Задвижва се от 2,9-литров V6 агрегат с 450 к.с., който идва назаем от Porsche Panamera
Audi пуска RS5 като семеен Sportback. В момента специалистите от Инголщат тестват модела с пет врати, който ще стъпи на пазара през 2018. Ние уловихме в движение прототипа под камуфлажа на S5.
При все че прототипът е с фарове и предна престилка на S5, както и лого S5, някои елементи на каросерията напомнят на горещата версия на Sportback. Това на първо място са уширенията на гнездата на калниците, от друга страна, овалните тръби на асупуха, които се подават от задната броня.
Audi RS5 Sportback с въртящ момент от 600 Нм
RS5 Sportback се задвижва от мощния 450 к.с., 2,9-литров V6 агрегат, който по-принцип е от Porsche Panamera, а данните съответстват на RS5 Coupé. Детайлно това означава: 600 Нм максимален въртящ момент и между 1900 и 5000 об/мин. Осемстепенна автоматична скоростна кутия с къси долни предавки и по-дълги горни ускоряващи предавки спомагат пестене на гориво, задвижването на четирите колела е стандартно, като разпределението на централния диференциал е 40% на 60 % между преден и заден мост.
Електрониката на теглителната сила е ограничена до максимална скорост от 250 км/ч, срещу допълнително заплащане Audi RS5 Sportback може да вдига до 280 км/ч. По отношение на шасито, Dynamic Ride Control е на борда, който свързва диагонално противоположно разположените амортисьори с маслената инсталация, за да редуцира наклоните и клатушканията.
Клапаните на еднотръбните амортисьори могат да бъдат настройвани в три положения (комфорт, нормално, спорт). Срещу няколко допълнителни евра RS5 Sportback получава динамично управление на волана, както 40 мм карбонови спирачни дискове на предните колела. Челюстите на задните колела захапват стоманени дискове.
Цените за RS5 Sportback започват над 90 000 евро
Вътре пътниците се наслаждават на типичната спортна визия: освен контурираните спортни седалки с тегели, контрастиращи шевове има и на централния тунел, арматурното табло и тапицерията на вътрешната страна на вратите. Многобройни алуминиеви елементи, RS5 лога и спортен волан допълват интериора, включително съответните RS5 обозначения на екрана на навигацията на изцяло цифровия кокпит. Цените за Audi RS5 във версия Sportback се очаква да бъдат малко по-високи от цената за Coupé, които започват от 80 900 евро.
Между другото, Audi произвежда още един модел като "семейна каляска" с наистина много мощност, а именно Audi RS4. Той се задвижва от V6 с 2,9 литра обем и също с 450 к.с. и може да се поръча като комби и седан. Неговият дебют е насрочен за автомобилното изложение във Франкфурт през 2017, а пазарния старт е за края на 2017.