Промените не са големи, но увеличението в мощността и регулируемото окачване променят изживяването изцяло.
Още с появата си на пазара, RS4 остави доста място за подобрение. Ето че е ред да се появи допълнителния пакет Competition, който да запълни празнината в порфолиото на марката. Налични са две нива на надграждане (Competition и Competition Plus) за всеки вариант на каросерията и общо взето това е, което досега липсваше на моделното трио, състоящо се от Coupé, Sportback и Avant: изостреното спортно усещане. И още по-добре е, че от Audi са улучили точно в десетката. От една страна, колата не е изострена прекалено спортно и запазва ежедневната си пригодност. От друга, не ви е нужна непременно писта, за да усетите за какво сте похарчили всички тези пари. Всъщност, приятните промени започват още при стартирането на двигателя, когато чуете новата спортна изпускателна система да ръмжи. Въпреки че два филтъра за твърди частици все още са заседнали в дихателните пътища, RS4 засилва дрезгавата нотка в купето. Запалването е порядъчно шумно, при отпускане на педала на газта се чуват гърмежи, а всеобщата "обич" от съседите ви е гарантирана.
Който ускорява, трябва и да спира
Но не само ауспухът е променен, а цяостната работа на двигателя е променена с цел по-директна връзка с водача и по-спортно усещане. Обновената работа на ABS системата, в комбинация с опционалните гуми Pirelli P Zero Corsa трябва да помогне за намаляване на спирачния път с два метра - винаги предполагайки, че сте избрали керамичната система. Но най-големата разлика е в пътното поведение. В случая на пакета Plus, пружините могат да се регулират от 10 до 20 милиметра, амортисьорите могат да са с контролируем отскок и компресия, а балансът на стабилизиращите щанги срещу преобръщане е цялостно подобрен, като отзад те са по-твърди отколкото отпред. Това създава тенденция към по-оживена задна част, която най-накрая се облагодетелства от наличието на спортен диференциал.
Готов за атака!
Промяната в работата на диференциала първоначално изобщо не се усеща, но в дадени ситуации захапва по-рано, по-често, а сега и на моменти, в които преди се отказваше. На междуградските пътища по-нападателното подравняване води до фино, но постоянно люлеене по вертикалната ос, което на пистата дава повече място за корекции. Повторно завиване, спиране, смяна на натоварването – всяко действие сега води до по-директна, много по-рязка реакция. И за разлика от стандартните модели, това вече не води непременно до недозавиване, дори на предела. Разбира се, балансът остава незадоволителен, но все пак кредото на RS4 е безопасността при шофиране. Но смесицата от добри маниери и Competition лудост правят цялостния пакет страхотен. Тук по-твърдото шаси не може да се отърси от здравословно количество накланяне и люлеене. Въпреки това, цялостното управление на масите е изчистено, благодарение на двигателя/трансмисията, макар и да са запазени същите стойности на производителност. Кормилното управление все още е оскъдно откъм обратна връзка, но благодарение на фиксираното съотношение от 13,1:1 е лесно за свикване. Междувременно спортните гуми увеличават скоростта в завои, където стоичното превозно средство със задвижване на четирите колела вече може да бъде насърчено да кара леко напречно. Управлението е по-директно, по-еластично и по този начин е символ на освежена RS философия. Защото, подобно на RS3, моделите Competition също показват, че спортът излиза наяве, веднага щом се осмелите да излезете от ежедневието. И ако тълкуваме правилно думите на служителите на Audi, това е начлото на "много неща, които ще дойдат в близко бъдеще".
Заключение:
Фрезованите джанти струват допълнително, както и гумите Corsa, които между другото се представят отлично и на мокро. V6 агрегатът остава с 450 к.с. и 600 Нм, но има по-изострено присъствие. Тъй като Competition моделите са много по-динамични, те са добре дошло допълнение към моделното портфолио.