисли едновременно параметрите на амортисьорите и стабилизационната система, електрическата система и спирачната система. Скоростта му на изчисляване ще бъде около десет пъти по-бърза от тази на ECP. В същото време всички изисквания за модерни системи за подпомагане на водача ще бъдат взети предвид при софтуера на „мозъка“ и все още развиващата се връзка на автомобила с инфраструктурата (Car-to-X) ще бъде предварително заложена.