Дребни подобрения превръщат модела в най-бързото серийно RS3, способно на 300 км/ч.
Със своето петцилиндрово турбо, Audi RS 3 вече има специална позиция в компактния спортен сегмент. Сега получава и още една отличителна характеристика – максимална скорост, която е ограничена на "едва" 300 км/ч. Това е новото при RS 3 Performance Edition, от което, разбира се, ще бъдат направени само 300 копия.
Повишаване на мощността
В Performance Edition Audi RS 3 идва с повече от просто увеличено ограничение на скоростта. Турбото на петцилиндровия двигател може да се надуе с 0,1 бара повече налягане (вече 1,6 бара) и по този начин изстисква 407 к.с. и 500 Нм въртящ момент от редовия двигател. По-високата със 7 к.с. максимална мощност идва 100 оборота по-късно (5700 об/мин), но същият максимален въртящ момент е наличен със 100 оборота по-продължително (от 2250 до 5700 об/мин). Времето за спринт е отново 3,8 секунди, а благодарение на промени по изпускателните клапи двигателят звучи още по-агресивно. Спортното окачване RS с адаптивни амортисьори, което е стандартно в Performance Edition, има за цел да осигури още повече динамика на шофиране. За сцеплението се грижат полуслик гумите Pirelli P Zero "Trofeo R" с размери 265/30 на предната ос и 245/35 на задната ос, а под тях се крият специално изработените 19-инчови алуминиеви джанти в матово сиво.
Игра на фарове
RS 3 Performance Edition е визулано експресивен модел. Цветовете с перлен ефект Nogaro blue, Arrow grey и Daytona grey, както и Sebring black crystal effect и Glacier white metallic се предлагат за външната боя. Ауспусите и емблемите отпред и отзад идват в черно. Всеки, който се радва на вниманието към детайла, трябва да бъде особено доволен от RS3 Performance Edition при отключване. Дигиталните дневни светлини рисуват „кариран флаг“ от страната на пътника и „3-0-0“ от страната на водача – въз основа на ограничения брой и максимална скорост от 300 км/ч . При заключване надписът "R-S-3" се появява в пикселното поле под основния фар вместо "3-0-0". По време на шофиране карираният флаг свети от двете страни под формата на дневни светлини. Друг интересен светлинен ефект е, че при отваряне на предните врати, върху земята се проектира надпис „#RS performance“.
Удобно седене
Шофьорите ще са още по-впити в интериора и няма да се хлъзгат, благодарение на стандартните черупкови седалки. Средата на тези седалки е с дизайн на медена пита, а обшивката не е от кожа, а от микрофибърният материал Dinamica. Кожа може да се намери само на страничните подпори. Задната част на седалката е в матов карбон, с надпис RS, украсяващ облегалката. В допълнение към сините предпазни колани, шевовете на централния подлакътник, подлакътниците на вратите и волана също са сини. Същото важи и за стелките на пода и стелката в багажника от черен велур. Воланът от алкантара, сплескан в долната част, има знак за дванадесет часа за по-добра ориентация при спортно шофиране – разбира се в синьо. Audi глези стартовия екран на сензорния екран с графика на последователността на запалване на петцилиндровия двигател "1-2-4-5-3". Карбонов бадж от страната на пътника документира ексклузивността на специалния модел. Във варианта Sportback RS 3 Performance Edition струва поне 75 000 евро, а седанът RS3 е с още 2000 евро по-скъп. Специалното издание може да бъде поръчано сега и ще бъде доставено от началото на 2023 г.