Да, истина е! Най-накрая Audi показа на бял свят RS3 Sportback. Компактният спортист ще се радва на 2,5-литровия мотор на TT RS и неговите 340 к.с.
Безспорно най-големият плюс на RS3 Sportback се намира под предния капак. Доказалият се 2,5-литров петцилиндров TFSI, надут до 1,2 бара, не само разчита на внушителните като за съответния работен обем 340 к.с., но и предоставя максималния си въртящ момент от 450 Нм на водача в диапазона от 1600 до 5300 об./мин. Това, както и комбинацията със седемстепенната S tronic трансмисия и двойното предаване quattro, правят възможен спринта от място до 100 км/ч при налични 4,6 секунди. За съжаление максималната скорост е ограничена на 250 км/ч по електронен път, но пък средният разход е сведен до 9,1 литра, а емисиите CО2 – до 212 г/км.
Предната следа на RS3 Sportback е увеличена до 1564 мм, като окачването тип Макферсън за предната ос е свързано с шасито посредством отделна подрама. Дори и задната ос и нейното четириточково окачване не са монтирани директно към самоносещата конструкция, а използват допълнителна рама. Тази конструкция, както и новите спортни пружини и амортисьори (клиренсът е намален с 25 мм), гарантират, че 2,5-литровият мотор няма да остане "неразбран" от купето, заимствано от A3. Всички ключови елементи по окачването, типично за Audi, са от алуминий.
Тежащият 1575 кг автомобил може да се похвали с калници, изработени от пластмаса, подсилена с карбонови нишки, 19-цолови колела с гуми 235/35 за предната ос и 225/35 за задната, масивни спирачни дискове (370 и 310 мм) с четирибутални апарати и агресивен аеропакет. В допълнение електронната програма за стабилност може да бъде изцяло изключена посредством режима Sport, който не само променя базовите характеристики на силовия тракт, но дори коригира и звука на изпускателната система чрез специалния клапан.
Audi RS3 Sportback ще се сглобява в Унгария. Първите доставки ще започнат в началото на тази година, като базовата цена за Германия е 49 900 евро.