Пилотният проект трябва да види бял свят през втората половина на 2021 година
С непрекъснато нарастващата гама от електрически автомобили , Audi току-що обяви развитието на своя мрежа от станции за бързо зареждане. И за да се поддържа определен стандарт, тези станции ще имат самостоятелни центрове .
Малко след като Porsche обяви, че иска да развие своя мрежа от висок клас зарядни станции, беше ред на Audi да представи собствен проект. Дотолкова, че марката с пръстените работи върху разработването на концепция за зареждане с частни центрове. Пилотният проект трябва да види бял свят през втората половина на 2021 г.
Проектът за зарядните станции отговаря на името Audi Charging Hub и ще се изгражда на две нива. На приземния етаж всяка станция ще има шест свръхбързи зарядни станции (HPC) с мощност за зареждане от 300 kW и горе частен салон, където клиенто мъже да изчака приятна , докато автомобилът се зарежда. В допълнение към зоните за почивка, Audi предлага места за хранене, но и за пазаруване.
За да функционира, всяка станция ще трябва да се захранва от контейнери, проектирани от Audi. Големи батерии, които биха се захранвали от единична линия от 11 кВ. Тези контейнери, в които ще бъдат използвани литиево-йонни батерии, ще служат като буферни зони, като по този начин се избягва необходимостта от чертане на специфични и скъпи линии. Благодарение на това устройство и въпреки тази ниска мощност, една нощ на презареждане би била достатъчна за зареждане на трите модула за съхранение, които имат обща мощност от 2,45 мВч. Фотоволтаичните модули, поставени на покрива, също трябва да снабдяват цялата система със зелена енергия.
Ще се отняся до терминала, Audi планира шест точки за бързо зареждане с мощност от 300 кВт. С такава мощност, новият e-tron GT, например, с максималната си мощност на зареждане от 270 кВт оже да да се зареди от 5 на 80% само за 23 мин.
В допълнение към тези технически предимства, шефовете на Audi обясняват, че тази модулна концепция позволява висока степен на гъвкавост и мащабируемост. Хъбът наистина може да бъде транспортиран, инсталиран и адаптиран към съответните изисквания на дадено място за кратко време.
Вложени повече от милиард евро
След като инвестира милиони евро за консорциума Ionity, партньор на който е Audi, въпросът за изключителността е почти ... изключен. Всъщност терминалите Ionity са отворени за всички потребители на автомобил от партньор на консорциума. Но хъбът на Audi може да бъде по-евтин за собствениците на Audi и ексклузивни опции могат да бъдат запазени за тях. Един от начините да се каже, че Audi търси партньори, които да споделят разходите за повече от милиард евро. Инвестиция, която марката с пръстените може да сподели с Porsche и другите премиум партньори от концерна.