Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi RS E-Tron GT: Thunderstruck

08.09.2021 09:03

Eто как биха могли да изглеждат Gran Turismo автомобилите на бъдещето

Дефиницията за автомобил от прочутата категория Gran Turismo с годините става все по-разтеглива, но основните ценности, които стоят зад това определение, не са се променили вече повече от половин век – това неизменно са елитни, предназначени за удоволствие и пригодени за приятно изминаване на дълги разстояния. Това с колко врати са каросериите им, колко места има в салоните им, към коя точно автомобилна категория спадат и с какво задвижване разполагат, е въпрос на интерпретация от страна на отделните производители. Тъй като очевидно навлизаме в епохата на електрическата мобилност, няма съмнение, че и тази легендарна автомобилна категория в една или друга степен ще се пригоди към новите реалности. Конкретно Audi e-tron GT е страхотно доказателство на тезата, че електромобилите могат да бъдат красиви, вдъхновяващи и да носят неподправено удоволствие. Нещо повече – независимо от факта, че споделя по-голямата част от техниката си с Porsche Taycan, моделът на Audi притежава свой собствен, ненаподобим дух, който е белязан от всичко, което се смята за ценно от марката в Инголщат.

Това е великолепен дух, който петметровият електрически GT пренася успешно в съвремието. Както със своето външно излъчване, така и с първокласното изпълнение на интериора, в който липсват модерните напоследък, но в повечето случаи съвършено излишни електронни заигравки, но за сметка на това предлага семпла, логична и най-вече работеща схема за управление на функциите със сензорни екрани и тактилна обратна връзка. Eргономията на приятно ниско разположените седалки със солидна странична опора е отлична, обзавеждането е дискретно, но същевременно непреходно елегантно, а четливостта на екраните и показанията на контролните прибори е отлична. Качеството на материалите и изработката е на забележително високо дори за елитната ценова категория на модела равнище, а по желание на клиента интериорът може да бъде поръчан във вариант без присъствие на материи от животински произход и/или висок дял на рециклираните материали – именно в такова изпълнение беше поръчан и тестовият екземпляр, който можете да видите на снимките. На мястото на традиционната естествена кожа и алкантарата идват висококачествена изкуствена кожа, както и материали на име Dinamica и Kaskade. Таблото и воланът са облицовани с микрофазерен материал, за който и стар познавач в областта трудно би предположил, че не е „истинска” алкантара. И като се заговорихме за волана – той ляга в ръцете по толкова приятен и естествен начин, какъвто може да ви предложи само един наистина елитен спортен модел. Цялата концепция на позицията на седене на водача също е като по учебник – усещането за динамика започва още далеч преди да сте потеглили.

А истината е, че истинският драматизъм при RS e-tron GT започва именно когато човек усети поне малко от това, на което е способен. 598-те конски сили съвсем не са шега – колелата на предния и задния мост се задвижват от по един синхронен тягов електродвигател с постоянни магнити и мощност 238 к.с. отпред и 456 к.с. отзад. В режим Boost мощността може да се изстреля за кратко до още по-бруталните 646 к.с., подплатени солидно от максимален въртящ момент момент в размер на 830 Нм. Двустепенната трансмисия на задния мост и специално разработеният саундгенератор полагат всички усилия, за да успеят да зарадват почитателите на класическите Gran Turismo с наистина завладяваща емоция при шофиране.
Звуковият дизайн на e-tron GT няма нищо общо с това, на което сме свикнали при спортните автомобили с ДВГ, но не може да отречем, че е наистина страхотен. Електромобилите отдавна се прочуха със страхотното си ускорение, но тук нещата са откровено брутални. Audi могат да се похвалят с време от 3,3 секунди за спринта от място до сто километра в час. Междинното ускорение също може да ви вземе ума. По всяко време и при всякаква скорост.

Системата за двойно предаване също е на върхово равнище, подкрепена от блокировка на задния диференциал (с електронен контрол в целия работен диапазон при RS), която буквално блокира и последните частици от съмнение за евентуална загуба на сцепление. Просто натискате педала на газта и GT изпълнява командата. Безпрекословно и безмилостно. RS e-tron GT стои на пътя с почти абсурдно спокойствие и следва прецизно командите на вола. Наред с това, при този автомобил няма да усетите груби сътресения или неприятни резонанси при преминаване на последователни вълнообразни неравности – окачването работи напълно контролирано и с копринена мекота, без да спестява фината обратна информация за състоянието на пътната настилка.

Акумулаторната батерия е с капацитет 83,7 кВтч нето и 93,4 кВтч бруто и може да зарежда на бързи станции с до 265 кВт, като при оптимални условия е възможно енергия за изминаването на 100 километра да се зареди за пет минути, а зареждането на 80% от капацитета на батерията отнема малко над 20 минути. Стандартно зареждане на уолбокс отнема по-малко от една нощ.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

От Audi определят RS e-tron GT като Gran Turismo. Звучи изключително амбициозно, но е факт, че напълно отговаря на истината – автомобилът е изключително рафиниран във всяко отношение, има брилянтно пътно поведение, функционален и изискан интериор, превъзходен дизайн и електрическо задвижване, чието ускорение буквално спира дъха. Този автомобил пренася духа на „Прогреса чрез техника” по един наистина впечатляващ начин в новото време.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus