Wheelsandmore ражда чудовища – в какво се превръща едно комби от средния клас
Audi RS6 получава от Wheelsandmore нови джанти. Дотук нищо особено. Докато не стане дума за четирицифрената мощност: до 1010 конски сили.
Тунерите от Wheelsandmore в Байсвайлер (Северен Рейн – Вестфалия) са поработили сериозно над Audi RS6. Ако отдавна сте си мечтали да карате по Северното трасе на Нюрбургринг с две перални в багажника, това извънредно потентно спортно комби от средния клас ще ви свърши много добра работа още във фабричния си вариант – благодарение на двойното предаване и 600-те си конски сили. Но основният коз на фирмата Wheelsandmore е индивидуалността, независимо дали става дума за мощност или за външен вид.
За по-категорично визуално внушение специалистите от фирмата предлагат три модела широки джанти – ултраспортно оформените 6Sporz², F.I.W.E. и Atom, като последните са с напълно нов дизайн. И за двата моста са предвидени гуми SportContact 6 на Continental с размер 295/30/22. Ако на задните колела се монтират широки джанти 11,5J, размерът на предните гуми е 285/30/22, а на задните – 335/25/22. Всички джанти могат да бъдат лакирани според индивидуални цветови предпочитания.
Специално настроеното за RS6 C8 окачване се доставя от KW. Предлагат се т.нар. винтово окачване „Вариант 4” и пружини за намален пътен просвет.
Степени на мощност
При трансформацията на Wheelsandmore са възможни пет степени на повишаване на мощността. Във всяка от тях ограничението на максималната скорост е отстранено. В „Степен 1” специалистите променят софтуера за управление на двигателя, което увеличава мощността от 600 на 710 к.с. и максималния въртящ момент от 800 на 920 нютонметра. При „Степен 2” към това се прибавя и ауспухова уредба на Capristo с регулиращи клапи. С нея мощността става 725 к.с., а въртящият момент – 930 Нм. В „Степен 3” има нови всмукателни тръби и също нова система за подаване на въздух, други са кутиите на въздушните филтри, както и самите филтри. Дотук – 786 к.с. и 1060 Нм.
Над 1000 к.с. в „Степен 5”
Майсторите на тунинга достигат „Степен 4” посредством допълнителна смяна на серийните турбокомпресори с агрегати с по-голяма сгъстяваща част и усилени аксиални лагери. Сега вече мощността възлиза на спиращите дъха 965 к.с., а въртящият момент – на трудно въобразимите 1250 нютонметра. Но Wheelsandmore са готови да вдигнат летвата още повече: чрез отстраняване на всички катализатори, на филтъра за бензинови твърди частици и на всички шумозаглушаващи гърнета освен последните. Финалната пета степен достига 1010 к.с. и отново 1250 нютонметра. Последното повишение на мощността обаче не е одобрено от службата за технически надзор TÜV. Тук във фокуса на тунинг фирмата сигурно са някои експортни пазари или частни състезателни писти.
Цените
Един комплект специални колела струва от 7499 евро нагоре. Винтовото окачване добавя към сметката 5199 евро, за регулируемите пружини за по-малък просвет от Wheelsandmore искат 899 евро. Повишаването на мощността започва от 2499 евро за „Степен 1”. „Степен 2” струва 9149 евро, „Степен 3” – 14 900, а за най-високата легална „Степен 4” по сметката на тунера трябва да постъпят 39 900 евро. Ако непременно желаете 1010-те конски сили на неодобрената от TÜV „Степен 5”, ще се наложи да платите 49 900 евро.
Заключение
Когато някой си е купил Audi RS6, вероятно притежава и необходимите финанси за индивидуален тунинг, както и желае да натрие носа на останалите собственици на RS6. За целта Wheelsandmore предлага, първо, редки джанти със специален дизайн и второ – което е по-важно, – сериозни промени на мощността. Още „Степен 1” осигурява 110 допълнителни конски сили, „Степен 4” с разрешени от TÜV 965 к.с. е почти от друг свят. И ако „Степен 4” е от друг свят, то „Степен 5” е за друга държава – защото поради липсата на обработка на отработилите газове и на акустична защита TÜV отказва разрешение за Германия.
Текст: Грегор Хебермел